#11 Dubio op Donderdag 20 juni. Back to the future! - Je moet kiezen!

  • 20 June 2019
  • 16 reacties
  • 1113 keer bekeken
#11 Dubio op Donderdag 20 juni. Back to the future! - Je moet kiezen!
Reputatie 7
Badge +24
De ontwikkelingen op IT-gebied volgen elkaar razendsnel op. Van een 5.6 Kbps inbelverbinding tot een 1 Gbps glasvezel achter je voordeur, de mogelijkheden zijn haast eindeloos.

Waar menig galante heer 'vroeger' met een handgeschreven en geparfurmeerde brief een schone jonkvrouw het hof maakte, tindert niet alleen de nieuwe generatie zich tegenwoordig suf. Fake news domineert door de digitale revolutie onze socialmedia-accounts en als we zin hebben kunnen we 24/7 on demand de laatste afleveringen van Temptation Island kijken. Mooi dat het kan.

Is it all bad? Nee, zeker niet! Met een smartphone heb je alle kennis van de wereld in je broekzak. Kennis is macht, macht is geld en geld is pizza. Een fijn product waar ik een zwak voor heb.

Waar gaat het heen met deze digitale wereld? En hoe ging het vóór deze (r)evolutie?

Let's go!

A. Zou je met alle kennis van nu teruggaan in de tijd naar de 19de eeuw (1801 tot en met 1900)?


of

B. Zou je, wederom met de kennis van nu, naar de toekomst reizen naar het jaar 2150?



Ik kies A. Het schijnt dat de winkelwagen kort erna werd uitgevonden en dat de uitvinder Sylvan Goldman daarmee miljonair is geworden. Dat ga ik voor hem verpesten. 😈

16 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Mooie stelling! Nostalgisch dat ik ben ga ik back to the future:)
Reputatie 7
Badge +28
Leuk opgezet!

Ik kies ook voor A. Want dan kan je met alle kennis prima je weg vinden.

Wanneer je in 2150 neerploft, loop je vast hopeloos achter.


Even klein dingetje:
De 18-de eeuw liep van 1701 tot en met 1800.
De 19-de eeuw liep van 1801 tot en met 1900.
Reputatie 7
Ik kies voor B want ik vrees dat ik anders -door global warming- wellicht niet eens geboren zou zijn en dan zou ik dus ook niet kunnen genieten van de miljoenen die ik met die winkelwagentjes verdiend zou hebben. 😉
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb wat met geschiedenis. Even rondwandelen in de 19e eeuw lijkt me heel bijzonder. Er zijn veel plaatsen en gebeurtenissen die ik graag zou zien. Vanaf een veilige plek, dat wel: ik heb niet de behoefte om mezelf plotseling en volledig onbeschermd op het slagveld van een Napoleontische oorlog terug te vinden. Kan dat wel geregeld worden?
Reputatie 7
Heel erg benieuwd hoe de wereld er over ongeveer 100 jaar uitziet. Ik kies voor B. Alhoewel ik me oprecht zorgen maak over klimaatverandering, wil ik er toch vanuit gaan dat we global warming serieus aanpakken. Zodat we deze Aarde, want daar is er maar één van (zover we nu nog weten), kunnen doorgeven aan de volgende generaties. Dat is niet zo'n oneerlijk voorstel, toch?

Speaking of it. Black Mirror seizoen 5 is uit. Een scifi-anthologieserie die een onheilspellende nabije toekomst belicht vol technologie, waar de mooiste uitvindingen botsen met de meest duistere menselijke kant. Om je alvast te wanen in een mogelijk moderne tijd, die niet ver van ons verwijderd ligt 😉
Reputatie 7
Badge +19
A! A! Terug in de tijd, maar dan wel als prinses! Kan dat wel geregeld worden? 😛

Beter één mooi portret, dan 100 goede selfies 😌

Met de kennis van nu de stoomwals tegenhouden het begin van de industriële revolutie. De oorzaak van alle ellende weghalen.
Sluit mooi aan bij de vorige file probleem voorkomen. De centraliseren

Met de medische kennis op dat gebied ook het een en ander bij brengen.
Reputatie 7
Badge +20
Met de kennis van nu de stoomwals tegenhouden het begin van de industriële revolutie. De oorzaak van alle ellende weghalen.

Met de medische kennis op dat gebied ook het een en ander bij brengen.

😉

Reputatie 7
B, B, B!

Lekker de kennis van nu meenemen naar de toekomst, om dan alle dingen juist te doen, die tot nu toe geen effectief resultaat hebben opgebracht, beter voor ons einde, en voor ons nageslacht! 🙂
Reputatie 7
Badge +24
@Marina_ speciaal voor jou. Mijn photoshop skills zijn niet om over naar huis te schrijven, maar met of zonder kroon ben je sowieso een prinses. Zie mijn mooie tekening en vergeet hierbij niet dat ik vroeger in groep 4 op tekenbijles moest, een waar trauma

. Gemaakt met liefde!
Reputatie 7
Is dit nu ook één van de 100 selfies @Marina_ ? 🤣
Reputatie 7
Badge +16
Haha, nice!

Ik zal de toekomst ingaan... Eerlijk gezegd zou ik het niet overleven zonder de techniek ;)

...Bovendien kan ik dan leuke lezingen geven over "Vroeger toen wij nog een inbelverbinding hadden en met floppies werkten" 😉 En tja, als je zelf een stuk antiek bent kan je met je huidige kennis zeker genoeg centjes verdienen 🙂 Historie is ook wat waard en hoe vaak kom je een rondlopend stuk antiek tegen 😉
Reputatie 7
Badge +16
'' Kennis is macht, macht is geld en geld is pizza. ''

Alex deze tekst wil ik op een tegeltje @Alex_P. Mijn adres staat in mijn profiel 🙂.

Afijn, ik vind de technologische ontwikkelingen laatste jaren niet meer heel spannend. Z'n 10 jaar geleden viel er zoveel te ontdekken, maar anno nu is het niet meer dan upgrade van het vorige.
Ik zou die oude tijd wel weer waarderen, dus optie 1. Gewoon even offline zijn en weer ervaren hoe het is om met face to face met mensen te praten.
Reputatie 7
Badge +24

'' Kennis is macht, macht is geld en geld is pizza. ''
Alex deze tekst wil ik op een tegeltje @Alex_P. Mijn adres staat in mijn profiel 🙂.

Afijn, ik vind de technologische ontwikkelingen laatste jaren niet meer heel spannend. Z'n 10 jaar geleden viel er zoveel te ontdekken, maar anno nu is het niet meer dan upgrade van het vorige.
Ik zou die oude tijd wel weer waarderen, dus optie 1. Gewoon even offline zijn en weer ervaren hoe het is om met face to face met mensen te praten.


Haha, wat een eer. Ik ga op zoek. 😉
Reputatie 7
Badge +11
Een reis in de toekomst lijkt me leuk, zou er veel veranderd zijn?
Het verleden is al bekend,ik kies liever voor het onbekende,dus..."Beam me up, Scotty" 😄
Ik kies voor A
Ik zou de digitale kennis meenemen. Het lijkt me geinig om hofdames/jonkvrouwen een Whats(in the name of
.....an)App te sturen en en ze te verwennen met frietje mayo.

En die friet is gemaakt van piepers dat wel aardappelen waren. 😂🤣🤣

Reageer