Beantwoord

Aansluiten analoge versterker

  • 8 August 2020
  • 7 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb een Sansui stero receiver 661. Van KPN heb ik het kastje HMB2260. Sinds de glasvezel kan ik de receiver niet meer gebruiken. Is er een mogelijkheid dat ik deze aan kan sluiten op het kastje? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door PeterG 8 August 2020, 20:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Oschje, je kunt hiervoor tulp gebruiken.


*Ik vermoed dat @PeterG je hier meer over kan vertellen. 

Hallo @Oschje , de andere kant van genoemde kabel kun je op je audioset aansluiten op een AUX-in  of iets dergelijks.

Als je dan met de afstandsbediening van de tv-decoder op de knop radio klikt kun je een zender kiezen en beluisteren via de audioset zonder de tv aan te hoeven hebben.

 

Als het goed is is wel onderstaand kabeltje meegeleverd. Het groene plugje gaat in de groene aansluiting op de ontvanger (zie de foto bij @Anneke-Anna , dank daarvoor).
De rode en witte tulpsteker gaan in de aux in van je audioversterker.

De HMB2260 is zowel tv-ontvanger als radio-ontvanger. Radiozenders v.a. 801.

 

Reputatie 7
Badge +10

Als het goed is is wel onderstaand kabeltje meegeleverd. Het groene plugje gaat in de groene aansluiting op de ontvanger (zie de foto bij @Anneke-Anna , dank daarvoor).
De rode en witte tulpsteker gaan in de aux in van je audioversterker.

De HMB2260 is zowel tv-ontvanger als radio-ontvanger. Radiozenders v.a. 801.

 


Ik googelde Sansui stereo receiver 661 en zag dat het een versterker van de jaren 70 is (?). Ik heb zelf geen idee of er een aux voor tulp op zit. Peter zat/zit in ‘dat spul’ vandaar 😀

Anneke-Anna: Ik heb zelf geen idee of er een aux voor tulp op zit

Hmm, heb even gezocht en heeft inderdaad “alleen” Tape monitor. Daar kan het echter ook op.

“Play” is dan de ingang voor de tulpjes van af de KPN ontvanger.

Zie dit filmpje.

Hij is inderdaad wel superantiek…. (1970-75)

Reputatie 7
Badge +7

Ziet er cool uit! Zo maken ze ze niet meer! 

Hartstikke bedankt allemaal.

Mijn apparatuur werkt weer!!!!

Reageer