# 23 Dubio op donderdag - Sinterklaasje kom maar binnen

  • 14 November 2019
  • 16 reacties
  • 379 keer bekeken
# 23 Dubio op donderdag - Sinterklaasje kom maar binnen
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan...... 

Het Sinterklaas Journaal is begonnen en de pepernoten liggen alweer sinds augustus in de winkel. Vol verwachting klopt ons hart, de lieve Sint meert zaterdag weer aan om veel kinderen (en volwassenen) te verblijden met lekkers en cadeaus. Nu even een Dubio. 

 

1)Je mag voortaan alleen nog maar te paard of per stoomboot. Geen auto, fiets of andere vervoermiddel toegestaan

 

2)Al je spullen neem je voortaan mee in een jutezak

 

Je moet kiezen... Wat wordt het? 


16 reacties

Hoi Allemaal en @Nadia 

Ik heb nog een hobbelpaard mag dat ook ?
Zo niet dan pak ik mijn gewone paard. Die is alleen niet wit, maar bruin.

Reputatie 7

Ow, easy! Heb een collega vlakbij die een paard heeft, spring ik daar wel bij achterop, hobbelen we zo naar Lwd :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +21

Doe mij maar optie 1
Ben gek op dieren, ook op paarden, dus is voor mij de keuze niet zo moeilijk.
Kan ​​​​@JeroenB22 er ook nog bij op, we gaan dezelfde kant uit :yum:

Reputatie 7
Badge +30

Geen plek voor een paard of stoomboot hier. Dus doe mij maar een jutezak. Daar kun je met een beetje creativiteit hele leuke, handigere, tassen van maken :D

Die keuze is voor mij niet moeilijk. 

Friesian horse is het dan. En dan het allermooiste Fryske Hynder. 

 

Frederik the Great. :sunglasses:

Reputatie 7

@Erik_ Ook paarden zijn standaard verzekerd tot €35.000,- onder de inboedelverzekering (dus ook in de gang) Kan dus prima :grin:

Reputatie 7

Dat wordt de jutezak, dat zouden meer mensen moeten doen i.p.v. die plastic zakken van tegenwoordig.

Voor beter voor het milieu, maar ik neem er wel één met handvaten

Reputatie 7
Badge +20

Driewerf eens met @wjb vanwege de milieuoverwegingen.Ook speelt mee dat ik een paard niet in de fietsenstalling kwijt kan en mijn huis niet aan het water ligt. 

Verder luister ik mijn muziek graag van vinyl en ik drink erg graag speciaalbier. Een jutezak past prima in dat plaatje. 

De eerste die het woord ‘hipster’ tegen me gebruikt krijgt trouwens een ban van een week. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Jongens geen hipster tegen @Bart_ zeggen.
Meneer hipster mag wel

 

 

Au !!!

 

:tired_face:

Pssst @Bart_ .

 

Ben jij deze hooggewaardeerde Hipster?  :wink: ​​​

 

:grin:

Reputatie 7
Badge +20

pssst @Dreekuh-53 Dit is een eerste en laatste waarschuwing 😉 Bovendien heb ik geen bril. 

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan...... 

Het Sinterklaas Journaal is begonnen en de pepernoten liggen alweer sinds augustus in de winkel. Vol verwachting klopt ons hart, de lieve Sint meert zaterdag weer aan om veel kinderen (en volwassenen) te verblijden met lekkers en cadeaus. Nu even een Dubio. 

Het sinterklaasfeest zakt steeds verder af, eerst veelkleurige pieten, nu roetveeg pieten en ook de stoomboot is naar ik heb begrepen vervangen door een stoomtrein. Daarom voor mij geen van tweeën, ik blijf lekker thuis. Oh en sinterklaas, is dat niet de voorloper van de (coca cola) kerstman?!:stuck_out_tongue_winking_eye: En dat paard, is dat niet een circusact en in circussen zijn dieren niet meer toegestaan, dus ik vermoed als weer een nieuwe actiegroep: kick-out-schimmel.

Advies, probeer op internet nog maar eens de sinterklaasconference van Toon Hermans te vinden. Ben je er zo van genezen ("ik mag die vent niet”).:drooling_face:

Reputatie 4
Badge +5

Doe mij het paard maar leuk nu dat je 100 mag met auto 🙈kan je ingehaald worden door paard 😆😂

Reputatie 4
Badge +3

Optie 2 jutezak - goed voor het milieu.

Of :thinking: het stalen ros, valt dat niet onder paard? :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

(Maar wat is een vervoermiddel) :rofl: Dubio :rofl:

 

Lijkt me optie 2.

Een paard moet je eerst zien te vangen en dan zal blijken dat de opslagruimte zeer beperkt is. Net groot genoeg voor 1 appel of een bruin bolletje. De kans dat je pakketje ongeschonden aankomt lijkt me ook vrij klein.

Riep er iemand een paard? :grin:

Reageer