regelmatig wegvallend beeld ITV op Motorola 1853

• 10 April 2012
  • 11 reacties
  • 10964 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ik maak gebruik van IPB + ITV.

Ik heb hiervoor 2 HD ontvangers, Motorola 1853.

Deze zijn verbonden met de Experia Box via een draadloze verbindingsset.

Het kastje boven heeft geen problemen. De ontvanger beneden heeft regelmatig last van wegvallend of stilstaand beeld.

De lampje op de draadloze verbindingsset blijven de kleur groen behouden bij het wegvallen van het beeld. Op de DVS lijkt ook niet iets vreemds te gebeuren.

Wellicht dat de Motorola ontvanger af en toe dienst weigert? Hierop verandert er bij wegvallen op het display van de ontvanger niets. Ook de Power knop blijft gewoon groen branden.

Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Ik hoor met problemen met de nieuwe software, bijvoorbeeld de rare functie dat deze na max. 4 uur vanzelf op standby springt. Die functie moet er gewoon uitgehaald worden.

Reputatie 1
Badge +1
Vreemde is dat de ene ontvanger dit probleem wel heeft en de ander niet.

Zijn beiden van hetzelfde type, met, naar ik aanneem, dezelfde software versie erop.

Zijn beiden ook verbonden via de DVS.

Reputatie 7
Badge +16
Je kan die standby functie per tuner ergens instellen, probeer eens bij instellingen. Helemaal uitzetten kan niet helaas. Ik heb geen nieuwe tuner dus kan het niet voor je uitproberen.

Reputatie 1
Badge +1
Het kastje gaat ook niet op stand by overigens.

Beeld valt gewoon weg. En dat kan na vijf minuten zijn en soms een hele tijd niet. Dan meerdere keren achter elkaar.

Reputatie 3
Wissel de tuners boven/beneden eens om en kijk of het probleem mee gaat, of dat het probleem beneden blijft. Zo kan je 1 en ander uitsluiten...

Reputatie 1
Badge +1
Gistermiddag de ontvangers verwisseld. De ontvanger van boven naar beneden gehaald en de ontvanger van beneden naar boven.

Gisteravond boven geen last gehad van wegvallend beeld. Beneden wel enkele keren.

Het lijkt dan niet aan de 1853 te liggen.

Goede middag,

Dat probleem hadden wij ook, één telefoontje naar kpn en zij ruilen je ontvanger en hdmi kabel om voor een andere en het probleem was bij ons opgelost.

Reputatie 1
Badge +1
Dank voor je tip Waalbosch!

Het lijkt alleen niet aan de HDMI kabel of de ontvanger te liggen. Deze heb ik omgewisseld en het probleem blijft zich alleen beneden voordoen.

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem. Resolutie van je tv is waarschijnlijk te hoog. Deze verlagen naar 720 ipv 1080 en het werkt weer goed. Dit kan je doen door via Menu op de witte afstandbediening te drukken > instellingen > pincode invoeren, resolutie op 720 zetten en instellingen bewaren. Het is even lastig bij een telkens wegvallend beeld maar als je het een tijdje probeert dan lukt het wel.. Wanneer je de stroom van je Motorola 1853 af hebt gehad dan zal je het waarschijnlijk weer opnieuw moeten instellen.. Bij mijn Philips tv van 3,5 jaar oud werkt het nu iig weer goed!

Reputatie 1
Badge +1
Dank je harold! Ik ga het proberen!

Hij staat inderdaad op 1080 ingesteld.

Goede middag,

Zoals ik reeds vermelde is het probleem opgelost door een nieuwe onvanger en een HDMI kabeltje.

Nu lees ik dat terug stellen van de beeldkwaliteit van 1080 naar 740 een oplossing zou kunnen zijn maar bij mij staat hij nog steeds op 1080 en ik heb geen problemen meer.

Mijn TV is een philps van 2 jaar oud dus iets jonger dan gemeld misschien dat de leeftijd van het toestel een oorzaak kan zijn.??

Reageer