#19 Dubio op donderdag 3 oktober - Winter of zomervakantie?

  • 3 October 2019
  • 21 reacties
  • 868 keer bekeken
#19 Dubio op donderdag 3 oktober - Winter of zomervakantie?
Reputatie 7
Badge +21

Zal ik een poging wagen?
Wat doen jullie het liefst?
 

732db74a-873f-42ce-9705-969a7ff3df36.jpg

 


Op wintersportvakantie en dan geen zomervakantie?

 

 

 

24e8d71c-e8ce-48ab-bd3c-f2f423f9a290.jpg

 


Of op zomervakantie en dan geen wintervakantie?

 

 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Mijn keuze is duidelijk een wintervakantie, zomers is me veel te warm, zonnebaden hou ik niet van, en sneeuw vind ik mooi.
Reputatie 7
Ik kies voor twee keer vakantie in de winter.
Één keer in de winter naar de Alpen en één keer in de "winter" naar Zuid-Afrika. Wat ben ik blij dat de winter op het zuidelijk halfrond niet tegelijk is met de winter hier. 😉
Reputatie 7
Badge +25
Ik kies voor twee keer vakantie in de winter.
Één keer in de winter naar de Alpen en één keer in de "winter" naar Zuid-Afrika. Wat ben ik blij dat de winter op het zuidelijk halfrond niet tegelijk is met de winter hier. 😉

Altijd die 'loopholes' zoeken hè.😉

Ik ging altijd met m'n ouders op wintersport, en dat is toch de mooiste vakantie die er is imo. Skiën/snowboarden is geweldig.
Reputatie 7
Ik kies voor twee keer vakantie in de winter.
Één keer in de winter naar de Alpen en één keer in de "winter" naar Zuid-Afrika. Wat ben ik blij dat de winter op het zuidelijk halfrond niet tegelijk is met de winter hier. 😉
Altijd die 'loopholes' zoeken hè.😉

Uiteraard! 😉

Ik ging altijd met m'n ouders op wintersport, en dat is toch de mooiste vakantie die er is imo. Skiën/snowboarden is geweldig.
Helemaal eens.
Mijn favoriete skigebied:


Raden mag en om het iets makkelijker te maken. Het ligt in Oostenrijk.
Reputatie 7
Badge +25
Ik ging altijd met m'n ouders op wintersport, en dat is toch de mooiste vakantie die er is imo. Skiën/snowboarden is geweldig.Helemaal eens.
Mijn favoriete skigebied:


Raden mag en om het iets makkelijker te maken. Het ligt in Oostenrijk.

Tirol? Niet gebaseerd op het plaatje, maar daar ging ik altijd heen...
Reputatie 7
Badge +20
Winter is coming. Bart is going.

Reputatie 7
Tirol? Niet gebaseerd op het plaatje, maar daar ging ik altijd heen...
Tirol is juist, nu nog het skigebied. 😉
Reputatie 7
Badge +24
Mooie @huistijger

Maar... Jullie zijn allemaal gek. 🙄

Zomer, mooiste wat er is. Het liefst een combinatie van strand en een beetje cultuur. Porto is een aanrader. 😎
Reputatie 7
Badge +21
Mooie @huistijger
Maar... Jullie zijn allemaal gek. 🙄
Zomer, mooiste wat er is. Het liefst een combinatie van strand en een beetje cultuur. Porto is een aanrader. 😎


Bedoel je deze @Alex_P ?

Reputatie 7
Badge +24
@huistijger Nou, toevallig wel. Heb daar nog een rondleiding gehad in die kelders.

Kleinte tip: als je niet tegen alcohol kunt, neem dan niet de uitgebreide rondleiding van 1,5 uur. Dan kom je redelijk teut de grot weer uit.

Reputatie 7
Badge +21
Ik lus graag een glaasje port, ik neem haast elke dag om een uur of vijf een glaasje port, niet meer dan één glas, met een stukje kaas, jammie.
Reputatie 7
Badge +24
met een stukje kaas, jammie.

Ik denk dat wij goede vrienden gaan worden. Welke kazen neem jij altijd/meestal? Brie van President heb ik standaard in huis samen met een Spaanse Fuet, verder vind ik blauwe kaasjes erg lekker.

Maar, ik sta altijd open voor suggesties en inspiraties.
Reputatie 7
Badge +21
Met port denk ik wel Alex, maar met kaas wordt een ander verhaal 😎
Brie heb ik nog nooit geproefd, zou ik wel eens willen proeven.
Spaanse Fuet heb ik nog nooit van gehoord.
Blauwe kaasjes is mijn vriendin gek op, maar ik vind het er niet uitzien, als ik het zie ga ik al over mijn nek. Daar moet ik eerst heel veel moed voor verzamelen om daar een stukje van te nemen😋
Meestal neem ik een stukje Old Amsterdam of Old Rotterdam (ook erg lekker van de Makro)
Afgewisseld met een stukje gatenkaas of jong/belegen kaas.
Een enkele keer neem ik ook wel overjarige kaas.
Een stukje Stilton is ook erg lekker.
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan alleen zeggen, probeer zowel de fuet als de blauwe kaas en brie.

Afgewisseld met een stukje gatenkaas of jong/belegen kaas.

Neem aan dat je dan Emmetal bedoelt uit Zwitserland? Heerlijk!
Reputatie 7
Badge +20
Kijk, heren @Alex_P en @huistijger begrijpen dat de enige reden waarop je de maanden oktober tot en met maart op een beetje menselijke wijze kunt doorkomen bestaat uit het consumeren van een mooi glas en een stuk bijpassende kaas. Qua smaak zoek ik het vaak in een iets andere hoek. Ik heb ooit eens stukje camembert besteld, waar op de mensen achter de bar licht fronsten en het publiek op het betreffende terras plotseling enkele meters opschoof. Ik werd heel blij van die kaas.

Reputatie 7
Badge +24
Nadeel van de wintermaanden is wel dat mijn broeken schijnen te krimpen, meestal rond de jaarwisseling 🤔
Reputatie 7
Jullie weten dat je ''s winters kunt reedriden? Krijg je het wel warm!

Maar met die kou lekker cozy op de bank, toffeltjes aan, borrelplankje, glaasje wijn, kleedje, Netflix en buiten steenkoud, donker en een enorm lange regenbui 😁

Voor de vakanties kies ik voor de zomer!
Reputatie 7
Badge +21
Nadeel van de wintermaanden is wel dat mijn broeken schijnen te krimpen, meestal rond de jaarwisseling 🤔
Geen last van, ik kan eten wat ik wil, ik word niet dik
Lekker makkelijk 😋
Voor mij is de dubio easy. Ik kan het geen van beiden. Had al een goede reden en heb er meerdere bijgekregen. 🙈

@huistijger erg leuke dubio! 😎
Nadeel van de wintermaanden is wel dat mijn broeken schijnen te krimpen, meestal rond de jaarwisseling 🤔
Skinny jeans zijn toch meestal van stretchstof gemaakt, dus dat zou geen probleem mogen zijn....

Oh, en mijn favoriet is winter; die van mijn vrouw dan weer zomer, dus ....
Reputatie 7
Badge +30
Wintersportvakantie hoef je bij mij sowieso niet mee aan te komen, dus dan ga ik maar voor zomervakantie. Maar dan wel ergens in de voor- of nazomer, en met zo min mogelijk strand. Geef mij maar geschiedenis en cultuur.





En ook kaas. Veel kaas.
Aanraders: blue stilton, morbier & goede, kruimelige cheddar

Reageer