#9 Dubio op Donderdag 6 juni - Je moet kiezen!

  • 2 June 2019
  • 13 reacties
  • 654 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21
Zoals velen van jullie weten, of niet, gaan de Oranje Leeuwinnen komende weken strijden om het Wereldkampioenschap. Dit speelt zich af in Frankrijk. Ze nemen het op tegen allereerst Nieuw Zeeland, dan tegen Kameroen en de groepsfase wordt afgesloten tegen Canada.

Nadat ze 2 jaar geleden Europees Kampioen zijn geworden in eigen land gaan ze het nu proberen bij onze buren. Voorafgaand aan dit WK hebben ze natuurlijk wel wat wedstrijden gespeeld, en de laatste 3 werden allemaal gewonnen. 3 - 0, 7 - 0 en 2 - 0 tegen respectievelijk Australië, Chili en Mexico.


Speciaal een Dubio op donderdag voor het Wereldkampioenschap voetbal vrouwen.

''De Leeuwinnen worden wereldkampioen, maar dan kun je de rest van je leven alleen nog maar naar vrouwenvoetbal kijken.''



of;

''Je moet elke wedstrijd van de dames bekijken samen met sigaar rokende Johan Derksen in een hok van 3 vierkante meter. Zonder ramen.''


13 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Ik kijk de rest van mijn leven wel naar vrouwenvoetbal. Johan op tv vind ik al geen pretje, laat staan in een hok zitten met hem.

Reputatie 7
Ga ik lekker heel m’n leven naar vrouwenvoetbal kijken, net als bij de vrouwelijke tennissters 😊
Reputatie 7
Ik haak af, hierbij is geen acceptabele keuze te maken.
Ik ben 3,5 jaar geleden met roken gestopt en dus alleen daarom al valt de tweede optie af.
De eerste optie valt ook af aangezien ik een absolute voetbalhater ben en de policy bij ons thuis is dat de televisie consequent op een andere zender gezet wordt zodra er voetbal getoond wordt.
Reputatie 6
Badge +6
Dan kies ik voor vrouwenvoetbal kijken met Johan Derksen. Samen met hem commentaar geven op vrouwenvoetbal lijkt me een bijzondere ervaring.
Reputatie 7
Badge +28
Dit dubio is voor mij niet zo moeilijk. Ik heb een hekel aan roken, en kijken naar dit elftal vrolijke meiden is zeker geen straf.
Beste Susan, alles en iedereen.

Deze keer is de keuze onmogelijk. In beide gevallen kan ik niet genieten van de natuur, kan Billy mijn kooikerhondje mij niet uitlaten. Ik ben geen voetbalkijker, niet dat ik het haat. En ik kan nooit naar mijn aquarium kijken.....

Nee, dan heb ik liever voor Sinterklaas een ander lijstje.

🙂

Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden.🙂
Hoe staat @wjb tegenover een potje tafelvoetbal?
Reputatie 7
Vrouwenvoetbal, no doubt! Ik ben al jaren geleden gestopt met het volgen van voetbal bij de mannen.

Met alle respect, maar vrouwen doen het nog echt met een groot hart voor de sport. En meer fairplay dan bij de mannen, niet oneindig doorrollen na een tackle om een 'voordeeltje' bij de scheids te halen. De dames gaan dan staan en doorrrr. Ik houd daar wel van! Misschien dat het duel wat minder explosief is, maar zeker de moeite waard door de pure passie voor het spel die er vanaf spat.

Nog een heel erg groot voordeel, het publiek. Bij de leeuwinnen zitten de tribunes vol met ouders + kids. Goed voor de sfeer. Geen hooligans die het verzieken door na een wedstrijd een stad of supporters van de tegenpartij kort en klein slaan. Kortom, You Go Girls!
Ik moet al met de 'vrouw' oranje voetbal meekijken als dat dan vrouwenvoetbal wordt kan ik er mee leven.

@Dreekuh-53 meer speficifiek tafel voetbal op een luchtkussen.

Reputatie 7
Badge +11
Als de dames goed presteren dan heb ik geen keus,
Ardy mijn echtgenoot kijkt graag, vooral naar mooie dames😀
Is geen ramp,dan zit ik graag hier op t forum👍
Reputatie 7
Badge +20
Ik word lichtelijk claustrofobisch van de gedachte in een kleine kamer te zitten en niet naar buiten te mogen. De aanwezigheid van Johan D. in dezelfde kamer werkt ook niet heel kalmerend op mijn gemoed. Daarbij kijk ik met alle plezier naar de wedstrijden van het Nederlands dameselftal. Dus optie 1 graag.
Reputatie 7
Badge +21
Vind het zelf nog best een lastige keuze! Ik ben namelijk op en top fan van het Nederlands vrouwenelftal en ben over twee weken ook te vinden in Frankrijk! Maar om dan ál het andere voetbal op te geven.. daar ben ik nog niet klaar voor..

Dan denk ik toch dat ik met een zuurstoftank in dat kamertje ga zitten met een koptelefoon op en me focus op de wedstrijd. En toch wel hopen dat ze ver komen op het WK!

Reputatie 7
Badge +16
Naja, als zowel een voetbalcultuurbarbaar en niet roker ga ik natuurlijk voor optie #1. Ik gun andere het plezier en ik heb niet echt de behoefde om ooit naar mannen voetbal te moeten kijken.

Ik interpeer de stelling als "Als mannenvoetbal kijken is een no-go als je voor optie #1 kiest". Naja, geen probleem om niet naar voetbal te kijken, sterker nog... Als het mannenvoetbal automagisch uit gaat als de vriend van mijn moeder het op heeft en ik in de ruimte zit... Naja, mooi mee genomen toch? Heerlijk die rust! 😋Ik zal 't meer zien als een zegen dan een vloek 😃
Wat nou jammer is dat de dames niet spelen in de tenue's zoals bij Veronica tijdens de rust van het mannen voetbal bij WK's of zeg ik nu iets heel geks 😜😜😚😚😈😈

Reageer