Beantwoord

alles in een pakket met pinnen

• 26 oktober 2013
  • 1 reactie
  • 6192 keer bekeken

Hallo, Ik heb kpn alles in één pakket. telefoon internet televisie. Dit is voor prive gebruik. Nu wil ik echter ook pinbetalingen kunnen ontvangen, en dat gaat niet met het alles in één pakket zegt kpn. Daarvoor heb ik een analoge lijn nodig. Daarvoor zou ik een kpn zakelijk pakket af moeten nemen van 40 euro per maand, naast mijn huidige alles in één pakket, omdat ik anders geen interactieve tv zou hebben. Kpn zakelijk is telefoon en internet. Ik zou dan dus telefoon en internet dubbel moeten afnemen.

Nu kan ik van mijn bank (ING) een pinautomaat afnemen waarvan  de ing  het volgende zegt.:

Zijn de betaalautomaat en de telecomverbinding van het Pin Pakket Compleet goedgekeurd voor pinbetalingen?Ja, de betaalautomaten hebben een geldig certificaat voor pinbetalingen. De telecomverbinding hoeft niet meer gecertificeerd te worden. Dat komt omdat in het kader van het nieuwe pinnen de beveiligingsgraad binnen de betaalketen is verhoogd. Daarnaast hebben transactieverwerkende instellingen (zoals Equens en CCV) hun systemen zo ingericht dat er pinverkeer via alle telecomverbindingen binnen kan komen.

Volgens mij staat er duidelijk alle telecomverbindingen in de laatste regel. Waarom kan ik dan niet pinnen met mijn huidige internetverbinding. Die gaat via de experiabox en dat werkt prima.Wie heeft hierop een antwoord.

Vast bedankt

icon

Beste antwoord door JV_ 28 oktober 2013, 10:59

Hallo JohnP,

Het is eenn lastige situatie. Dit heeft met name te maken met het verschil in ondersteuning tussen een zakelijk en particulier abbonement. Het is zou heel goed kunnen dat het pinnen werkt met een particuliere verbinding. Het is echter zo dat dit niet ondersteund word bij een particulier abbonement.

Dus in het geval van een storing, met alle gevolgen van dien. Kunnen wij je niet helpen met de problemen met de pinautomaat.

Dat is ook de reden dat mijn collega een zakelijk abbonement aanraad, mijn advies in deze is om contact op te nemen met 0800-0403. Dit omdat mijn kennis op zakelijk gebeid niet toereikend is om een passende oplossing te bieden. Allicht is het een optie om volledig over te stappen op zakelijk?

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn,

Met vriendelijke groet,

Jowan

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +1
Hallo JohnP,

Het is eenn lastige situatie. Dit heeft met name te maken met het verschil in ondersteuning tussen een zakelijk en particulier abbonement. Het is zou heel goed kunnen dat het pinnen werkt met een particuliere verbinding. Het is echter zo dat dit niet ondersteund word bij een particulier abbonement.

Dus in het geval van een storing, met alle gevolgen van dien. Kunnen wij je niet helpen met de problemen met de pinautomaat.

Dat is ook de reden dat mijn collega een zakelijk abbonement aanraad, mijn advies in deze is om contact op te nemen met 0800-0403. Dit omdat mijn kennis op zakelijk gebeid niet toereikend is om een passende oplossing te bieden. Allicht is het een optie om volledig over te stappen op zakelijk?

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn,

Met vriendelijke groet,

Jowan

Reageer