Opzegkosten oproep Daan Popken

• 18 June 2012
  • 6 reacties
  • 10646 keer bekeken

Geachte KPN,

Geachte heer Popken,

Het wordt saai, alweer een klacht over hoge opzegkosten van een BelZakelijk-klant.

Al jaren zijn we klant bij KPN voor vaste telefonie en internet. Vanwege inschrijving in de KvK in 2002 is het abonnement destijds automatisch door KPN uitgebreid naar een BelZakelijk. De factuur is steeds geadresseerd naar mijn prive-naam en adres.

Recentelijk zijn we overgestapt naar een andere provider. Dit is 6 weken vooraf bij KPN gemeld. Nu worden we geconfronteerd met een torenhoge kostenpost n.a.v. opzegging (360,66 euro, excl. BTW).

Volgens de KPN-klantenservice hadden we een jaarcontract ??. Dat is ons niet bekend.

Hoe kan dat nou: Begonnen als particulier, en zomaar overgegaan naar zakelijk en nu bij de eindafrekening behandeld als zakelijke klant ?

Bij de ontvangen bevestigingsbrief van KPN over deze opzegging zijn we daar ook niet over geinformeerd.

Onze frustratie is erg groot. We hadden dergelijke ondoorzichtige praktijken van KPN niet verwacht.

Daan Popken:

We lazen op dit forum dat er meer benadeelden zijn met een soortgelijke situatie, die je hebt geholpen. Zou je ons ook willen helpen ?. Op verzoek worden je nadere gegevens gemaild.

Alvast bedankt.

M.vr.gr.

Rob  

6 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Beste Rob,

Spijtig om te lezen dat het zois gelopen. Kun je mij via een privébericht je postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen.

Dan zorg ik dat het probleem wordt afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Daan

Geachte KPN,

Beste Daan,

Helaas moet ook ik constateren dat ik hetzelfde verhaal heb als RoKa. Ben erg gefrustreerd naar de praktijken van de KPN, omdat ik al vanaf 1986 tevreden klant was bij KPN.

Dus hierbij mijn klacht over de hoge opzegkosten van mijn Belzakelijk abonnement.

Na jaren (26jaar) vaste klant te zijn geweest van KPN overgestapt naar telfort internet en bellen. Telfort heeft het contract kosteloos bij KPN opgezegd per 17april, echter hierna kreeg ik de eerste afrekening van KPN van E 54,36. Ok, deze maar betaald i.v.m. nog lopende kosten,dacht ik.

Nu (24juni) de laatste eindrekening gekregen van E223,96 i.v.m. kosten n.a.v. opzegtermijn.

Mijn betalingen gingen altijd met een automatische afschrijving, maar zal morgen naar de bank gaan om dit te blokkeren of het bedrag (als het al afgeschreven is) te storneren.

Ook ik ben i.v.m. een inschrijving in de KvK (2005) opeens automatisch overgaan naar een Belzakelijk abonnement. De factuur is steeds geadresseerd naar mijn privé naam en adres. Wij hebben nergens voor getekend en zijn ook niet op de hoogte gebracht waarom we opeens een Belzakelijk abonnement hebben gekregen en wat de nieuwe voorwaarden zijn.

Ik vinden dit wel een heel akelige manier van zaken doen. Het lijkt erop dat dit contract voor ons stilzwijgend is omgezet.  Ik ben al zo'n 26 jaar klant van KPN, maar ik voels op deze manier wel op een heel nare manier beloond voor ons jarenlange klantentrouw.

Ook totnu toe nooit een brief ontvangen van KPN met een bevestiging dat  ze een verzoek hebben gehad van Telfort dat mijn contract opgezegd wordt.  Dus ook nooit kunnen vernemen van KPN over een rekening voor de nog lopende maanden van dit jaar. Als ik dat had geweten, was ik wel  overgestapt op het moment dat het contract afloopt.

Na het lezen van diverse forums omtrent dezelfde klacht bij diverse woedende en gefrusteerde mensen, weiger ik om KPN te bellen, want dat kost nog meer geld en de klantenservice kan toch niets voor je betekenen en wordt je toch maar van het kastje naar de muur gestuurd.

Dus hierbij een verzoek aan jou Daan of je ook mij op een redelijke wijze wil helpen om dit probleem uit de wereld te halen. Op verzoek kan ik je nadere gegevens mailen.

Met vriendelijke groet,

Arjen

Reputatie 3
Badge +6
Beste Arjen,

Spijtig om te lezen dat het zo loopt. Kun je mij via een privébericht je postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen.

Dan zorg ik dat het probleem wordt afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Daan

Daan bedankt voor je reaktie, heb eergisteren via een PM naar jou,alle gevraagde gegevens opgestuurd. Gaarne een reaktie of je dit bericht hebt ontvangen en wat de verdere acties zijn van KPN omtrent mijn klacht.

MvrG,

Arjen

Beste Daan,

Ik heb je inmiddels ook een prive bericht gestuurd met mijn contactgegevens.

Mijn ervaring met de inmiddels beruchte 'kosten n.a.v. opzegtermijn' is exact hetzelfde als de andere benadeelden op dit forum:

- overgestapt in april naar alles-in-1 pakket bij andere aanbieder

- hoge opzegkosten van 228,00 euro

- nu pas erachter gekomen dat ik een jaarcontract heb

- particulier abonnement in 2010 zomaar overgezet naar zakelijk abonnement vanwege inschrijving bij KvK.

- brieven betreffende contractswijziging nooit ontvangen

- nooit schriftelijk akkoord gegaan met contractswijziging

- contact gezocht met klantenservice, daar geen weerklank gevonden

- brief met klacht aangetekend verstuurd naar afd. Klantenreacties, daar geen begrip gevonden

- 28 jaar klant van KPN geweest

- nu boos

Roep nu jouw hulp in. Omdat je al verschillende andere klanten uit de brand hebt geholpen.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,

Margo

Reputatie 7
Badge +11
Beste Zotteke,

Uw e-mail gezonden aan Daan zal niet behandeld worden vanwege absentie van Daan op het Forum.

In verder antwoord op uw bericht verwijs ik u graag naar onderstaande link voor verdere informatie betreffende uw vraag.

Opzeggen Telefonie

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reageer