Beantwoord

Hoe moet ik Inloggen op fon?

• 30 July 2017
  • 19 reacties
  • 57028 keer bekeken

Ooit heb ik mij aangemeld als fon gebruiker. Hoe moet ik mij inloggen?

Update: door grotere mobiele databundels die je ook in heel de EU kunt gebruiken, is het gebruik van Fon sterk afgenomen. Daarom biedt KPN vanaf 1 augustus 2020 deze dienst niet meer aan. Je kunt nog wel gebruik blijven maken van de overige HotSpots

icon

Beste antwoord door Joran 31 July 2017, 18:47

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Vere! Op deze site vind je alle stappen: Gratis WiFi met Fon HotSpots. Als je inloggegevens hebt aangemaakt hoef je alleen nog de app te installeren. Wil je met een laptop gebruik maken van Fon, verbindt dan met een "KPN Fon" wifi-netwerk. Wanneer je een internetpagina bezoekt krijg je een inlogpagina te zien waar je jouw inloggegevens kunt invoeren.

Ik hoor graag of het zo lukt 🙂
Gelukt. Bedankt Joran
Ik heb al tijden de grootst mogelijke 'ruzie' met Fon. Het heeft even gewerkt maar nu kan ik simpelweg niet meer inloggen. Ik kan geen verbinding krijgen met het netwerk, en er start dan ook geen inlogscherm op. €29,90 euro betaald en geen internet.
Reputatie 7
Wil je zeggen dat je echt €29,90 betaald hebt om op wifi aan te kunnen sluiten?
Wauw, dat is toch niet meer van deze tijd.

Wat voor een foutmelding(en) krijg je?
Plaats anders eens een screenshot van die foutmelding(en).
Helaas is kon fon niet gratis. Althans niet bij ons. Dus zal er toch betaald moeten worden.
Krijg nu wel verbinding , alleen inlogscherm start niet op
Reputatie 7
Ik heb zojuist als test hier even contact gemaakt met een KPN fon hotspot en ook ik krijg soms wel en soms geen inlogscherm.
KPN Fon is gratis voor KPN abonnees die op hun Experia Box Fon aan hebben staan of die een mobiel abonnement bij KPN hebben.

Voor €29,90 kan je mijns inziens veel beter een extra 4G databundel aanschaffen.
Klopt alleen dat heb ik beiden niet.
In geval het inlogscherm niet vanzelf opstart,andere manier om toch online te kunnen?
Reputatie 7
Klopt alleen dat heb ik beiden niet.
In geval het inlogscherm niet vanzelf opstart,andere manier om toch online te kunnen?
Niet dat ik weet.
Okee dank je voor het meedenken in ieder geval
Reputatie 7
Badge +29
Hoi Ireen, welkom op het forum! Is het inmiddels al gelukt om in te loggen op het HotSpot? Je geeft aan dat je betaald gebruik hiervan maakt. Je kunt dan op deze pagina meer lezen over hoe dit werkt, en wat te doen bij problemen.

Lukt het nog niet, dan kun je de helpdesk van Premium HotSpots bereiken door te bellen naar 0800-0414 of te mailen naar servicedesk@kpnhotspots.com. Zij kunnen je dan verder helpen 🙂
Beste iedereen,

Ik hoop dat het inmiddels gelukt is! Zo niet:

Bij mij opende de pagina niet automatisch, maakte niet uit welke browser. Heb eindelijk gevonden wat werkt (op mijn windows 10):
1. Zorg dat je wifi aan staat en verbind jezelf met de KPN Fon.
2. Als de pagina niet uit zichzelf opent klik je met rechtermuisknop op het wifi teken rechtsonderin je scherm.
3. Kies 'netwerkcentrum openen'.
4. Achter verbindingen staat 'Wi-Fi (KPN Fon)'. Klik hierop.
5. Klik op 'Details...'.
6. Nu zie je een rijtje gegevens. Kijk wat er staat achter 'IPv4 - standaardgateway'. Type dit over in een browser. Zo kom je op die pagina! Als hij niet laadt, herlaadt je de pagina gewoon. En let erop dat stap 1 nog steeds gelukt is.

Dit lijkt veel, maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker. De standaardgateway geeft telkens een ander adres weer, dus die kan je (helaas) niet opslaan. Succes ermee!
Ooit heb ik mij aangemeld als fon gebruiker. Hoe moet ik mij inloggen?
Download in play store de app kpn fon
Start het op, meld je aan met je user name vaak 060000000@kpn-fon.nl
En dan je wacht woord
Volg de stappen en klaar
Hij pakt voortaan automatisch je fon als het er is, en je mag kan als je thuis bent wifi delen
in de ap store down load kpn fon app
Dan gebruikers naam wachtwoord
en volg de instellingen
Dan moet het werken, ik heb abbo kpn mobiel dus voor mij kost het 0,0 euro,
Het zou dan automatisch moeten werken als er een hot spot in de buurt is oa tankstation en winkels
Wastronomie is de KPN fon app gebleven in kan niet meer de app downloaden
Reputatie 7
Badge +11
Welkom @Eikendal

De mobiele app voor Fon is op het moment niet beschikbaar. Je kunt echter verbinding maken met een Fonnetwerk op dezelfde manier als dat je verbinding maakt met een regulier wifinetwerk
Kaartje van mijn moeder (92):

Lieve jongen,

Bedankt dat je geprobeerd hebt om dat KPN fon verhaal aan mij uit te leggen.
Ik zou er graag gebruik van willen maken omdat het voor mij als KPN klant gratis is, maar die app krijg ik niet geïnstalleerd.
En bij het overtypen van dat 'IPv4 - standaardgateway' adres gaat het ook aldoor mis, het verandert steeds.

Daarom stuur ik je nu maar een ouderwetse ansichtkaart, mooi plaatje hè, met die windmolens?

Liefs, mama

Mijn antwoord:

Lieve Ma,

Maak je maar niet druk, ik krijg die KPN fon handleiding ook niet uitgelegd aan mijn HBO studenten.

KPN fon prijst zich op deze manier vanzelf uit de markt, over een tijdje hoor je er niks meer over.

Ik heb trouwens je recept met die vergeten groente uitgeprobeerd, het was erg lekker.

Liefs terug, we mailen nog wel, gewoon via 4G
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Jongen! Leuk geschreven, ik snap je punt 🙂

Wat me alleen niet duidelijk is is het overtypen van de standaardgateway. Een app is er ook al een tijd niet meer. Het werkt in de basis zo: Als je een Fon netwerk in de buurt ziet ("KPN" of "KPN Fon") kun je daar verbinding mee maken. De telefoon geeft vervolgens een melding dat er ingelogd moet worden op dit netwerk. Op de inlogpagina gebruik je de KPN ID inloggegevens en je bent verbonden.

Ik hoop dat je wat meer details kunt geven over waar het precies misgaat, dan denken we met je mee.
Beste Joran,

Vaak lukt het mij wel om ergens verbinding te krijgen met KPN Fon, maar soms verschijnt die inlogpagina niet.
Dan volg ik het recept van Sinduja hierboven, en na een beetje proberen kom ik er dan wel in.
Maar mijn moeder is niet zo'n hacker, en die vroeg mij waarom het niet simpeler kan.

Neem eens het volgende scenario:
Ze wordt 's morgens wakker en haar telefoon is aangesloten via de WiFi thuis.
Dan gaat ze naar de bejaardensoos, en haar telefoon schakelt automatisch over op het WiFi netwerk daar.
Vervolgens gaat ze naar de winkel, en de telefoon schakelt automatisch over op de HotSpot daar.
Dan wandelt ze naar huis en onderweg heeft ze automatisch 4G.
Onderweg gaat ze even rusten op een bankje, en het valt haar op dat er een KPN Fon accesspunt in de buurt is.
Maar schakelt de telefoon automatisch over?
Nee dus, ze moet eerst zelf allerlei handelingen verrichten, en dan lukt het soms ook nog niet.

Haar vraag was dus of ik dat wachtwoord niet even in kon stellen, net als ik voor de winkel, de soos en haar thuis heb gedaan.

En daar zit hem dus de crux, dat gaat niet...
Waarom kan de telefoon niet automatisch omschakelen naar het sterkste signaal?
Het wachtwoord van KPN Fon is toch altijd hetzelfde?
Enfin, dat krijg ik dus niet uitgelegd, ook niet aan mijn slimme studenten.

Vriendelijke groeten, Jongen
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Duidelijke toelichting. Ik heb dit weekend Fon uitgebreid geprobeerd in de buurt en ik herken deze klachten. Sommige toegangspunten werken prima en probleemloos, bij sommige lijkt het onmogelijk om verbinding te maken. Soms helpt het inderdaad om de gateway te openen zodat de inlogpagina tevoorschijn komt. De ervaringen zijn erg uiteenlopend en dat is irritant. Ik snap ook dat het lastig is om jouw moeder hierbij te helpen.

Nu we zelf geen app meer aanbieden en Fon for Members - Apps op Google Play niet beschikbaar is in Nederland blijven er weinig opties over om te proberen. Ik neem contact op met de productmanager die over Fon gaat en vraag na of er andere oplossingen bekend zijn. Ik kom er op terug.

Reageer