Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017


Reputatie 7
Badge +24
Vanaf 1 juni staat er heel wat te veranderen in telecomland, wat heel gunstig uitpakt voor klanten. Weet je nog dat je vroeger torenhoge rekeningen had als je in het buitenland je mobiel gebruikte? Dat is nu binnen de EU voorbij! Zo kun je iedereen thuis jaloers maken met prachtige vakantiefoto's of je oma bellen om te vertellen hoe je het hebt, zonder dat je hier extra voor hoeft te betalen! Hoe leuk en relaxed is dat. Zo kun je dat geld lekker op een terrasje uitgeven op vakantie, wel zo leuk!

Wat verandert er?


Per 15 juni 2017 moet iedere telecomaanbieder in de EU voldoen aan de nieuwe roaming wetgeving die is opgesteld door de Europese Unie. De roaming wetgeving en de verhoging van de bundels gaan per 1 juni in. Hiermee kun je de bundel die je in Nederland gebruikt ook in andere landen van de EU gebruiken, zonder dat je hier extra voor betaalt. Daarnaast heeft KPN nog een cadeautje! Alle klanten met een Zorgeloos of een Alles-in-1 mobiel abonnement krijgen namelijk een vergroting van hun databundel! De wijziging voeren we per 1 juni door op je abonnement. Hier hoef je zelf niks voor te doen!

De upgrade geldt ook voor de Zorgeloos abonnementen (Sim Only en met toestel) uit 2015, en de Alles-in-1 mobiel abonnementen Instap, Standaard en Premium (Sim Only en met toestel) uit 2013 en 2014. Heb je een vooral internet instap of standaard abonnement? Dan kun je ook vanaf 1 juni gebruik maken van je bundel in de EU. Je databundel verandert niet.

Deze tabel laat de nieuwe en gewijzigde abonnementen zien. Aan deze tabel kunnen geen rechten ontleend worden en er kunnen individuele uitzonderingen zijn.
Let op: Deze tabel betreft de abonnementen zoals ze per 1 juni 2017 geïntroduceerd werden. We wijzigen met enige regelmaat de abonnementen. Kijk voor de meest recente abonnementen dan ook op kpn.com.



Hoe kan ik internetten in het buitenland?


Zet roaming aan in je toestel. In het topic 'Toestelinstellingen voor mobiel internet per 1 juni 2017' wordt uitgelegd hoe je dit precies doet.

In welke landen kan ik mijn bundels kosteloos in de EU gebruiken?


België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk*, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal*, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje*, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk*, Zweden.

Frankrijk is inclusief Franse Overzeese gebieden: Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Réunion, Mayotte en Saint Martin
Portugal is inclusief de Azoren en Madeira.
Spanje is inclusief de Canarische eilanden
Verenigd Koninkrijk is inclusief Gibraltar

Verder hebben we zelf nog de volgende landen toegevoegd waar je ook vanuit je bundel kunt internetten/bellen/sms'en:
Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland, Andorra, Faeröer Eilanden, Kanaaleilanden (Guernsey, Jersey), Isle of Man, Monaco, San Marino en Vaticaanstad.

De EU wetgeving geldt verder dus niet in andere landen zoals bijvoorbeeld Turkije, Servië, de Nederlandse Antillen, Aruba en Curaçao.

LET OP!
Op Cyprus is een Turks gedeelte en een Grieks gedeelte. Op het Turkse gedeelte vallen GB's, minuten en sms'jes niet binnen je bundel. Op het Griekse gedeelte valt het wel binnen je bundel.



Wat betekent Brexit voor het gebruik in de EU?
Vooralsnog is de Brexit niet definitief voor 2019. De komende jaren zal het Verenigd Koninkrijk in ieder geval binnen de regeling blijven vallen. Dus ook hier kan het mobiele abonnement worden gebruikt.

Hoe zit het met KPN Compleet?
Je kunt gedeelde MB's ook gebruiken in de EU. Daarnaast blijft de verdubbeling ook gelden. Bij Zorgeloos Premium krijg je dus 50 GB en bij Premium Plus zelfs 100 GB!

Is er een fair use policy?
Nee, maar het is niet de bedoeling om misbruik te maken. Wat verstaan we onder misbruik? Indien je als klant gedurende een periode van 4 achtereenvolgende maanden je abonnement meer dagen in de EU gebruikt dan in Nederland, of in deze periode meer GB’s verbruikt in de EU dan in Nederland, dan zal KPN je hierover informeren. Je hebt dan twee weken de tijd om aan te tonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Mocht je niet aan deze voorwaarde voldoen, dan kan KPN een toeslag in rekening brengen, of bijvoorbeeld roaming alleen mogelijk maken door het kopen van eenmalige bundels, of door roaming te blokkeren.

Hoe werkt het met bellen in de EU?
Bellen vanuit Nederland naar nummers in de EU valt niet onder de regulering, bellen vanuit Nederland naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland wel.

.

Als je een Zorgeloos abonnement hebt (gekocht na 26 september 2016) zit het bellen wel in het abonnement. Bellen van een ander land in de EU naar Nederland of alle andere landen van de EU kan wel vanuit de bundel. Je kan dus bellen, sms’en, en GB’s gebruiken binnen of tussen landen in de EU.
Ook klanten die gratis onderling onbeperkt kunnen bellen vanuit KPN Compleet of vanuit hun bundel, kunnen vanaf 1 juni in de hele EU bellen.

Wat gebeurt er als mijn bundel op is?
Als je geen onbeperkt bundel hebt, dan ga je achteruit in snelheid wanneer je huidige bundel op is. Je betaalt ook geen extra kosten hiervoor. Wil je weer volledige snelheid? Dan kun je een bundel aanzetten.

Als je door je minuten en sms'jes heen bent, betaal je per minuut en sms een hoger tarief:
Buitenbundel bellen: € 0,23 per minuut
Buitenbundel sms'en: € 0,07 per sms

Wat houdt dit in voor Prepaid klanten?
Als je op vakantie bent in de EU, dan maak je gebruik van dezelfde tarieven als in Nederland. Ben je buiten de EU? Dan maak je gebruik van andere tarieven, namelijk speciale buitenlandtarieven.

De uitzondering op de regel
Sommige oudere abonnementen hebben speciale bundels die door deze wijziging veranderen.

Bundels die al een roaming gedeelte bevatten
Oude abonnementen van vóór 2012 hebben soms nu ook een aparte bundel voor bellen in het buitenland. Deze bundel blijft ná 1 juni bestaan voor bellen buiten de EU. Daarnaast wordt je bundel voor Nederland ook geldig in de hele EU.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.

Onbeperkt mobiel internet
Klanten met een onbeperkt internet bundel krijgen 10 GB, bruikbaar in de hele EU en in Nederland.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.

Onbeperkt bellen naar bepaalde nummers in Nederland
Dit wordt onbeperkt bellen naar deze nummers in Nederland en in de EU.
Geldt dit voor jou? Dan informeren we je hierover.

Wanneer je je op een (veer)boot bevindt in internationale wateren, dan maak je verbinding met een satellietverbinding. Deze kosten vallen niet onder de EU-regulering. Maak je toch verbinding? Dan krijg je extra kosten in rekening gebracht. Zet je data uit of maak gebruik van WiFi aan boord. 1MB kost 10 euro. Zonde van je vakantiegeld 😉.

Heb je vragen? Stel ze hieronder!

226 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Marcia,

Bedankt (bij ons in Brabant zouden ze zeggen ge bent un goei).
Reputatie 1
waarom geldt dit niet voor huidige klanten met SO basis 2015. Zij hebben slechts 500 Mb en 150 minuten voor 20 euro en de nieuwe basis hebben 1000Mb en 200 minuten voor het zelfde bedrag.
Ook een ander abonnement kiezen heeft geen zin omdat je alleen uit veel duurdere KPN 2015 abonnementen kan kiezen. Niet uit de nieuwe veel goedkopere abonnementen.
Slechte zaak van KPN, oude trouwe klanten laten stikken.
Badge
tja, blijkbaar worden niet alle klanten evenveel gewaardeerd.

Nieuwe abonees die minder betalen voor meer zijn KPN meer waard dan oudere abonnees die meer betalen voor minder.
Rare strategie in mijn ogen :?

Mensen die in het verleden een Vooral Internet abo hebben gepakt deden dat niet voor niets, Dwz. men belt weinig tot niet (terwijl er wel 200 belminuten in de bundel zitten) en pakte meestal de internetbundel wat ruimer om niet op lagere snelheid teruggezet te worden.

KPN had ervoor kunnen kiezen om mensen (op verzoek) naar een Zorgeloos abo van 2017 (dus niet in de 2015 range) om te zetten tegen de nu geldende prijzen maar dan bv. wel een nieuwe contractperiode aangaan.
In plaats van dat ik tot dan tot 18-11-2017 klant ben had men mij dan tot xx-xx-2019 aan zich kunnen binden. Gemiste kans in mijn ogen.

Ik ga voor de rest niet in discussie met de moderatoren op dit forum want die zijn niet verantwoordelijk voor de chaos die KPN gecreëerd heeft en kunnen daarnaast toch niets anders doen dan vertellen hetgeen in hun draaiboek staat. Ik geef het ze te doen om hier die ontevreden klanten maar steeds netjes te woord te staan.
Weet wel dat deze actie van KPN het mij (en anderen) makkelijker maakt om straks voor een andere provider te gaan shoppen want er lijkt weer een nieuwe prijzenslag losgebarsten te zijn nu T-Mobile en Tele2 met zeer interessante bundels op de markt gekomen is.
En dat terwijl ik nog serieus overwoog om mijn glasvezel abo van Telfort naar KPN om te zetten voor KPN Compleet, zelfs wanneer dat zou betekenen dat ik dan veroordeeld zou worden tot een ExperiaBox 😉
graag concreet: bellen vanuit NL of EU NAAR EU-nummers, in mijn geval veel Duitse nummers; kan dit met de nieuwe abonnementen? zonder extra kosten en zonder de beperking van 60 dagen per jaar!?
Cruciaal voor mij omdat ik nu de kans heb om te verlengen..

Admin: hetzelfde bericht in ander topic verwijderd
graag concreet: bellen vanuit NL of EU NAAR EU-nummers, in mijn geval veel Duitse nummers; kan dit met de nieuwe abonnementen? zonder extra kosten en zonder de beperking van 60 dagen per jaar!?
Cruciaal voor mij omdat ik nu de kans heb om te verlengen..
Reputatie 7
Badge +16
graag concreet: bellen vanuit NL of EU NAAR EU-nummers, in mijn geval veel Duitse nummers; kan dit met de nieuwe abonnementen? zonder extra kosten en zonder de beperking van 60 dagen per jaar!?
Cruciaal voor mij omdat ik nu de kans heb om te verlengen..

Voor de nieuwe abonnementen is dat het geval, voor oude abonnementen niet.

Zie dit plaatje:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/76f7eb3e-8faa-4f25-8bc9-a2326e46de53.png
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Vincentvandrie, ik kan het begrijpen dat dit niet lekker valt wanneer je het graag anders had willen zien. Ik ben blij om te lezen dat de lucht is geklaard omtrent het voorgaande wat speelde.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @moorst, ik denk dat dat een interpretatie van de voorwaarden is. Er staat ook nergens dat je naar iedere propositie mag verhogen/verlagen, ook niet in de verschillende proposities van de vooral internet abonnementen. Ik ga er vanuit dat je reactie op je klacht ontvangt en dat het via die weg wordt afgehandeld.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Bruijnvis, ik zie dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt. Daar heb ik je eerder vandaag antwoord in gegeven.
graag concreet: bellen vanuit NL of EU NAAR EU-nummers, in mijn geval veel Duitse nummers; kan dit met de nieuwe abonnementen? zonder extra kosten en zonder de beperking van 60 dagen per jaar!?
Cruciaal voor mij omdat ik nu de kans heb om te verlengen..

Voor de nieuwe abonnementen is dat het geval, voor oude abonnementen niet.

Zie dit plaatje:
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/76f7eb3e-8faa-4f25-8bc9-a2326e46de53.png


BESTE SJORS, geldt hier niet de max van 60 dagen fair use omtrent bellen?
Reputatie 7
Badge +22
Ha JeanJean2, met de nieuwe Europese regels is de fair use policy van 60 dagen komen te vervallen. Je abonnement is dus in principe altijd te gebruiken in de EU. Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Bijvoorbeeld als je woont, werkt of een studie volgt in Nederland. Dit checken we zodra je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland.
Reputatie 1
Dank @Cindy_,

Helaas kreeg ik geen reactie op mijn klacht binnen de toegezegde termijn van 14 dagen. Ik heb gisteren daarom zelf weer gebeld en, op aangeven van een medewerker via de chat, gevraagd naar de afdeling SDS. Helaas wilden zij mij niet rechtstreeks spreken, maar via de medewerker van de klantenservice kreeg ik te horen dat mijn klacht niet gehonoreerd zou worden zonder verder enige uitleg daarbij. Het is misschien wel goed om aan te geven dat mijn klacht niet ging over het verhogen van het abonnement, maar om het verkeerde advies dat ik heb ontvangen in de winkel. Ik moet zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben dat KPN niet inhoudelijk op mijn klacht reageert en al helemaal niets beargumenteert.

Helaas restte mij daardoor niets anders dan naar de geschillencommissie te gaan. Daar heb ik gisteren dan ook een zaak aanhangig gemaakt omdat het simpelweg niet zo kan zijn dat ik voor advies naar een winkel ga, verkeerd advies krijg en vervolgens zelf maar moet zien hoe ik dit oplos. Ik heb begrip voor het feit dat KPN bepaalde keuzes maakt ten aanzien van abonnementen, maar ik begrijp niet dat KPN foute adviezen niet recht zet of - sterker nog - niet eens inhoudelijk wenst te reageren op een klacht op dat punt.

Uiteraard heb ik ook aangegeven nog steeds open te staan voor oplossing in onderling overleg, maar Ik had geen mogelijkheid meer om dit verder inhoudelijk te bespreken met KPN rechtstreeks.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @moorst, wat spijtig om te lezen dat het zo verlopen is. Een oplossing kan ik je niet bieden hierin.
Reputatie 1



Waarom zie ik veel verschil wat de prijzen betreft ...



Ik begrijp dat ik met mijn KPN 2015 Vooral Internet Standard HS1 geen verdubbeling krijg maar kan wel de data in de hele EU gebruiken.
Reputatie 7
Badge +16



Waarom zie ik veel verschil wat de prijzen betreft ...



Ik begrijp dat ik met mijn KPN 2015 Vooral Internet Standard HS1 geen verdubbeling krijg maar kan wel de data in de hele EU gebruiken.


Dat is correct 🙂
Reputatie 7
Wow, wil je zeggen dat je zoveel betaalt voor jouw mobiele telefonie?
Onderstaand is voor: Onbeperkt bellen in Nederland, 120 minuten in de EU en 6GB data per maand.


En straks uiteraard ook gewoon in de hele EU.
Reputatie 7
Badge +16
@wjbDie prijzen zijn zonder het kortingstarief dat iedereen ontvangt. Ik denk ook dat dit met toestel is.

Met korting (Sim Only) kost die bundel 25 euro voor 5GB data/200 belmenuten en met KPN compleet 20 euro voor 400 belminuten/10GB data.

Het verschil valt wel mee 🙂
Reputatie 7
@wjbDie prijzen zijn zonder het kortingstarief dat iedereen ontvangt. Ik denk ook dat dit met toestel is.

Met korting (Sim Only) kost die bundel 25 euro voor 5GB data/200 belmenuten en met KPN compleet 20 euro voor 400 belminuten/10GB data.

Het verschil valt wel mee :)
Sinds wanneer krijg je ook een verdubbeling van het aantal belminuten bij KPN Compleet? 🆒
Dat KPN abonnement is inderdaad met een basis smartphone (HS1).
Er zal overigens heel veel moeten gebeuren in de kosten voor mobiele telefonie bij KPN wil ik van mijn huidige provider naar KPN overstappen. Wij zij bij de concurrent veel goedkoper uit terwijl hun netwerk opnieuw als beste netwerk in Nederland beoordeeld is.
Reputatie 7
Badge +16
Sinds ik het heb 😛 Het was een van de verstopte voorwaarden onder "Dubbel zo veel data" in de KPN compleet voordelen 😛
Reputatie 1
Dank @Cindy_,

Helaas kreeg ik geen reactie op mijn klacht binnen de toegezegde termijn van 14 dagen. Ik heb gisteren daarom zelf weer gebeld en, op aangeven van een medewerker via de chat, gevraagd naar de afdeling SDS. Helaas wilden zij mij niet rechtstreeks spreken, maar via de medewerker van de klantenservice kreeg ik te horen dat mijn klacht niet gehonoreerd zou worden zonder verder enige uitleg daarbij. Het is misschien wel goed om aan te geven dat mijn klacht niet ging over het verhogen van het abonnement, maar om het verkeerde advies dat ik heb ontvangen in de winkel. Ik moet zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben dat KPN niet inhoudelijk op mijn klacht reageert en al helemaal niets beargumenteert.

Helaas restte mij daardoor niets anders dan naar de geschillencommissie te gaan. Daar heb ik gisteren dan ook een zaak aanhangig gemaakt omdat het simpelweg niet zo kan zijn dat ik voor advies naar een winkel ga, verkeerd advies krijg en vervolgens zelf maar moet zien hoe ik dit oplos. Ik heb begrip voor het feit dat KPN bepaalde keuzes maakt ten aanzien van abonnementen, maar ik begrijp niet dat KPN foute adviezen niet recht zet of - sterker nog - niet eens inhoudelijk wenst te reageren op een klacht op dat punt.

Uiteraard heb ik ook aangegeven nog steeds open te staan voor oplossing in onderling overleg, maar Ik had geen mogelijkheid meer om dit verder inhoudelijk te bespreken met KPN rechtstreeks.


UPDATE 29-5-2017:
Ik kreeg vandaag een sms dat mijn klacht nog open zou staan in het systeem en dat ik kon bellen met de klachtenafdeling als ik nog wilde overleggen over mijn klacht. Helaas alsnog geen oplossing. Ik kreeg nu wel een reden waarom mijn klacht (verkeerd advies) KPN niet beweegt tot een aanpassing van mijn abonnement. De zichttermijn (die kennelijk gaat tellen vanaf het verlengen van het abonnement, dus niet de ingangs-/verlengdatum) was voorbij. Een in mijn ogen formalistische reactie die volledig voorbij gaat aan de inhoud van mijn klacht (verkeerd advies over de essentiele eigenschappen). Mijn klacht is namelijk helemaal niet gebonden aan een zichttermijn. Wacht nu de reactie van KPN op mijn klacht bij de geschillencommissie en de uiteindelijke beslissing van de geschillencommissie maar af. Wellicht schept dit een precedent voor andere abonnees.
Ik heb op dit moment de EU-uitbreiding actief op mijn 2015 Sim Only Zorgeloos Premium-abonnement. Met deze uitbreiding kan ik, binnen mijn bundel, vanuit NL naar bijvoorbeeld Belgische of Italiaanse nummers bellen.

Vanaf morgen vervalt de EU-uitbreiding. Omdat mijn abonnement vóór 26 september 2016 is afgesloten, worden deze telefoontjes weer per seconde of minuut in rekening gebracht. Is er een alternatief voor de EU-uitbeiding waardoor dit soort telefoontjes weer binnen de bundel vallen?

Edit: verlengen is voor mij overigens geen alternatief, dat kan pas in april 2018.
Reputatie 3
Badge
Ook ik heb even een ( voortijdige, want ook nog niet verlengbaar) vraag..

Ik heb ook een 2015 zorgeloos Premium abo die ik met die tijd wil door laten zetten naar een Sim only als de 2 jaar erop zitten),dit zou dan een maandelijks opzegbare( of verlengbare) versie zijn

Aangezien ik kosten wil besparen wil ik gewoon mijn huidige toestel blijven gebruiken en wil verlengen waneer ik dat nodig acht en/of mijn toestel aan vervanging toe is..

Momenteel zit Spotify er bij mij in en ook is dit Abo nu 5 euro goedkoper als de 2017 versie aangezien de Eu uitbreiding die prijs gelijk trok, maar er nu vanaf is dus vind deze versie voordelig voor mij

Hoe zit het met deze voordelen als het een Sim only wordt aangezien het eigenlijk hetzelfde Abo blijft, maar dan zonder de reeds betaalde toestelkosten naar die 2 jaar? Hou ik deze en verlies het pas als ik verleng en zo een nieuw Abo aanga of wordt deze Sim only versie al gezien als nieuw? Aangezien Spotify bij de nieuwe Abo"s los moet worden aangeschaft en ik dus totaal 15 euro meer of minder betaal als nu..
Reputatie 7
Na 24 maanden hoort de toestelbijdrage uit het contract vanzelf te stoppen en wordt het contract dus feitelijk een maandelijks opzegbaar sim-only abonnement.
Verder verandert er niets en dus zal Spotify gewoon doorlopen.
tja, blijkbaar worden niet alle klanten evenveel gewaardeerd.

Nieuwe abonees die minder betalen voor meer zijn KPN meer waard dan oudere abonnees die meer betalen voor minder.
Rare strategie in mijn ogen :?

Mensen die in het verleden een Vooral Internet abo hebben gepakt deden dat niet voor niets, Dwz. men belt weinig tot niet (terwijl er wel 200 belminuten in de bundel zitten) en pakte meestal de internetbundel wat ruimer om niet op lagere snelheid teruggezet te worden.

KPN had ervoor kunnen kiezen om mensen (op verzoek) naar een Zorgeloos abo van 2017 (dus niet in de 2015 range) om te zetten tegen de nu geldende prijzen maar dan bv. wel een nieuwe contractperiode aangaan.
In plaats van dat ik tot dan tot 18-11-2017 klant ben had men mij dan tot xx-xx-2019 aan zich kunnen binden. Gemiste kans in mijn ogen.

Ik ga voor de rest niet in discussie met de moderatoren op dit forum want die zijn niet verantwoordelijk voor de chaos die KPN gecreëerd heeft en kunnen daarnaast toch niets anders doen dan vertellen hetgeen in hun draaiboek staat. Ik geef het ze te doen om hier die ontevreden klanten maar steeds netjes te woord te staan.
Weet wel dat deze actie van KPN het mij (en anderen) makkelijker maakt om straks voor een andere provider te gaan shoppen want er lijkt weer een nieuwe prijzenslag losgebarsten te zijn nu T-Mobile en Tele2 met zeer interessante bundels op de markt gekomen is.
En dat terwijl ik nog serieus overwoog om mijn glasvezel abo van Telfort naar KPN om te zetten voor KPN Compleet, zelfs wanneer dat zou betekenen dat ik dan veroordeeld zou worden tot een ExperiaBox ;)

Slechte zaak van KPN hier ook 😠 , wij (3 abonnementen SO vooral internet) geen extra's . De abonnementen lopen eind dit jaar af en dan maar naar een andere aanbieder BV ZIGGO/VODAFONE T-MOBILE enz .Vaste kanten binden willen ze niet hopelijk regeren veel mensen zodat KPN toch nog met een tevreden oplossing komt voor mensen met een oude abbo en anders massaal overstappen
Reputatie 7
Badge +16
Ik moet eerlijk gezegd toegeven... Met een beetje creatief boekhouden is mij gelukt om mijn SO Vooral internet om te zetten naar een zorgeloos premium abonnement waardoor ik (dankzij creatief boekhouden) uitkom op een totaal bedrag van 25 euro p/m voor 50GB internet en onbeperkt SMSjes/belminuten. 🙂

Dat is 5 euro meer voor 5x zoveel data en dan krijg je ook als bonus onbeperkt bellen/sms'en erbij - Dat is prima in orde 😃

Reageer