#20 Dubio op donderdag 10 oktober - Zijn we nou echt zo verslaafd aan social media?

  • 10 October 2019
  • 20 reacties
  • 567 keer bekeken
#20 Dubio op donderdag 10 oktober - Zijn we nou echt zo verslaafd aan social media?
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Allemaal!

We zijn natuurlijk allemaal liefhebbers van het internet.... Maar, wat nou als het allemaal niet zo makkelijk was...

Het Dubio van deze Donderdag:

1) Stel dat je voor de rest van je leven alleen nog gebruik zou kunnen maken van Social Media (Facebook, Snapchat, twitter en soortgelijke diensten)



2) of de rest van het internet (Denk aan Google, Streamingdiensten, Wikipedia). Waar zou je dan voor gaan?




...Voor het gemak mag valt het KPN forum onder beide categorieën, we willen natuurlijk met dit dubio geen mensen afschrikken

20 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hier moest ik wel even over nadenken.. Maar ik ga voor geen gebruik van sociale media! Ik gebruik vooral Instagram best veel, maar ik kan uiteindelijk ook wel zonder. Waar ik niet zonder kan, is Google: ik weet graag dingen en ik zoek ook regelmatig van alles op op internet. En ik kan me een leven zonder online shopping ook niet echt voorstellen😂.
Reputatie 6
Badge +6
Hier hoef ik niet over na te denken; antwoord B! De mensheid is niet beter geworden van social media en ik pleit dan ook voor regulering 😛
Reputatie 7
Badge +16
Hier moest ik wel even over nadenken.. Maar ik ga voor geen gebruik van sociale media! Ik gebruik vooral Instagram best veel, maar ik kan uiteindelijk ook wel zonder. Waar ik niet zonder kan, is Google: ik weet graag dingen en ik zoek ook regelmatig van alles op op internet. En ik kan me een leven zonder online shopping ook niet echt voorstellen😂.

Tegenwoordig kan je ook shoppen via social media hé 😉 In China kan dat met WeChat 🙂


Wie mij een beetje kent weet dat ik zonder twijfel voor optie B ga, social media maken mij eerlijk gezegd niet al te veel uit en ik ben altijd een tegenstander geweest (Niet voor de techniek op zich, maar wel tegen het verdienmodel 🙂 ).
Hoi Allemaal,

Niet zo moeilijk, ik maak geen gebruik van Sociale Media.😉
Blijft over KPN, Wikipedia, Netflix, en Spotify.
Wat heb je nog meer nodig om een menswaardig leven te beleven ?
Reputatie 7
Badge +20
Het lijkt me eigenlijk wel leuk om hele volksstammen weer op Hyves te zien. En als je niet meer weet wat dat is: Google het maar. Oh nee... wacht..
Reputatie 7
Badge +16
Het lijkt me eigenlijk wel leuk om hele volksstammen weer op Hyves te zien. En als je niet meer weet wat dat is: Google het maar. Oh nee... wacht..

je hebt altijd nog facebook search hé 😉
Optie B, maar dan zonder Google.
Reputatie 7
Badge +21
Ook voor mij optie B
Heb een paar weken geleden mijn Facebook-pagina al opgeheven.
Google en wikipedia stem ik voor
Reputatie 7
Badge +25
Geen social media, easy.

Telt Reddit bij optie 1? Daar vermaak ik me nog wel namelijk.
Reputatie 7
Jaaaaaa Hyves, geniaaaal!

Maar nee, optie 2 zonder social media lukt prima!
Reputatie 7
Dit is een makkie 😉, dat wordt optie B.
Reputatie 7
Badge +24
Nou, sws #1. Laten we serieus zijn, hoe moet ik anders overleven? Zonder de make-up tips van Kim Kardashian, de muzikale inzichten van Dries Roelvink en de updates van @Nadia op #insta. Het wel en wee van onze BN'ers.



Wie heeft kennis nodig als je Gordon kunt volgen? Gordon IS kennis! Ik bedoel maar. ❤️
Ik heb nog steeds geen smartphone. Dus nergens last van. Lekker rustig lijkt mij...
Wel Twitter op laptop, maar gebruik ik vrijwel nooit. Snap ook nooit hoe mensen daar berichten vinden...
Reputatie 7
Badge +28
Ook hier antwoord B.

@PeterG : Ook Facebook kan gewoon via de laptop.

Ik ben sociale media al aardig aan het beperken. Een tijdje terug de helft van mijn "vrienden" op Facebook verwijderd. Er was er maar eentje die mij een nieuw vriendschapsverzoek heeft gestuurd. De rest heeft het niet gemerkt of vind het net als ik ook wel prima. Het zijn ook grotendeels onzinberichtjes die je ziet langskomen.....
Reputatie 7
Badge +21
Ik sluit me volledig aan bij antwoord B! Als ik Google niet als zoekfunctie kan gebruiken.. pfoe! Als ik er zo over nadenk gebruik ik het echt best wel vaak 😅

Wat betreft social media, soms is het best geinig maar het wordt inderdaad steeds meer onzin 🤔
Wij gebruiken Google écht nooit als zoekmachine maar vinden toch alles wat wij zoeken.
Oooooh dat is geen moeilijke. 🙂
Dat wordt B en verfbrander, verfkrabber, schuurmachine, schuurblok met klemmetjes, schuurpapier, verf, roerhoutje, kwast, verfrollerset.

Dan heb ik zo'n beetje alles...... De basisuitrusting om het huis te schilderen en de rest van internet.

2 dingen die onmisbaar zijn bij schilderwerken. 🤔🐵😎
Reputatie 1
Badge
Joehoeeeee! I'm back😁 Veel te leuk om af en toe nog eens te gluren hier😊 Doe ik ook nog eens leuk mee aan Dubio op donderdag. Sociaal persoon dat ik ben!





Maar oké, onwijs moeilijke keuze voor mij. Geef ik social media op of streamingdiensten en internetshoppen. (iene miene mutte............) 🙈 Social media opgeven it is😫
Reputatie 7
Badge +24
Joehoeeeee! I'm back😁 Veel te leuk om af en toe nog eens te gluren hier😊 Doe ik ook nog eens leuk mee aan Dubio op donderdag. Sociaal persoon dat ik ben!





Maar oké, onwijs moeilijke keuze voor mij. Geef ik social media op of streamingdiensten en internetshoppen. (iene miene mutte............) 🙈 Social media opgeven it is😫


Daar is ze weer hoor. 😀😎
Nou, sws #1. Laten we serieus zijn, hoe moet ik anders overleven? Zonder de make-up tips van Kim Kardashian, de muzikale inzichten van Dries Roelvink en de updates van @Nadia op #insta. Het wel en wee van onze BN'ers.

Wie heeft kennis nodig als je Gordon kunt volgen? Gordon IS kennis! Ik bedoel maar. ❤️


Laat ik nou toevallig òòk aan Gordon Ramsay denken. 😉🙂

Reageer