Vraag

Wachtwoorden gewijzigd van AppleID en mijnOV-chipkaart.

• 24 september 2016
  • 8 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Ik heb mijn wachtwoorden voor deze twee dingen in de titel van het topic gewijzigd. Dat heb ik gedaan omdat ik een mail kreeg van Apple over die app van die man waar ik eerder ook een topic over heb aangemaakt, en omdat ik ingelogd was op die pagina, leek het me veiliger om de wachtwoorden te wijzigen. Dan heb ik het toch goed gedaan? Of moet ik nu weer gaan wijzigen? Ik ben hier heel onzeker over, sorry. :(Ik hoop dat iemand mij hiermee mee kan en wil helpen en mij gerust kan stellen.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Ik heb je vorige topic over dit onderwerp ook gelezen, en ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om direct je wachtwoord van Mijn OV te wijzigen. Hierdoor heeft de maker van de app geen toegang meer tot jouw gegevens, en zijn jouw gegevens dus veilig.

Je wachtwoord van je Apple ID wijzigen was niet eens per se nodig geweest, omdat makers van apps dit sowieso niet in kunnen zien. Maar dit kan natuurlijk geen kwaad, en veilig is het zeker. Je hoeft je dus geen druk meer te maken over je veiligheid en privacy mbt deze gegevens!
Reputatie 6
Badge +13
Gelukkig, dank voor je snelle en geruststellende reacties! Heel lief van u!:D
Reputatie 6
Badge +13
Kan het nog kwaad dat ik dat niet direct heb gedaan, het wijzigen?
Reputatie 7
Badge +12
Nee, dit kan geen kwaad. Mocht de app al frauduleus zijn (wat natuurlijk nog verre van zeker is), en mocht het al zou zijn dat je via die app gehacked bent, dan had je je wachtwoord niet eens meer kunnen wijzigen. Het feit dat dit nog mogelijk is betekent dat er waarschijnlijk nog niets met jouw gegevens gebeurt is.
Reputatie 6
Badge +13
Dus ik hoef niet bang te zijn? Er stonden nog meer apps van deze persoon in de AppStore.
Reputatie 7
Badge +12
Nee, je hoeft niet bang te zijn. Je hebt juist gehandeld.
Reputatie 6
Badge +13
Gelukkig!
Reputatie 6
Badge +13
Off-topic: ik heb een handleiding van Digitenne gevonden omdat ik dat heb gehad. Moet KPN die nog hebben?

Reageer