#15 Dubio op donderdag 18 juli - Het is vakantie!

  • 18 July 2019
  • 23 reacties
  • 685 keer bekeken
#15 Dubio op donderdag 18 juli - Het is vakantie!
Reputatie 7
Badge +19
Dubio op donderdag 18-07

Eindelijk is het zover, de zomervakantie is aangebroken. Dat betekent voor veel mensen gezellig naar de camping. Knus in een tent slapen, lange fietstochten maken, hele middagen zwemmen, een lokale markt bezoeken en natuurlijk ook gezellig barbecueën.

Maar het kan ook anders. Je kunt ook een vakantie boeken naar een paradijs aan de Oceaan. Want zeg nu zelf, wat is er beter dan een 5 sterren hotel op een tropisch eiland waar je met een fruitcocktail in je hand geniet!

Backpacken of cruisen, citytrip of natuurvakantie. Roadtrip of camping. De keuze is reuze, maar het zou geen Dubio op donderdag zijn als we deze keuze niet iets anders zouden maken. Vandaag heb je de keuze uit twee vakantiebestemmingen. Komt ie dan hè:

Je mag met een bus vol pubers mee op kampeervakantie naar Salou waarmee je 7 dagen/nachten lang gaat feestvieren.



Of

Jouw vakantie verandert in een Expeditie Robinson setting op een onbewoond eiland waar je weken lang mag strijden voor de overwinning.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +21
First like! Jeej! Dat is wel een beetje de instelling van de pubers hedendaags.. Mij niet gezien! Lig na 1 avond waarschijnlijk nog 6 dagen bij te komen..

Dan lijkt het me toch wel heel erg tof om mee te doen met Expeditie Robinson.. Misschien hou ik het wel 2 dagen vol en mag ik de overige dagen alsnog genieten van het eiland?

Reputatie 7
Badge +24
Aangezien ik dolgraag jonger wil zijn dan ik ben, en daar stiekem soms ook echt in geloof dat ik dat ben, ga ik gewoon mee op examenreis met de pubers!

Hoi Allemaal,

Ik kies voor Salou,
Zie de pubers even op de heenreis, en dan weer op de terugreis.
Als het goed is hé. Anders zijn de pubers van tegenwoordig anders dan ik in die tijd.

Die gaan het echt niet goed vinden om mij mee te nemen op sleeptouw.
Dat levert voor mij dus heerlijke dagen op, lekker uit eten in de binnenlanden, en heerlijk op het strand overdag.
Reputatie 7
Badge +20
Keuze A beschouw ik persoonlijk ook als de nog grotere horrorvariant op Expeditie Robinson en ik raak al in lichte paniek bij enkel het vooruitzicht. Niet de keuze B veel meer hoop op een aangename tijd biedt, maar daar kan ik wellicht iets minder opvallend vervelende vakantiegenoten een 'ongelukje' laten krijgen.

Kamperen is hoe dan ook niet zo aan mij besteed. Kleumen op een vochtig matje op de koude grond, met een lekkend stuk zeil boven je hoofd (want het regent natuurlijk altijd) en elkaar dan krampachtig blijven voorhouden dat het zo 'romantisch' is. Uw trouwe moderator ziet deze vrijwillige terugkeer naar de steentijd niet echt als vakantie. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Ik ga met Susan en Bart mee naar een onbewoond eiland.

Lekker rustig! 👍

Overdag dan maar verplicht meedoen aan een spelletje, maar alles beter dan midden in de nacht feesten met pubers....

Normaal vind je mij vaak terug op een natuurkampeerterrein. Daar komt precies het slag mensen dat (net als ik) graag een rustige vakantie heeft.
Reputatie 7
Badge +25
Optie 2. Ik heb ooit 1 keer zo'n feestvakantie gedaan, en dat is meer dan voldoende. Was toen wel tof, nu horror. Waarschijnlijk zou ik het niet eens overleven.

Ik ga dit weekend lekker naar een camping in Frankrijk met een boek in de ene hand, en een biertje/wijntje/stokbrood/croissant/geen foie gras in de andere.

Hoi @Paul_ en andere,

Veel plezier.
En wat moet jij grote handen hebben...
😂
Reputatie 6
Badge +6
In beide geschetste situaties is het een kwestie van overleven. Toch kies ik voor naar Salou met de pubers; waarschijnlijk ligt het alcoholpercentage daar hoger dan op Expeditie Robinson.

Normaal vind je mij vaak terug op een natuurkampeerterrein. Daar komt precies het slag mensen dat (net als ik) graag een rustige vakantie heeft.

Zonder tv en internet of is dat de concessie naar het dagelijks leven?

Ik ga mee naar het Eiland met pubers mee in een bus no thanks ik heb wel eens beelden van de Appelhof op Terschelling gezien en beelden vanuit andere jeugd bestemmingen. Ik zie mezelf net als @Cindy_ ook graag jonger doe mij de rust maar ondanks het survival element verwacht ik meer rust op het robinson eiland.
Reputatie 7
Badge +28
@Galdor68

En paar weken zonder TV en internet is wel te doen. Al geef ik toe dat ik dan wel eens ergens inlog op WiFi voor de laatste nieuwtjes. Maar op de natuurcamping is vaak geen internet beschikbaar.

Lang geleden heb ik ook twee zomervakanties doorgebracht op De Appelhof. Maar die tijd is voorbij.😋
Reputatie 7
Badge +16
Optie 2 ;)

Maaarrrr... Geen vakantie voor mij! Ik moet gewoon doorknallen deze vakantie 😃
Reputatie 7
@Galdor68 @Noordzee uhm, twee jaar Appelhof, vier jaar Terpstra😁 Oftewel, op karakter op de fiets naar de veerdienst, op de boot al enorm smoor terwijl we het eiland nog moesten opfietsen. Week vertoeven, en zo gaar als maar kan op de fiets weer naar huis. Vervolgens nog twee jaar op Stortenmelk op Vlie.

Keuze 1 voor mij, ik gedraag me net als @Cindy_ 10 jaar jonger dan ik ben! Mid 20’s dus! Zet mij dan maar op Salou tussen de Jongeren 😜
Reputatie 7
Badge +21
Geen van allen.
Ik ga dit jaar naar Tuin-nesia
Ik heb geen balkon anders was Balkonia ook nog een optie geweest.
Mijn tuin lijkt wel wat op een oerwoud dus kom ik wel aardig in de buurt.

Jullie kunnen eventueel ook nog een stukje tuin huren bij mij tegen een schappelijke woekerprijs.
Niet allemaal tegelijk anders komt optie A teveel in de buurt.

Reputatie 7
Wel een lastige. Maar mijn eerst ingeving is toch naar het onbewoonde eiland. Wat me echt super gaaf lijkt btw! En, ik denk dat die pubers mij niet gaan overleven. Vooral samen met @Cindy_ en @Marina_ wordt dat een dolle boel.




Kom ik na deze uitputtingsslag wel even bijkomen in de tuin van @huistijger 😉
Reputatie 7
Badge +20
"Jouw vakantie verandert in een Expeditie Robinson setting op een onbewoond eiland waar je weken lang mag strijden voor de overwinning."

Als ik met Cindy, Marina en Nadia in deze setting op dit eiland terechtkom begint het wel verdacht veel op een reguliere werkdag te lijken.
Reputatie 7
Badge +19
Haha één ding scheelt @Bart_ , ik ga met de bus naar Salou. Ik ben niet alleen jong (van geest), ik feest iedereen eruit! De pret begint al in de bus met een bidon gevuld met Rosé (Olé)💃
Proost @Marina_
Reputatie 7
Badge +24
Ik werk al best veel samen met @Marina_ op kantoor, 7 dagen duurt te lang. 😅

Ik ga dan ook voor optie 2. Ik zorg voor de moral support en opbouwende kritiek bij het maken van vuur.

Groetjes 😊
Reputatie 7
Badge +19
Nouuuuu @Alex_P, wat onaardig! Wie moet er dan voor zorgen dat ik mijn portemonnee mee naar huis/tent krijg😂
Nouuuuu @Alex_P, wat onaardig! Wie moet er dan voor zorgen dat ik mijn portemonnee mee naar huis/tent krijg😂

Dat klopt wel een beetje. Maar ik sta wel voor je klaar als het nodig is, zoals op de avonden dat ik je portemonnee moet zoeken in de kroeg. 😉
Reputatie 7
Ik werk al best veel samen met @Marina_ op kantoor, 7 dagen duurt te lang. 😅

Ik zorg voor de moral support,...


@Alex_P Hoe is bij jullie de verdeeldheid? 😜Als ik terugkijk over deze week heb ik eigenlijk iedere dag in een blok van 6 werkplekken tussen 5 dames gezeten,.. over moral support gesproken 😂 (buiten dat, is het ook veel gezelliger)
Salou, been there, done that (long, long ago en toen was ik er blijkbaar al te oud voor🤤😚), never again (en dan heel bewust zonder "never say" ervoor). Ik heb (in juni) al gekozen voor optie 1, maar dan met mensen die ook al lang geleden schoolexamen gedaan hadden (net als ik) en dan naar Oostenrijk. 🤔
En Robinson? Och ik ben nog in militaire dienst geweest en heb daar m'n portie expeditie wel gehad.😇
"Jouw vakantie verandert in een Expeditie Robinson setting op een onbewoond eiland waar je weken lang mag strijden voor de overwinning."

Als ik met Cindy, Marina en Nadia in deze setting op dit eiland terechtkom begint het wel verdacht veel op een reguliere werkdag te lijken.

Oh, dát noem jij werk? 😇

Reageer