Appen of telefoneren op de fiets verboden per 1 juli

  • 26 June 2019
  • 5 reacties
  • 226 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21



Politie Leeuwarden e.o.

Beste mensen
Het is bijna zover! U mag als bestuurder per 1 juli 2019 geen enkel elektronisch mobiel apparaat vast houden. Vat het niet te licht op en waarschuw uw kinderen ook! Wat dingen op een rijtje:
- Er komt geen tijd om te wennen aan de nieuwe regel. De politie zal direct gaan verbaliseren bij het constateren van een overtreding (landelijke afspraak);...
- De bedragen verschillen van €95,- tot €240,- (excl admi kosten);
- Als wij uw identiteit niet op een juiste wijze kunnen vaststellen bestaat de kans dat u wordt aangehouden voor de Wet ID. Dan moet u mee naar het bureau, er zal iemand dan een ID bewijs moeten brengen en u kunt daar ook een boete voor verwachten. Vanaf 14 jaar moet iedereen zich kunnen identificeren.
De wetgever heeft deze maatregelen genomen om het aantal verkeersslachtoffers te laten dalen. Daar kunnen we allemaal een steentje aan bijdragen.
-----

Mooi
Dit is inderdaad levensgevaarlijk.
Aanpakken die kinders (en grote mensen.)

5 reacties

Reputatie 7
Fiets door buitengebied, zal wel meevallen,... 😉

Alhoewel,.. Afgelopen zaterdag fietste ik langs het kanaal, hoor ik opeens een snelle boot, vervolgens wieuw wieuw, en was het,

“Hey Jeroen, even stoppen alsjeblieft, je mag wel wat langzamer fietsen, je gaat veelste snel”

Was het een bekende van de waterpolitie 😂
Nu wanderlaars nog!! Jammer dat het nodig is het lijkt er echt op dat er weinig besef meer is van gevaar in het verkeer. Je kan het betutteling noemen we zijn er helaas zelf verantwoordelijk voor. Meteen de oordopjes ook aan banden leggen ook een bron voor gevaarlijke situaties.
Reputatie 7
Badge +21
We kunnen ook gewoon allemaal thuis blijven en de deur niet meer uitkomen? 😎😋
We kunnen ook gewoon allemaal thuis blijven en de deur niet meer uitkomen? 😎😋
Helaas wat ik nu doe kan niet via thuiswerken anders inderdaad 😛
Het is gewoon triest dat er wetgeving voor nodig is de handhaving lijkt me onbegonnen werk.
Nu wanderlaars nog!!
Wandelaars zijn geen bestuurders, fietsers wel.
Onderhavige wetgeving is wat mij betreft vooral "voor de Bühne". Er staat n.l. al lang in de wet dat bestuurders niets mogen doen of nalaten wat de verkeersveiligheid in gevaar zou kunnen brengen. Dat het slimfoongebruik daar uitgelicht wordt is vooral politiek bepaald: blijkbaar denken veel mensen dat als iets niet expliciet verboden wordt, het daarmee is toegestaan. Een baby voeden 8er het stuur van een rijdende auto bijvoorbeeld kan vast ook heel gevaarlijk zijn en daarmee verboden, maar dat staat ook niet expliciet in de wet (denk ik 😇).

Reageer