Vraag

Wifi bellen doet het niet op mijn werk.

  • 30 September 2019
  • 7 reacties
  • 205 keer bekeken

Met mijn IPhone 8 heb ik problemen met wifi bellen op mijn werk. Het normale belsignaal is slecht vanwege het pand. Wifi doet het prima alleen Wifi bellen niet. Wanneer ik dit inschakel gebeurt er niets. Wanneer ik vervolgens thuis kom schakelt hij meteen over op wifi bellen. Mijn collega's, Samsung telefoon en Iphone 6 en X hebben dit probleem niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi Jeroen, welkom op het forum. Het probleem dat je beschrijft herken ik niet gelijk. Hoe lang speelt dit probleem al? Heeft het wel gewerkt op dat netwerk? Welk versie iOS staat erop? Zou je willen kijken of er een update beschikbaar is?
Hoi Paul,

Dit probleem speelt al vanaf het begin, alleen bij mijn telefoon. Collega's hebben hier geen last van. Ik heb geen updates staan, deze werk ik direct bij.
Een enkele keer pakt hij het wel via het netwerk (5% van de gevallen).
Thuis pakt hij wel direct het netwerk.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Paul,

Dit probleem speelt al vanaf het begin, alleen bij mijn telefoon. Collega's hebben hier geen last van. Ik heb geen updates staan, deze werk ik direct bij.
Een enkele keer pakt hij het wel via het netwerk (5% van de gevallen).
Thuis pakt hij wel direct het netwerk.

Bedankt voor de snelle reactie. Heel lastig om dan te zeggen waar het fout gaat als het soms wel werkt, en soms niet. Andere toestellen werken prima via VoWifi op dat netwerk, dus dan neig ik naar een probleem met het toestel. Maar aangezien het thuis wel werkt, neig ik naar het netwerk.

Dus op het werk is jouw WiFi-verbinding prima, toch? Gewoon goede dekking, en 'snel' internet? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Geregeld
Reputatie 7
Badge +25
Geregeld

Dus op het werk is jouw WiFi-verbinding prima, toch? Gewoon goede dekking, en 'snel' internet?

Hebben jouw collega's ook KPN als mobiele provider?
Ja, allemaal
Reputatie 7
Badge +25
Excuses voor de late reactie. Dus op het werk is jouw WiFi-verbinding prima, toch? Gewoon goede dekking, en 'snel' internet? En is dat internet daar ook via KPN? Het kan zijn dat de poorten waarover Mobiel via wifi werkt dicht staan in de firewall. De poorten die gebruikt worden zijn: UDP poorten 500 en 4500. Ook al zou dat niet de situatie van je collega's verklaren.