Vraag

Whatsapp geeft geen melding nieuw bericht. (iphone) Pas wanneer app opent.

  • 8 July 2020
  • 25 reacties
  • 27663 keer bekeken

Beste allemaal, 

Mijn telefoon krijgt sinds een maand geen nieuwe meldingen van Whatsapp binnen, nu heb ik al verschillende vragen gezien, maar niet het definitieve antwoord voor de iPhone.

Van de een of andere dag krijg ik mijn berichten pas binnen als ik mijn Whatsapp open. En mocht ik mijn Whatsapp net af hebben gesloten krijg ik van 2 vrienden altijd nog wel berichten binnen, maar van de rest allemaal niet. 

Heb echt geen idee, wat te doen. Please help?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Beste allemaal, 

Mijn telefoon krijgt sinds een maand geen nieuwe meldingen van Whatsapp binnen, nu heb ik al verschillende vragen gezien, maar niet het definitieve antwoord voor de iPhone.

Van de een of andere dag krijg ik mijn berichten pas binnen als ik mijn Whatsapp open. En mocht ik mijn Whatsapp net af hebben gesloten krijg ik van 2 vrienden altijd nog wel berichten binnen, maar van de rest allemaal niet. 

Heb echt geen idee, wat te doen. Please help?

Ohja en als ik me aanmeld op Web WA, krijg ik de meldingen ook niet binnen en als ik op de pagina zit zie ik ook geen nieuwe berichten die gestuurd zijn. Dan moet ik eerst op mijn telefoon WA openen en dan krijg ik berichten binnen op de pc en de telefoon. Super vervelend!  

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Earthway ,

Heb je al in het menu van jouw iPhone gekeken bij? :

  • Instellingen
  • Berichtgeving
  • WhatsApp
  • Sta berichtgeving toe (aanzetten!)
  • En dan kun je vijf verschillende meldingen aanzetten.  

 

Jazeker,

Hoi @Earthway ,

Heb je al in het menu van jouw iPhone gekeken bij? :

  • Instellingen
  • Berichtgeving
  • WhatsApp
  • Sta berichtgeving toe (aanzetten!)
  • En dan kun je vijf verschillende meldingen aanzetten.  

 

Ha @Noordzee ,

Jazeker, heb alles al gedaan. Snap ook echt niet waarom het niet lukt. Ik hoop ergens dat het een soort Bug is die nog gefixed moet worden en dan een update volgt of iets. Verder heb ik alles instellingen hersteld. Ook achtergrond verversen aan en uit gedaan. Word er gek van! Krijg ook sommige meldingen wel binnen en andere weer niet.. Hard reset al uitgevoerd. Alle updates gehad. Werkt allemaal niet, enige optie is WA verwijderen en opnieuw er op zetten, maar wil daarvoor een Reservekopie maken, maar dan moet ik nog 30gb vrij maken op mijn telefoon.. niet te doen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Earthway, welkom op het forum!
Dat klinkt als een vervelend probleem zo! Je telefoon staat niet heel toevallig op “niet storen” toch? :sweat_smile:
In whatsapp zelf zijn ook nog wat instellingen die je kan controleren:

Open WhatsApp > tik op InstellingenMeldingen. Controleer of Toon meldingen is ingeschakeld voor berichten en groepsmeldingen.

 

Mocht ook dat het niet oplossen is het herinstalleren wel een beetje de eerstvolgende stap.

Reputatie 7
Badge +20

@Earthway, is het nog gelukt de problemen met je notificaties op te lossen?

Hoi @Earthway, welkom op het forum!
Dat klinkt als een vervelend probleem zo! Je telefoon staat niet heel toevallig op “niet storen” toch? :sweat_smile:
In whatsapp zelf zijn ook nog wat instellingen die je kan controleren:

Open WhatsApp > tik op InstellingenMeldingen. Controleer of Toon meldingen is ingeschakeld voor berichten en groepsmeldingen.

 

Mocht ook dat het niet oplossen is het herinstalleren wel een beetje de eerstvolgende stap.

Dit heb ik ook al gerealiseerd ja. Helpt niet, ik moet hem inderdaad herinstalleren.. maar dan moet ik eerst even al mijn foto's en video's uitzoeken, hij zegt dat ik voor een eventuele back-up nog 40gb vrij moet hebben.. hehe. 

Mocht ik het uitgezocht hebben en opnieuw geïnstalleerd en het werkt, zal ik dat hier laten weten. 

Hallo Earthway,

ik heb exact hetzelde probleem met mij iPone. Het ligt niet aan de instellingen. Alles al 50x nagelopen. Heb jij een oplossing kunnen vinden? 
 

ik hoor get graag. Alvast bedankt. 
 

 

Hoi,

Hier ook hetzelfde probleem met de iPhone X. Vandaag kon ik WA updaten en alles weer opnieuw uit/aan gezet, maar helaas. Nog steeds krijg ik alleen maar berichten binnen als ik WA open...

Hallo,

 

bij mij was het weer goed toen er een update was en ik deze heb geïnstalleerd. 
 

Eerder alles geprobeerd, niks heeft geholpen. Wat ik vreemd vind is dat dit probleem niet bij alle iphones ( 8 plus) was. 
 

vr. gr. Joke

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Alles al geprobeerd, heeft iemand nog een oplossing kunnen vinden? Gr Cecile

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Cecileeee @Joke-83 @MarjoleinE30 
Ga naar instellingen en scroll naar beneden bij het whatsapp icon en klik die aan.
Klik daar Berichtgeving aan en stel daar in welke meldingen je wilt.
 

 

Hoi @huistijger 

 

Bedankt, maarals het zo simpel was geweest had ik het zelf ook wel kunnen vinden. Het was echter een bug. Na een update is het vanzelf goed gekomen.. 

 

Groeten Joke

​Hoi  @Joke-83 

ik heb mijn whatsapp geüpdatet maar bij mij doen de meldingen het nogsteeds niet.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb alles al geprobeerd :(

groetjes 

Mara

​Hoi  @Joke-83 

ik heb mijn whatsapp geüpdatet maar bij mij doen de meldingen het nogsteeds niet.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb alles al geprobeerd :(

groetjes 

Mara


​​​​@Mara2001 

 

het is al even geleden, maar het was bij mij geen update van alleen whatsapp, maar een software update van de telefoon… 

​Hoi  @Joke-83 

ik heb mijn whatsapp geüpdatet maar bij mij doen de meldingen het nogsteeds niet.. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Heb alles al geprobeerd :(

groetjes 

Mara


​​​​@Mara2001 

 

het is al even geleden, maar het was bij mij geen update van alleen whatsapp, maar een software update van de telefoon… 

 

@Joke-83 Bedankt voor je reactie. Mijn telefoon is helaas al up to date. Hopen dat het snel opgelost gaat worden.

 

@Mara2001 dat was die van mij ook wel, alleen het was blijkbaar een bug in de software. Bij mij was het opgelost toen apple een nieuwe versie van de software heeft gemaakt en ik die kon installeren. Nog even geduld dus...

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Alle instellingen staan gewoon goed. Telefoon opnieuw opgestart, telefoon update gedaan, niks helpt :expressionless:

@Majtie Ik heb het ook nogsteeds helaas… al zeker 4 maanden

@Majtie Ik heb het ook nogsteeds helaas… al zeker 4 maanden

Wat een raar probleem! Is jouw mobiel ook wat ouder? Misschien dat het daaraan ligt? Mijn iPhone is 3 jaar oud dus ook niet super oud ofzo :grinning:

Bij mij sinds een paar weken zelfde probleem; ik volg

Ik volg ook graag 😅

sinds aantal weken ook last van dit probleem, werkelijk om gek van te worden. Ik heb een iPhone XR en letterlijk ook alle opties al geprobeerd…..

hopelijk heeft hier iemand de oplossing 🤞🏼 

Sinds een paar weken heb ik hier ook last van. Alles is up-to-date. 
als toestel op stand-by staat komen de Whatsapp berichten niet door. Pas na ontgrendelen van de iPhone lijken de berichten binnen te komen. 
Wie heeft raad 

Na 5 maanden eindelijk de oplossing gevonden: ga naar instellingen, algemeen, zet over of stel iPhone opnieuw in, stel opnieuw in, herstel locatie en privacy.

 

als het goed is staat whatsapp nu weer in je berichtgeving, open nu whatsapp de app vraagt nu toestemming om je berichten te sturen. 

 

Bonny,

Bedankt voor de tip. 

Ik ga het proberen of het werkt. Ik zal mijn bevindingen melden.

 

Groet,  

ROB

Bonny,

 superblij dat ik je tip vond!

het werkt!

Dank!