Hoge opzegkosten

• 19 June 2012
  • 1 reactie
  • 10278 keer bekeken

Begin vorige maand heb ik mijn Zakelijk Belbasis abonnement door Budgetphone laten opzeggen.

Vervolgens een bevestigingsbrief van KPN ontvangen waarin dit werd bevestigd.

Hierin werd met geen woord gerept over een opzegtermijn.

Tot mijn schrik staat op de laatste factuur "Kosten n.a.v. opzegtermijn"  279,22 euro.

Zonder enige uitleg.

Enig nazoekwerk op internet leert mij dat mijn contract voor onbepaalde tijd begin 2011 is omgezet in een jaarcontract. Dit zou per brief zijn meegedeeld, maar deze brief is mij niet bekend. Een latere brief heb ik nog wel kunnen achterhalen (waarbij het nog mogelijk was op te zeggen tot 5 april 2011), maar deze brief heb ik genegeerd omdat ik dacht dat het reclame was voor een nieuw type abonnement. De kop luidde namelijk: "Zakelijk Belbasis jaarcontract met 2% korting op belverkeer".

Ik vind de gehele gang van zaken absoluut niet door de beugel kunnen, zowel voor wat betreft de omzetting van het contract (stilzwijgend en verhuld) als voor wat betreft de informatieverschaffing bij opzegging (bevestigingsbrief).

Ik hoop dat we hier op een nette manier uit kunnen komen.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +6
Beste bertdelange,

Spijtig om te lezen dat het zois gelopen. Kun je mij via een privébericht je postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen.

Dan zorg ik dat het probleem wordt afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer