Beantwoord

Spamfilter Webmail uitschakelen

• 7 December 2017
  • 21 reacties
  • 3894 keer bekeken

Ik wil in KPN Webmail het spamfilter uitschakelen (omdat het filter a - weinig vangt, en b - spam vangt die geen spam is - waaronder al meerdere jobaanvragen). Ik zie in de Instellingen van Webmail geen mogelijkheid voor het in- of uitschakelen van het spamfilter, en ik heb geen ingestelde E-mailfilters. Help?

Mvg,

handsfree
icon

Beste antwoord door Erik_ 12 December 2017, 10:37

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hoi handsfree, welkom op het forum! Het grote, overkoepelende spamfilter is niet uit te schakelen. Deze werkt KPN breed om spam te ondervangen. Daarnaast is er een los spamfilter dat je aan- en uit kunt zetten. Log daarvoor in op de e-mail beheeromgeving met je KPN ID. Je kunt dan per mailbox dat extra spamfilter uitzetten.

Je kunt onterecht wel of niet gefilterde mails ook bij ons melden.

Situatie #1 - Een spammail is niet door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar valse-email@kpn.com onder vermelding van "Niet gefilterde spammail"

Situatie #2 - Een reguliere mail is onterecht wel door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar abuse@kpn.com onder vermelding van "Onterecht gefilterde mail".
Ja, leuk. 30 mailtjes een voor een doorsturen. Ik vind het prima dat jullie mail markeren als spam, maar ik bepaal liever zelf wat er vervolgens mee gebeurt. De postbode drukt ook geen brieven achterover.
Nog leuker... De hierboven gegeven link om het spamfilter uit te zetten werkt nog wel, maar eenmaal binnen kun je niets meer aan of uit zetten. Ik vroeg me al af waar sommige mailtjes toch bleven...
Nu moet ik dus elke dag mijn webmail openen, alle spam selecteren en doorsturen om dan het goed ingestelde spamfilter van Outlook uit Office 365 zijn werk te laten doen. Dat moet toch gemakkelijker kunnen.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Pieter, sinds ongeveer een week is het spamfilter (en de virusscanner) voor alle klanten ingeschakeld. Normale e-mail hoort daar niet door geblokkeerd te worden. Als dat wel gebeurt, kun je dit dan melden aan ons abuseteam? Dat kan zoals Erik hierboven aangaf, abuse@kpn.com onder vermelding van "Onterecht gefilterde mail". We doen er alles aan dit te voorkomen, een keer een spammailtje is minder erg dan gewenste e-mail die je niet ontvangt.
Dag Joran,

Sorry, maar als KPN zo slordig met mijn mail omgaat, bepaal ik liever zelf wat wel of geen spam is. Dus zet de mogelijkheid weer aan aan om het spamfilter al dan niet te activeren. Daar zou ik blij mee zijn!
Ik wil ook zelf de filter aan of uit kunnen zetten.
want een mail naar abuse is een hoop werk en dan verandert er niets.
en belangrijke mail missen kan een hoop geld kosten.
Helemaal mee eens met benm4 en Pieter D. Waardeloos dat goede mail in spam zit. Laat mij zelf die filter aan en uit zetten. Want waar is die knop daarvoor gebleven? Die zit niet bij email-beheeromgeving!
Beste Joran,
Om nogmaals aan te geven hoe waardeloos het spamfilter van KPN functioneert:
Vanochtend waren vier mails aangeduid als spam, terwijl ze dat niet waren en intussen waren 16 mails doorgelaten die wel degelijk spam waren. Mag ik dit een belachelijk resultaat vinden?
Ik ben benieuwd naar jouw reactie.
Mij kwam hetzelfde lot toe. Echt waardeloos!! Van de zes mailtjes die binnenkwamen bleven er vier hangen in webmail en werden aangemerkt als spam terwijl ze dat niet zijn!! Is er nu echt geen oplossing voor? Dit probleem doet zich bij mij een week of 2 /3 voor. Kan dit echt niet anders?
Ik heb hetzelfde verhaal. Kwam er vandaag achter dat ik een mail niet binnenkreeg. Blijken er nog een paar in de SPAM te hangen die NIET hadden moeten worden tegengehouden!
Resultaat van de KPN "filtering" vandaag: 2 mails tegengehouden door KPN filter en 15 doorgelaten die dus wel via mijn Outlook filter in spam terecht kwamen.....
Ik zou inderdaad zeggen: KPN stop daarmee, of geef ieder individueel de mogelijkheid het filter aan of uit te zetten. Het is echt niet handig dat ik nu ook nog dagelijks mijn KPN webmail moet gaan checken.
Ik miste al enige tijd emails, nu blijken die in de Spam box van Webmail te zitten.
Alle reacties boven geven hetzelfde aan: De ontvanger beslist zelf wat spam is, niet KPN.
Ik wil Spam ontvangen in mijn eigen Spambox. De postbezorger kijkt ook niet van tevoren welke brieven hij wel of niet in mijn brievenbus stopt.
De reactie hierboven is onaanvaardbaar.
Dit spamfilter MOET weg.
Dit is foute boel kpn! Ik raak zakelijke emails kwijt. Zelfs mijn eigen emails worden als spam aangemerkt. Dat worden claims. Jullie reageren zeer inadequaat en schatten de ernst verkeerd in. Hierbij het dringende verzoek het nieuwe spamfilter uit te zetten en op andere wijze te leren..
KPN past de techniek toe van: "zwijgen, dan houdt het vanzelf op"
Dit moet opgelost worden, en wel door spamfilter uit te zetten, of mijzelf de instellingen laten bepalen.
Volgens mij is het strafbaar als de postbode de brieven niet bezorgt. Het lijkt me dat er voor email geen verschil is. Alle post moet dus bezorgd worden, eventueel met een Spam markering. Dit doet een spamfilter van een andere provider ook zo. Alleen de ontvangen bepaalt of die zijn post wil openen of niet.
KPN doe hier iets aan!
Reputatie 7
Badge +28
Het is niet de bedoeling deze klachten te negeren maar het beste antwoord staat al in dit topic. We hebben voorbeelden nodig om te achterhalen wat hier mis gaat, ons abuseteam neemt deze meldingen zeer serieus. Het is allerminst gewenst dat normale mail door het spamfilter wordt tegengehouden. Ik heb ons e-mailteam op de hoogte gesteld dat we een verhoogd aantal klachten ontvangen sinds het spamfilter niet meer is te beheren maar zij hebben voorbeelden nodig om dit op te kunnen lossen.
Geef mij aub weer de mogelijkheid terug om zelf het spamfilter aan of uit te zetten.
Maanden geleden heb ik dit filter uitgezet en kreeg weer de gemiste mail binnen, maar nu wordt er ontzettend veel mail tegen gehouden, wat geen spam is. En ik ben niet van plan om al die berichten door te sturen naar jullie "abuse "team.
Ik gebruik windows live mail en wil dat graag zo houden, maar nu ben ik verplicht om elke dag in te loggen bij kpn webmail.
Dank Joran voor het antwoord, maar de essentie ontgaat KPN.
Op dit moment bepaalt KPN wat er in mijn brievenbus komt, zonder inspraak van mijn kant. Dat is niet legaal en onacceptabel.
Ik heb niets tegen een spamfilter, maar dan moet ik de keuze hebben om deze berichten toch te ontvangen. En niet door iedere keer naar webmail te moeten gaan kijken, nee door 1 keer een vakje aan te vinken.
Bij een ander provider is dit systeem ook. Daar zijn 3 keuzes voor hun spamfilter:
1 uitzetten,
2 aanzetten en spam gemerkt ontvangen,
3 aanzetten en spam niet meer ontvangen.
Dit is een fatsoenlijke keuze.
Als KPN dit niet op deze manier regelt, ben ik weg bij kpnmail.
Reputatie 3
Badge +2
Niet legaal? Bronvermelding?

Als je mail via imap instelt in je mailclient krijg je de spammap daar ook trouwens. Hoef je geen webmail te gebruiken.
Hoezo bronvermelding. Postbezorging is een afspraak tussen partijen. Ik heb geen overeenkomst met KPN waarbij mijn post door kpn mag worden onderzocht en daarna tegengehouden. Misschien ben ik wel een spam liefhebber. Dat is mijn zaak,
Imap werkt niet, daarvoor krijg ik teveel email. Na een tijd staat dan mijn map op de kpn server vol.
Goede middag u zou mij een groot plezier doen om spam aan/uitschakelaar in mijn mail acoount weer zichtbaar te maken, zodat ik zelf de keus heb om hem te gebruiken.
Er blijven nu te veel mails in de spam box hangen, die gewoon doorgestuurd hadden moeten worden.

Het is op zich al vreemd dat we niet geinformeerd werden dat die aan/uit optie is komen te vervallen. Ik had de optie bewust uitgezet en dan ga je er van uit op dat er niets wordt achtergehouden.

Ik zag dat bij toeval, want ik gebruik alleen mjn email-programma en bijna nooit de webmail..
Ik heb afgelopen weken in het ziekenhuis gelegen en thuis rondgelopen met een drain. Nu ik eindelijk weer wat kan doen, hoopte ik dat deze kwestie was opgelost. Helaas blijkt dat niet het geval te zijn. Omdat de derderangs programmeurs van KPN in de afgelopen tijd kennelijk niets hebben bijgeleerd, zal ik het grootste deel van mijn contacten overzetten naar een ander mailadres.
Zoals hierboven vermeld heb ik een van de vele onterecht als SPAM aangemerkte mails aan het abuse adres verzonden. Het betrof nota bene een mail van het ministerie van binnenlandse zaken!
Ik kreeg (binnen een minuut, dat dan weer wel) het volgende antwoord:
"De oorzaak van dit probleem ligt bij de wijze waarop het e-mailbericht is beveiligd. De verzender maakt daarvoor gebruik van DKIM. Deze beveiliging staat niet toe dat er wijzigingen in het bericht worden gedaan, nadat deze is verstuurd. Dit is in de desbetreffende berichten echter wel het geval.
Wij verzoeken u dit te onderzoeken, of dit bij de verzender aan te geven."

Ik heb geen idee wat DKIM is en hoe ik dat zou moeten "onderzoeken". En ik ben niet van plan om al de afzenders van onterecht in de SPAMbox gekomen mails te gaan bevragen hierop. Dat kost me veel te veel tijd. Ik vind dat KPN het moet oplossen. Ik wil net als velen hierboven niet dat KPN als postbode bepaalt welke post er in mijn brievenbus komt. Als er echt wat mis is met zo'n bericht, verwacht ik daar tenminste een melding van. Zoiets simpels als een wekelijks zelf aan of uit te zetten mailtje "er zijn xx mails als spam aangemerkt" zou al helpen. Dan weet ik tenminste dat ik moet kijken via de webmail. Nu heb ik zaken gemist, omdat ik het vandaag pas ontdekte omdat ik toevallig door omstandigheden op webmail zat.
Ik heb in ieder geval mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld om te kijken wat ik hieraan kan doen, als het probleem niet snel wordt opgelost ga ik zeker verdere stappen ondernemen. Persoonlijk vind ik dit onacceptabel.

Reageer