#12 Dubio op Donderdag 27 juni. Klimaat - Je moet kiezen!

  • 27 June 2019
  • 22 reacties
  • 831 keer bekeken
#12 Dubio op Donderdag 27 juni. Klimaat - Je moet kiezen!
Reputatie 7
Badge +28
  • Oud Moderator
  • 15700 reacties
Niets wat ons zo bezig houdt als het weer.

Een paar dagen hitte en barbecues worden massaal ontstoken, terrasjes zitten overvol en zwembaden draaien overuren. Een paar weken hitte en productiviteit daalt tot een dieptepunt, airco's zijn niet meer aan te slepen en korte, zwetende nachten leiden tot massale irritatie.

Een paar dagen vrieskou en schaatsen worden uit het vet gehaald, een sneeuwpoppeninvasie volgt en het nieuws wordt op de voet gevolgd om te kijken of it oan giet. Een paar weken vrieskou en de straten blijven leeg, het openbaar vervoer rijdt vaker niet dan wel en je kunt elke dag hetzelfde pad uitgraven met de sneeuwschep.

Kortom, beide uitersten zijn leuk - tot ze niet meer leuk zijn. Wat als je moet kiezen?

A. Er is altijd een hittegolf



B. Er ligt altijd minstens een meter sneeuw



22 reacties

Reputatie 7
Een paar dagen vrieskou en schaatsen worden uit het vet gehaald, een sneeuwpoppeninvasie volgt en het nieuws wordt op de voet gevolgd om te kijken of it oan giet. Een paar weken vrieskou en de straten blijven leeg, het openbaar vervoer rijdt vaker niet dan wel en je kunt elke dag hetzelfde pad uitgraven met de sneeuwschep.

Easy Peasy natuurlijk!

Ik was 13 jaar op 04 januari 1997, in huis de schaatsen aantrekken en dan zo achter huis klunend het ijs op 😉It giet oan as er fiifentweintich cm leit! Arriva heeft kapotte kachels, of Arriva heeft kapotte airco’s dus dat is sowieso geen optie! En van graven wordt je warm!

Altijd een hittegolf is niet gezond, dan doe je niks, en blijf je je verbergen,....
Reputatie 7
Badge +25
Met een meter sneeuw verberg ik me ook na de eerste paar dagen sneeuwpret. Altijd tennisrackets onder de schoenen lijkt me ook niks. Mijn genen zijn (voor de helft) gemaakt voor hitte, dus doe mij die hittegolf dan maar.🌞
Reputatie 7
Badge +28
Met een meter sneeuw verberg ik me ook na de eerste paar dagen sneeuwpret. Altijd tennisrackets onder de schoenen lijkt me ook niks. Mijn genen zijn (voor de helft) gemaakt voor hitte, dus doe mij die hittegolf dan maar.🌞

Ik sluit me hier met frisse tegenzin bij aan! Ik ben helemaal niet hittebestendig maar met een meter sneeuw denk ik dat de wereld wel heel klein wordt. Permanent tropenrooster en zo veel mogelijk verkoeling zoeken in het water.

Reputatie 7
Ik heb het niet meegemaakt,... Aanstellers😂
Reputatie 7
Badge +20

Ik was 13 jaar op 04 januari 1997, in huis de schaatsen aantrekken en dan zo achter huis klunend het ijs op 😉It giet oan as er fiifentweintich cm leit! Arriva heeft kapotte kachels, of Arriva heeft kapotte airco’s dus dat is sowieso geen optie! En van graven wordt je warm!


Ik heb hartgrondige hekel aan schaatsen. Toen we nog 'echte winters' hadden werd er op mijn basisschool aan schoolschaatsen gedaan. Gingen we met z'n allen naar het natuurijsbaantje in de buurt. Nadat je met veel moeite je houtjes om had gekregen werd je de ijsbaan opgejaagd met de toevoeging dat het 'leuk' was. Dat het medio maart was en er al flinke laag smeltwater op het ijs bleek te staan was absoluut geen excuus om daar andere gedachten bij te hebben. Na vijf keer vallen zijn mijn herinneringen aan schoolschaatsen en schoolzwemmen vloeiend in elkaar over gaan lopen.

Alle klimaattechnische zorgen en achtergronden even daargelaten: ik hou van zon en warm weer. Heel erg veel. Alleen al gezien de bovenstaande ervaring.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zat gisteren alweer met m'n dekentje op de bank, dus ik ben ook team hittegolf!
Ik ga voor de sneeuw, das nog op te lossen., 🙂



Optie 2 is echt teveel van het goede.
Zolang ut paerdjuh maar niet voor een groot gat in de weg moet wachten dan is ie voor de enkele keer wel voorbereid.
🙂

Kou kan je tegen kleden, genoeg beroepen waar korte mouwen en broeken niet veilig zijn.
De andere kant kan niemand meer naar het werk bij die paar sneeuwvlokjes gedurende 1 dag raakt Nederland al ontregeld.

Dat afwegende kies ik optie 2 helaas is de werkelijkheid dat we aan deze warmere omstandigheden moeten gaan wennen.

Ik ben ook van de periode dat winters nog winters waren van december tot januari/februari vorst en sneeuw. Niet zoals de laatste jaren met geluk 1 dagje sneeuw in december en krijgen we vorst pas in februari of later.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb hier een poosje over nagedacht. Eerst dacht ik namelijk 'eitje, sneeuw!' Maar, in de praktijk denk ik dat hittegolf toch beter is. In de wereld is te zien dat mensen in beide omstandigheden prima een leven kunnen opbouwen, maar ik geloof dat ik persoonlijk meer kan in/met een hittegolf. Een paar jaar geleden kon ik helemaal niet tegen warmte, maar dat is toch beter geworden. Zolang het nog wel een beetje blijft waaien, kom maar op met die warmte.
Reputatie 7
Badge +16
Je kan natuurlijk ook uit beide kiezen in één geval, buiten winter en binnen een subtropisch paradijs. De keuze is bij deze snel gemaakt.

U speelt vals meneer, u krijgt een gele (sim😂)kaart.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zat gisteren alweer met m'n dekentje op de bank, dus ik ben ook team hittegolf!

Een hittegolf is geen pretje, maar toch sluit ik me aan bij het team hittegolf.

Alleen al het idee om iedere dag een kwartier bezig te zijn met het ijsvrij maken van mijn auto, is al een reden voor deze keuze.
Reputatie 7
Badge +11
Mmm😯
Kiezen tussen twee kwaden ...
Vind het allebei niks🤣
Heb reuma,dus kies ik toch voor de hitte,
is beter voor mn spieren, gedij toch t beste met max 23 graden 😉
Fun fact aangaande hittegolfen https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/hittegolf
Reputatie 7
Badge +16
U speelt vals meneer, u krijgt een gele (sim😂)kaart.
Zolang ik maar geen zweepslagen met een UTP kabel krijg 😉.
Reputatie 7
Badge +21
Pffff, hier heb ik even over moeten zweten hoor! Zoals afgelopen dagen wist ik niet waar ik moest zijn met die hitte. Ik hou van sneeuw, maar niet altijd en overal.. Dus ik ga ook voor de hittegolf, daar kan je met airco, water, parasol en koele drankjes nog wat tegen doen.

Reputatie 7
Badge +11
Warm vandaag, pappen en nat houden👍🍺🌞
Fijn weekend allemaal

Reputatie 7
Badge +28
Mmm😯
Kiezen tussen twee kwaden ...
Vind het allebei niks🤣
Heb reuma,dus kies ik toch voor de hitte,
is beter voor mn spieren, gedij toch t beste met max 23 graden 😉


Met zo'n "zwembad" in de tuin blijf je wel 23 graden! 💦
Reputatie 7
Badge +11
Haha @ Noordzee

Vanmiddag op de kop getikt, het was een aanbieding 👍🤣
Reputatie 7
Badge +30
Heerlijk, zo'n zwembad in de tuin!
Zelfs een dolfijn vindt dat dolfijn. 😎
Reputatie 7
Badge +28
Haha @ Noordzee

Vanmiddag op de kop getikt, het was een aanbieding 👍🤣


Volgens mij heb ik van dezelfde aanbieding gebruik gemaakt ;-)

Jammer dat dit monster bedacht dat dit het grootste drinkbakje ooit was en haar nagels gebruikte toen ze er bijna inviel 🤐

Reageer