Waarom een iPhone, IOS?

  • 19 October 2019
  • 16 reacties
  • 560 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Regelmatig lees/hoor ik dat wie eenmaal een iPhone / IOS heeft geen Android meer wil van een aantal mensen.

 

Wat is hiervan de de/je beweegreden? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Sommige mensen zweren nu eenmaal bij het merk wat ze hebben.
Ik ken iemand die had vroeger een Toshiba video.
Er was volgens hem geen betere dan de Toshiba.
Later had hij een Sony toen was die de beste enz enz…
Mensen zijn gewend aan hun eigen apparaat/merk.

Daarom zit er wel degelijk verschil in, maar de één heeft dit en de ander heeft dat.
En smaken verschillen nu eenmaal

 

Reputatie 7
Badge +28

Mijn eerste smartphone draaide op Android 2.3. Dat systeem vond ik er vreselijk uitzien. Het werkte ook slecht. En dan zag je andere mensen met zo'n mooie iPhone. 

 

Na een tijdje sparen kocht ik eerst een iPod Touch. Die vond ik al helemaal geweldig. Ik gebruik dat apparaat nog steeds tijdens lange autoritten in de vakanties. 

 

Later een iPhone gekocht, maar dan wel een ouder type. Dat was (voor mij) zoveel beter dan Android, dat ik inderdaad nu nooit meer terugga naar Android. Ook jaren geleden mijn oude bejaarde PC vervangen door een iMac. Ideaal, want allerlei functies werken met elkaar samen (synchroniseren) en ik heb nooit meer last gehad van een virus of een crash van de PC. 

 

Ook nu koop in nooit het laatste type iPhone, dat heeft alles met de prijs te maken. Ik ben inmiddels aan mijn derde iPhone toe. Eerst de iPhone 4 , later de Iphone 5C en nu de iPhone SE. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb er nogal wat gehad, eerst wilde ik altijd het nieuwste maar Noordzee is slimmer en goedkoper uit.:sunglasses:
Ik ben begonnen met een iPhone 4S daarna de 6 (de 5 heb ik overgeslagen dat was een slechte serie) daarna de 6S en de 7 en de 7Plus, daarna de X en nu heb ik de Xr.
Ben nog niet toe aan de 11 :yum:
Heb verleden jaar de XR gekocht, ik wilde geen BKR aan mijn broek hebben en ik kon het wel betalen, dus was kopen een goede optie. Heb nu dus een Sim-only abonnement en dat bevalt me prima.
Ik kan deze maand al verlengen (ben al contractvrij ook), maar tot nu toe prakkiseert deze huistijger daar nog niet over, tenzij de KPN met een goede deal komt.:heart_eyes:

Ik lag hier even in een deuk van het lachen.
Ik vertypte me en schreef Tenzij de KPN met een goede del komt.  :joy::rofl::grinning:
Eerlijk gezegd heb ik dat nog liever dan een goede deal:yum:

Reputatie 7

Ik zweer bij Android en bij mij zal er juist nooit een apparaat van Apple in huis komen.

De redenen hiervoor zijn de lagere innovatiekracht van Apple t.o.v. andere leveranciers van hardware en software en het gesloten karakter van het ecosysteem waardoor prijzen hoog gehouden (kunnen) worden.

Het feit dat iOS alleen op hardware van Apple beschikbaar is, is voor mij een reden om nooit voor iOS te kiezen. Daardoor zou ik dus gedwongen worden te kiezen voor hardware met een lagere kwaliteit en tegen een hogere prijs.

Android doet mijns inziens ook absoluut niet meer onder voor iOS, sterker nog, ik ben van mening dat Android iOS al tijden voorbijgestreefd is.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben inmiddels juist overgestapt van iOS naar Android. Ik zie het zo:

 

Apple werkt makkelijker en intuïtiever dan Android, vooral voor gebruikers die niet technisch zijn. Het doet wat het moet doen en de integratie met andere appels gaat ook vrij makkelijk. Ik denk dan aan mijn oma die prima uit de voeten kan met een iPad en iPhone, al helemaal wat facetimen met de familie betreft. Als je eenmaal meerdere apparaten in huis hebt van Apple snap ik wel dat de drempel hoog is om over te stappen. 

Android is inmiddels ook volwassen en biedt 82x meer opties dan iOS. Hier moest ik ook aan wennen aangezien de instellingen een doolhof kunnen zijn wat dan ook weer per merk verschilt. Inmiddels helemaal aan gewend en die vrijheid om alles aan te passen is heerlijk. Niet te vergeten: ook een stuk goedkoper. 

 

Ik heb het hier verder niet over de verschillen tussen Google en Apple en hun kijk op de wereld, maar puur over de werking van de systemen.

Reputatie 7
Badge +24

Het feit dat iOS alleen op hardware van Apple beschikbaar is, is voor mij een reden om nooit voor iOS te kiezen. Daardoor zou ik dus gedwongen worden te kiezen voor hardware met een lagere kwaliteit en tegen een hogere prijs

2 voordelen wel: iOS werkt zo goed als altijd op alle apparaten (bugs daargelaten bij nieuwe releases), juist omdat er zo weinig hardware is. Met Android is dat anders, als voorbeeld rare tablets met vreemde chips die bepaalde apps niet kunnen draaien. *kuch* itv online. 

Duur is het zeker, maar uit ervaring weet ik wel dat een iPhone veel meer zijn waarde behoudt. Een beetje iPhone 6 32 Gb  koop je op moment haast niet voor onder de € 100.- 2e hands. En dat is een toestel uit 2014. 

Reputatie 7

Ik ben na 11 jaar ook bekeerd,... Maar typisch Android dingetje is dat je daarmee heeeeel veeeeel spelfouten maakt:sweat:

 

Wel heb ik nog drie keer zoveel last van die 82 doolhoven,... Ook staat er veel 'rommel' op waar ik nog niks van snap, en ook niet nodig ben. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben na 11 jaar ook bekeerd,... Maar typisch Android dingetje is dat je daarmee heeeeel veeeeel spelfouten maakt:sweat:

 

Wel heb ik nog drie keer zoveel last van die 82 doolhoven,... Ook staat er veel 'rommel' op waar ik nog niks van snap, en ook niet nodig ben. 

Dat had ik in het begin ook. Inmiddels zweer ik bij Swiftkey.

Reputatie 7

Maar, DIE HEB IK AL :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +24

Maar, DIE HEB IK AL :rolling_eyes:

HOE KUN JE DAN NOG SPELFOUTEN MAKEN DAN??!11!!1@!!  :disappointed_relieved: Ik heb die van mij doormidden gesplitst, typt een stuk fijner met 1 hand. 

 

 

 

Reputatie 7

Oh maar dat is easy! Heb zo'n heerlijke kletskous op de app, zij heeft precies hetzelfde ondergaan,... Ondanks dat er enkele uren per dag wordt gekletst. Komen we gewoon niet van de spelfouten af :thinking: Blijkbaar wordt dat steeds overgenomen ofzo,…

 

Splitten ga ik nog maar niet aan beginnen :yum:

Reputatie 7

Maar wat is het probleem dan met die spellingscontrole?

 

Reputatie 7

Die werkt! Frysktalig typen is ek wol lestig út e holle 

Reputatie 7
Badge +24

Die werkt! Frysktalig typen is ek wol lestig út e holle 

Gesundheit.

Reputatie 7

:joy:

Dankjewel @Alex_P jij hebt precies omschreven waar het mij om ging. Het laatste in je 1e reactie weerspiegelt precies waar het mij om te doen was.

 

Ik zou je reactie als beste antwoord selecteren maar door het open te laten hou ik meer ruimte voor extra reacties.

 

Ik gebruik ook naar tevredenheid SwiftKey.