opzegkosten

• 17 July 2012
  • 4 reacties
  • 10517 keer bekeken

Begin dit jaar overgestapt naar andere aanbieder. Vervolgens geconfronteerd met onverwachte en onredelijke opzegkosten voor een bedrag van €396,41. Verschillende malen met Klantenservice gebeld. Zij adviseerden mijn bezwaren kenbaar te maken bij Klantenreacties IMK, Postbus 90052 , 5200 KD 's Hertogenbosch. Op 4 mei jl een keurige brief met mijn bezwaren aan hen gestuurd. Taal noch teken gehoord! vervolgens een reminder gestuurd op 19 juni jl. Taal noch teken gehoord! Tevens op 19 juni jl ook een keurige brief en e-mailbericht gestuurd naar Dhr. J. Middeldorp, directeur klantcontact. Alweer taal noch teken gehoord! Vandaag op 17 juli 2012 brief van Incassobureau Vesting Finance gekregen met de melding dat  ik 3 dagen na 13 juli jl een bedrag van € 439,29 (incl. incassokosten en rente) dien over te maken. Ik vind dit alles bij elkaar een bijzonder onbeschofte bejegening van KPN. Niet reageren en dan op een gegeven moment een incassobureau aan het werk zetten. Er zijn ongetwijfeld meer met dergelijke ervaringen bij opzegging KPN. Wellicht zij er ook oplossingen. Ik laat het hierbij niet zitten.    Wislawa

4 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste Wislawa,

Sinds u aangeeft dat u inmiddels een brief van een incasso bureau heeft ontvangen kunnen wij vanuit het Forum dit helaas niet meer voor u oppakken.

Wat betreft het opzeggen en/of porteren van een (indien zakelijk) telefoon nummer vind u de relevante informatie daaromtrent via onderstaande link.

Opzeggen

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 3
Badge +4
Beste Wislawa,

Ik ben het absoluut met je eens dat het niet netjes is om niet op je communicatie te reageren. Het lijkt mij in deze dan ook zeker verstandig je correnspondentie welke je aan KPN hebt gezonden, door te zenden aan het door hen ingeschakelde incassobureau. Teken daarnaast in ieder geval ook bezwaar aan tegen alle extra kosten. Geef hierbij duidelijk aan dat je binnen 4 weken als nog een reactie verwacht. 

Mocht je er op deze manier niet uit komen en geen fatsoenlijke reactie krijgen, kan je als uiterst redmiddel naar de Geschillencommissie te stappen. 

Beste Cornelis,

Bedankt voor uwreactie, maar ik heb echter niets aan een formele reactie of en verwijzing naar een formele link. U gaat volstrekt voorbij aan de werkelijke strekking van mijn verhaal, namelijk de attitude van KPN.

Ik zal het nog eens uitleggen: Klantenservice gebeld, van hen advies gekregen om mijn bezwaren voor te leggen aan Klantennreacties IMK, Postbus 90052, 5200 KD 's Hertogenbosch.

Advies opgevolgd. Brief geschreven. Geen reactie! Vervolgens reminder gestuurd. Geen reactie!

Tevens directeur klantcontact, dhr J. Middeldorp e-mailbericht gestuurd. Geen reactie!

Conclusie: advies en adres gekregen om bezwaar kenbaar te maken en daarna niets! niets! niets! 

Ik neem aan dat u weet dat we in 2012 leven, het tijdperk van communicatie en mondige klant.  Ik vind de attitude van KPN in deze onfatsoenlijk en klantminachtend. Adviseren om te reageren en dan vervolgens zwijgen. Onzorgvuldig handelen wordt dat genoemd. Wellicht kunt u hier een oplossing voor aandragen en verantwoordelijkheid nemen.   Wislawa

Beste ArjenEHV1983,

Bedankt voor je reactie en je tips. Ik ga daarmee aan de slag.

Groeten Wislawa

Reageer