Geen internetverbinding

  • 30 December 2016
  • 9 reacties
  • 6371 keer bekeken

Uw breedband verbinding werkt niet.

Controleer alstublieft de DSL en Ethernet kabels of de 3G/4G dongle.
-----------

Ethernetkabels? Wat doen die er toe?
DSL kabels? Wat zijn dat?
3G/4G dongle?

Admin: post afgesplitst naar eigen topic

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Uw breedband verbinding werkt niet.

Controleer alstublieft de DSL en Ethernet kabels of de 3G/4G dongle.
-----------

Ethernetkabels? Wat doen die er toe?
DSL kabels? Wat zijn dat?
3G/4G dongle?

Admin: post afgesplitst naar eigen topic

Een van die 3 dingen doet er toe anders kan je niet internetten.
Zeer verwarrende reactie. Er is ook nog WiFi. Is hier ook iemand van K.P.N. of één van hun wederverkopers?
Reputatie 7
Badge +30
Nouja, je topic is ook niet heel duidelijk. maar zoals de melding zegt is er geen DSL, Ethernet of 3/4G verbinding.

De kans is (heel) groot dat er ergens een kabel los is of iets dergelijks.
O.i.d. is de kans niet heel groot dat ergens een kabel los is. En draadloos dan? Hoe controleer je een dongle? Of die er in zit? Het ligt aan de gebruiker. Doet internet het niet? Herstart uw modem. De provider is niet verantwoordelijk voor het wegvallen van de verbinding.

Het onderwerp is veranderd na de afsplitsing naar eigen topic. Het originele onderwerp was dat ondanks een oranje lampje er wel een internetverbinding was.

Uw breedband verbinding werkt niet.

U dient zelf te zorgen voor een werkende internetaansluiting.

Helaas ben ik geen internet provider.
Reputatie 7
Je hebt blijkbaar een V10.

Heb je een glasvezel aansluiting:
1) Haal de stroom een van jouw glasvezelmodem af. Werkt het nu weer?
2) Vervang de netwerkkabel tussen Experia Box en glasvezelmodem. Werkt het nu weer?

Heb je een xDSL aansluiting:
Controleer de telefoonkabel tussen Experia Box en IS/RA punt.
Wat doet die WANpoort er op? Ethernet is wel veel beter te diagnosticeren dan DSL. Controleer de kabel. U dient zelf voor een werkende aansluiting te zorgen. Uw breedband verbinding werkt niet. Dom ding. De stroomkabel kan het niet zijn, anders zou de V10 geen melding geven dat de breedband verbinding het niet doet en de kabels of de dongle gecontroleerd moeten worden.
Reputatie 7
Wat doet die WANpoort er op? Ethernet is wel veel beter te diagnosticeren dan DSL. Controleer de kabel. U dient zelf voor een werkende aansluiting te zorgen. Uw breedband verbinding werkt niet. Dom ding.En wat voor een kabel zit er dan tussen de DSL aansluiting van jouw Experia Box en het IS/RA punt?
Hoe lang is die kabel?
Heb je die kabel al een keer los gekoppeld?
Zou er bedoeld worden dat de lengte van het snoer gecontroleerd moet worden? Het snoer is meegeleverd. Ik denk dat er bedoeld wordt dat gecontroleerd moet worden of de kabel goed in het gaatje zit en in de stekker en de stekker in de wand.


Reputatie 7
Badge +21
Dag @Ernest23, welkom op het forum! Balen dat je zonder internet zit op dit moment. Stuur je een reactie op m'n privébericht ? Dan meet ik je verbinding door, en help je dit probleem te verhelpen 🙂

Reageer