Battle: Je favoriete besturingssysteem

• 1 mei 2015
  • 27 reacties
  • 637 keer bekeken

Badge
Hoi allemaal,

Het meest grote cliche topic dat op ieder forum (dus nu ook op het KPN Forum) te vinden is..

Alle Apple fanboys zweren op iOS als het gaat om betrouwbaarheid, kracht en functionaliteiten van het besturingssysteem. Een Android gekko ontkracht dat weer door een vaag praatje over welke ROM hij nu weer heeft geinstalleerd. De Windows Phone gebruiker (als die er inmiddels nog zijn :P) zegt helemaal niets en is gewoon tevreden met een werkend toestel.

Ik ben benieuwd naar wat de gemiddelde KPN forumgebruiker voor een voorkeur heeft.. Ga je voor iOS van Apple? Google's Android? Of zweer je bij het Windows Phone van Microsoft?

Zelf heb ik een iPhone 6 en vind ik iOS prettig in de omgang, werkt altijd en heeft niet oneindig veel opties die men toch nooit gebruikt. Voor iemand die praktisch de hele dag met zijn mobiele telefoon in de hand loopt is dat toch wel erg prettig!

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

27 reacties

Reputatie 7
wjb schreef:

Dat hoop ik niet, de allerbeste verbetering in Windows 8 zat niet aan de voorkant, maar aan de achterkant.

De screenrenderings engine werd in Windows 8 sterk verbeterd (volledig vervangen) waardoor direkt alle toepassingen beduidend beter performden.

Ja bekend; ook op beveiligingsgebied zijn grote stappen gezet. Blijkbaar boeit dat allemaal niet erg, want alleen al daarom zou Windows 8 (vooral zakelijk) omarmd moeten worden. Maar ja, ook daar is 't smoeltje blijkbaar toch belangrijker.

Reputatie 7
Henk2304 schreef:
Je kunt ook zeggen dat Windows 10 eigenlijk Windows 7.1 is! 
Dat hoop ik niet, de allerbeste verbetering in Windows 8 zat niet aan de voorkant, maar aan de achterkant.

De screenrenderings engine werd in Windows 8 sterk verbeterd (volledig vervangen) waardoor direkt alle toepassingen beduidend beter performden.

IOS is bij ons verboden terrein, dat komt er bij ons niet in. Dat heeft niets met iOS zelf te maken, maar met het mijns inziens verwerpelijke business model en maatschappelijke verantwoording van de organisatie achter iOS.

Het zal nog heel lang duren voordat Google in staat zal zijn in de zakelijke wereld een stevige poot aan de grond te krijgen. Het enige dat mijns inziens zou kunnen gebeuren is dat Microsoft nog steviger gaat inzetten op cloud computing en dat Google en iOS de "thin cliënt" rol gaan vervullen.

Reputatie 7
schreef:
Ik ben dan ook blij met het feit dat Microsoft zelf blijkbaar ook tot inkeer is gekomen en met Windows 10 de stap voorwaarts 😉 zet richting Windows 7.

Je kunt ook zeggen dat Windows 10 eigenlijk Windows 7.1 is! Helaas vindt Microsoft dat blijkbaar zelf ook want ze stoppen b.v. met de "modern" app voor Skype, omdat het verschil in 10 toch niet meer zichtbaar is: daar werkt alles weer lekker ouderwets in (voor touch onhandige) vensters ('t blijft toch Windows hè).

Ik vrees dan ook dat apps onder Windows 10 hetzelfde lot beschoren zal zijn als de gadgets (geïntroduceerd in Vista) in 7. Omdat Microsoft de Universal Apps zegt te promoten (zodat apps voor alle schermformaten en dus ook voor Windows slimfoons beschikbaar zouden zijn) maar daar nu voor Skype (een rebelse divisie van Micrsoft met eigen gebruiksvoorwaarden) de stekker uit trekt, vrees ik dan ook het ergste voor mijn favoriete slimfoon platform. Och, er is altijd nog iOS :manwink:

En verder zie je maar weer dat wat de één handig vindt voor de ander nagenoeg onwerkbaar kan zijn. Ik hoop dat er t.z.t. voldoende keus overblijft en dat Google niet de monopoliepositie inneemt die Microsoft in de voorbije decennia innam, zodat we allemaal in het privacy gevoelige Android keurslijf geperst worden. Op basis van ervaringen uit het verleden duurt het nog ongeveer een jaar of 15-20 voordat er een nieuw bedrijf is dat die positie dan weer van Google overneemt. In de tussentijd ga ik dan alles maar weer gewoon op papier doen :mantongue:

Reputatie 7
Ik gebruik inderdaad al vele jaren (ongeveer 10) zakelijk Tablet PC's.

In het begin nog alleen met een pennetje (HP TC1100 en daarna de HP TC4400) en daarna met touch (HP Elitebook 2740 en Microsoft Surface PRO 3).

Zelfs met zo'n scherm wat direct achter het toetsenbord zit vind ik touch onhandig werken als het scherm in de "laptop stand" staat. Ik grijp dat toch gewoon naar mijn (scroll)muis.

Pas bij het draaien van het scherm of wegklappen van het toetsenbord gebruik ik touch. (Eigenlijk dus alleen bij het op mijn schoot gebruiken van zo'n apparaat.)

Ik ben dan ook blij met het feit dat Microsoft zelf blijkbaar ook tot inkeer is gekomen en met Windows 10 de stap voorwaarts 😉 zet richting Windows 7.

Van alle bij ons privé gebruikte Windows 8.1 machines wordt de modern-UI omgeving 5% van de tijd gebruikt en de "oude" desktop omgeving 95% van de tijd.

Bij mij op kantoor en bij mijn klanten is deze verhouding zelfs 0% / 100%. Dit heeft allemaal met efficiency te maken.

En ja, wil ik even wat raadplegen op Internet, of snel even mijn mail bekijken, dan pak ik toch echt niet mijn Surface PRO 3, maar mijn Android tablet, helaas kan Microsoft mijns inziens niet tippen aan de gebruiksvriendelijkheid van Android.

Reputatie 7
Heb jij ervaring met zo'n (bijna) verticale opstelling? Ik al enkele jaren en dat bevalt mij uitstekend. Veel dingen wijs je direct met je vinger(s) van nature veel gemakkelijker aan dan dat je eerst de muiscursor er heen moet schuiven en dan nog erop moet klikken. De combinatie van muis, toetsenbord en touch zorgt op zich al voor voldoende afwisseling in houding zodat de kans op RSI juist afneemt. Alleen touch vind ik niet handig, maar alleen muis en toetsenbord evenmin. Overigens muis ik links en touch ik rechts.
Reputatie 7
Henk2304 schreef:
Ik ben het te dele met @wjb eens: voor tekstverwerking ed. is touch doorgaans niet handig. Voor bediening van je device echter wel. En dan zie ik niet veel verschil tussen zakelijk en privé. Thuis heb ik touch en op m'n werk helaas niet: ik grijp regelmatig mis door op m'n werkscherm iets te willen aanraken terwijl dat niet kan. Een muis is niet altijd even handig (daar hadden de muishaters van het eerste uur wel een beetje gelijk in).

Verder vraag ik me af wat in het kader van RSI beter is. Een "muisarm" krijg je niet van touch :manwink:. En dan hebben we 't nog niet over stembesturing gehad (dat lijdt volgens mij al jaren een zieltogend bestaan).

Een touch screen verticaal geplaatst op een bureau is wat mij betreft compleet ongeschikt in een zakelijke (en zelfs privé) omgeving. Als het scherm ligt oplopend in het bureaublad verwerkt zou zijn, dan wordt dat een andere zaak. De kosten hiervaan zijn dan natuurlijk weer aanzienlijk.

Een andere heel praktisch "probleem" hierbij is het schoonhouden van die schermen waar de hele dag met vette vingers op gewerkt wordt.

Touch heeft een nog grotere impact op "RSI" dan een muis. Dit uit zich echter niet in de onderarm, maar in de pols en in mindere mate in de elleboog. 

Kijk eens goed naar de hoek van jouw pols t.o.v. de onderarm bij touchbewegingen. Waarschijnlijk kom je tot de conclusie dat deze hoek beduidend groter is dan bij het gebruik van een muis of een (ergonomisch) toetsenbord.

Stembesturing blijft inderdaad een onderschoven kindje, maar daar zou denk ik een hele grote win gehaald kunnen worden. Ja, er zitten dan veel meer mensen "te praten", maar dat kan op een callcenter ook. Er zullen dan waarschijnlijk wel schotten nodig zijn tussen de werkplekken.

Eens. touch voegt zeker iets toe voor de casual gebruiker. Echter met alleen touch ben je wat mij betreft te beperkt. Zelfs voor een uitgebreidere e-mail grijp ik al liever terug op mijn laptop.

Stembesturing... tsja... Ik zie nog niet voor me hoe dat in een kantooromgeving plaats zou moeten vinden. ;-)

Reputatie 7
Ik ben het te dele met eens: voor tekstverwerking ed. is touch doorgaans niet handig. Voor bediening van je device echter wel. En dan zie ik niet veel verschil tussen zakelijk en privé. Thuis heb ik touch en op m'n werk helaas niet: ik grijp regelmatig mis door op m'n werkscherm iets te willen aanraken terwijl dat niet kan. Een muis is niet altijd even handig (daar hadden de muishaters van het eerste uur wel een beetje gelijk in).

Verder vraag ik me af wat in het kader van RSI beter is. Een "muisarm" krijg je niet van touch :manwink:. En dan hebben we 't nog niet over stembesturing gehad (dat lijdt volgens mij al jaren een zieltogend bestaan).

Reputatie 7
Voor het privé gebruik van devices zweer ik bij touch, met name als er geen grote invoer noodzakelijk is.

Het typen van een bericht als deze is wat mij betreft al zo ongeveer al de grens waarvoor touch nog geschikt is.

Voor het zakelijk gebruik is touch echter een dermate grote achteruitgang in het effectief en efficiënt werken dat dit mijns inziens desastreus zal zijn voor de productiviteit van organisaties.

Ik kan me derhalve ook zeer goed voorstellen dat hybride systemen, waarbij beide (touch/spraak versus muis/toetsenbord) optimaal ondersteund worden, de toekomst zullen hebben.

Als er een organisatie is die dergelijke hybride systemen zou moeten kunnen leveren, dan is het mijns inziens Microsoft. Mijn verwachtingen zijn wat dat betreft een stuk lager bij de organisaties Apple en Google.

Reputatie 7
met vooruitgang bedoel ik in dit geval "touch". Als ik kijk naar de populariteit van touch-gebaseerde besturingssystemen (Android, iOS) kan ik niet anders dan concluderen dat die de toekomst hebben. Ook Windows 8 kan goed als zodanig functioneren, maar biedt ook nog veel aan gebruikers van meer traditionele bedieningsapparaten, al ligt de focus bij touch.

Helaas ligt bij "10" de focus weer bij de oude "vertrouwde" muizen en toetsenborden. Vandaar mijn opmerkingen over "terug in de tijd". Ik kan me de begintijd van de PC (met MS-DOS) nog herinneren. Toen destijds de muis werd ingevoerd stuitte dat op minstens evenveel weerstand als nu aanraakschermen, behalve nu dus bij Android en iOS. Dat was toen niet anders. De eerste Apple PC's (voorlopers van de MacIntosh) waren direct voorzien van de muis (sommigen denken dan ook dat Apple de muis heeft uitgevonden, maar dat was toch echt Xerox) en dat werd als vanzelfsprekend geaccepteerd; het marktaandeel van Apple was (net als nu met de Mac en itt. iOS) echter klein. Het heeft een aantal jaren geduurd voordat de muis bij Intel-PC's gemeengoed was. Pas bij Windows 95 (in 1995) werd het echt algemeen geaccepteerd.

En het zal nu ook wel weer een aantal jaren duren voordat de meeste PC's zijn voorzien van aanraakschermen. Windows 8 is wat dat betreft een stap in de goede richting en Windows 10 vind ik daarom dus weer een stap terug.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

HTML5 is de nieuwe silverlight en flash. Magister is tegenwoordig ook HTML5, maar het werkt nog net zo slecht als voorheen.

Robin
Hoi,

Helaas kan ik dat laatste niet met je eens zijn. Eigenlijk precies om de reden waarom ik nog windows heb. Het Microsoft ecosysteem is dusdanig ingeburgerd dat veel fabrikanten puur voor windows werken. Dat zie je aan technieken en dat zie je aan hardwaredrivers. Nu kun je met een emulatielaag nog wel wat dingen voor elkaar krijgen, maar het zal nooit hetzelfde zijn.

Denk aan games met directX, of webbased applicaties die met alle geweld flash of silverlight willen gebruiken. Mijn dochter was voor school tot vorig jaar gedwongen om silverlight te gebruiken voor hun elosysteem (Magister). De hemel zij dank is dat overgestapt naar fatsoenlijke crossplatform technieken waardoor ze nu wel gewoon op elk systeem bij haar schoolinfo kan. Zomaar een voorbeeld ;-)

Badge
Hey ,

Hier ben ik inderdaad wel met je eens. Zelf heb ik mijn Windows 10 exemplaar al gereserveerd, omdat ik toch ook wel vind dat je met de 'vooruitgang' mee moet. De vraag is inderdaad of het wel vooruitgang is, want de functies die ik in de preview van Windows 10 ben tegengekomen gebruik ik al maanden dagelijks op mijn laptop met Linux.

Windows zal altijd achter blijven lopen op de concurenten omdat ze een brede doelgroep moeten bedienen.

Echter blijf ik erbij dat je met alle systemen (Windows, Linux, Mac OS X, Android, Windows Phone en iOS) altijd hetzelfde zal bereiken. Of je nou Whatsapp gebruikt via welk besturingsysteem dan ook gebruikt, het komt op hetzelfde neer.

Op de mobiel android, Maar dan wel een custo rom 9Draai nu omnirom).

Op de desktop en servers gaat mijn voorkeur sterk uit naar Linux.

Windows houd ik er nog bij vanwege gamiong, anders was het allang de deur uit gegaan.

..., el jammer dat je mensen die de voorkeur aan windows 7 geven meteen positioneert als mensen die de "vooruitgang" tegenhouden. Het is nogal kortzichtig om datgene wat Microsoft uit de hoge hoed tovert als "de vooruitgang" te betitelen. Gezien de gelijkenis van de meest recente officeapplicaties qua look and feel met windows 1.0 vind ik het nog maar de vraag of het echt "vooruitgang" is.

Windows 10 is slechts de zoveelste versie van 1 van de vele besturingsystemen die er zijn... "de vooruitgang"? neuh... Gewoon de volgende iteratie van een technisch middelmatig besturingssysteem.

Reputatie 7
Ja, , dat veel "ouderwetse" :manwink: Windows 7 gebruikers blij zijn met Windows 10 geloof ik graag. Als dat een hernieuwde belangstelling voor het Windows platform tot gevolg heeft leg ik me er dan ook graag bij neer. Blijkbaar is er geen doelgroep zo conservatief als ICT'ers.

Wat ik niet begrijp is dat hele volksstammen er geen enkele moeite mee schijnen te hebben als ze een compleet nieuw op apps gebaseerd besturingssysteem (zoals Android of iOS) moeten leren maar wel als dat besturingssysteem Windows heet (dat bovendien nog veel kenmerken/mogelijkheden van oudere versies in zich heeft). Het lijkt een beetje op autorijders die van een schakelbak moeten overstappen op een automaat en dan halsstarrig blijven ontkennen dat dat veel makkelijker en relaxter is. Ik heb die overstap wel gemaakt en wil nooit een schakelbak meer.

Mijn vrouw had altijd moeite met de oudere Windows versies en vond (en vindt nog steeds) Windows 8 een verademing. Voor haar zal de oude en dus niet vertrouwde interface dus behoorlijk wennen worden. Ik hoop dat de tablet modus van "10" ook is in te stellen op haar laptop én op mijn desktop (beiden met aanraakscherm); dan valt het hopelijk nog mee. 29 Juli of zo zullen we het weten (upgraden doe ik wel, zoals ik al zei: gratis hé :manembarrassed:).

Badge
Hey ,

Ik haak weer even aan in de discussie. Ik geloof dat Windows 10 inderdaad een hoop oude gebruikers die nog op Windows 7 hangen gaat terugwinnen. Het is goed om naar het publiek te luisteren dat het meest van Windows gebruik maakt. Ik wil daar mee zeggen dat je ook het oude vertroude publiek niet links moet laten liggen.

Je vrouw zal vast wel kunnen wennen aan Windows 10. Voor Windows 8(.1) was er namelijk ook niets anders. Natuurlijk is het ook zo dat Windows 10 nog genoeg stuiptrekkingen heeft van Windows 8(.1). Het startmenu vind ik gigantisch verbeterd, het heet namelijk het beste van Windows 7 en 8(.1).

Reputatie 7
Ook ik vind een tablet zonder toetsenbord niet handig voor het maken/wijzigen van documenten. Toch hebben we een Surface RT (met toetsenbord/cover) beneden liggen terwijl desk-en laptop boven staan/liggen. Het is handig om soms een documentje aan te passen, je hoeft dan niet eerst weer naar boven. En onderweg is het handig dat het ook met de slimfoon kan (dan vind ik zelfs de tablet nog teveel gesleep).

De bediening is niet exact hetzelfde, maar toen mijn vrouw een tijdje een Windows Phone had en de Surface er kwam schakelde ze toch moeiteloos over. Ze heeft vrijwel direct haar oude Vista laptop omgeruild voor een Windows 8 laptop met aanraakscherm. Dat vond ze toch een stuk handiger dan Vista.

Daarom vrees ik ook een beetje voor Windows 10, dat lijkt mij teveel Windows 7 (Vista) en dus een flinke stap terug in het vorige decennium. Ik heb er ff mee gespeeld op een testsysteem op m'n werk en ben er hoofdschuddend bij weggelopen :mansad: . Maar als al die verstokte ouderwetse :manwink: computergebruikers dan weer aanhaken op Windows (dat moet ik nog zien) dan zullen die 5% Windows 8 liefhebbers (wereldwijd) het ermee moeten doen. Vooralsnog voel ik nog niet de neiging om mee te gaan testen (zou op m'n desktop via Hyper-V zo kunnen), zeker niet op m'n slimfoon. Ik zal dit najaar wel upgraden (gratis hè), maar 't zal wel weer flink wennen worden. Hoe vertel ik het m'n vrouw?!
Reputatie 7
,

En dat is voor mij dus juist weer een reden om niet alleen voor Microsoft te kiezen.

Het is ook een illusie om te denken dat de bediening van al die verschillende Windows platforms (telefoon, tablet, laptop, desktop, server) allemaal hetzelfde is.

Ja, het uiterlijk mag dan overeen komen, maar de bediening niet.

Misschien is dat maar goed ook want dat zou de efficiëntie en effectiviteit van de zakelijke gebruiker niet ten goede komen. (Ooit geprobeerd een tekst in Word te schrijven op een tablet zonder toetsenbord... ...niet aan beginnen.)

Als ik zakelijk iets moet doen (Mail, Word, Excel, etc.), dan pak ik inderdaad mijn Surface PRO 3, dat werkt efficiënt en vele malen sneller en prettiger dan alle andere platforms.

Wil ik echter privé even op Internet, een filmpje kijken, buienradar raadplegen (actueel), nieuws lezen, enz., dan pak ik toch echt mijn Samsung Galaxy Tab PRO 8.4 omdat ik dat voor die activiteiten vele malen prettiger vind werken.

Reputatie 7
, dan zijn we het erover eens dat niemand je 100 % privacy levert. En dat hoeft voor de meeste mensen inderdaad ook niet, maar een beetje privacy zou wel fijn zijn, toch?

De keuze voor mijn faoriete besturingssysteem is vooral ook ingegeven door het hele ecosysteem er om heen. Waar vind je een portfolio als dat van Microsoft van Windows Phone (straks Windows 10 mobile) tot Windows Server en alles wat daar tussen zit en bij hoort (SQL Server, SharePoint, Exchange, Skype 4 Business (was Lync), Hyper-V, System Center, Office (365), Azure en ga zo maar door)?

Dat de bediening van de verschillende verschijningsvormen van Windows allemaal ongeveer gelijk is, vind ik een groot pluspunt, evenals de steeds verder toenemende integratie van alle andere genoemde producten.

Badge
Hey ,

Wat dat betreft ben ik het wel met je eens dat Google qua privacy sterk achterloopt op de rest. Echter geloof ik het niet zo dat waar dan ook je gegevens voor 100% veilig zijn en niet worden misbruikt. Dat hele privacy gedoe vind ik dan ook zwaar overschat, en eigenlijk is dat dan ook weer een andere discussie waar ik liever niet over begin :p

Windows Phone is er de laatste jaren inderdaad echt wel op vooruit gegaan. Zelf heb ik een Nokia Lumia 520 gehad, toen het budgetmodel. Dit is mij toen zeer goed bevallen, maar mede door de zwarte of witte achtergrond in het beginscherm en in de apps kreeg ik het gevoel dat ik gevangen zat in de telefoon. Gelukkig zijn ze nu goed bezig met het toevoegen van handige functies zoals een notificatiescherm en de mogelijkheid om zelf een achtergrond in te stellen.

Reputatie 7
Jammer dat alles van Google direct zo'n geweldige inbreuk maakt op je privacy, zo ook Android. Wat dat betreft is Apple de meest veilige keuze heb ik onlang ergens gelezen, tegenwoordig vrijwel direct gevolgd door Microsoft. Tussen die twee en Google gaapt volgens het artikel dat ik daarover gelezen heb echt een enorm gat. Ik loop dus altijd met een grote boog om Google-producten heen. Bevalt me uitstekend.

En , toch eens naar Windows kijken: mijn vrouw (!) gebruikt haar Windows Phone, Windows 8 laptop en dito tablet (alles met aanraakschermen) zonder dat ik haar daar bij hoef te helpen. Dat was met haar oude Vista laptop wel anders.
Reputatie 1
Oei, inderdaad een 'gevaarlijk' onderwerp. Veel mensen hebben een extreme voorkeur voor het 1 of ander. Zoals met alles eigenlijk. Persoonlijk zweer ik bij Apple. Nu ben ik geen gigantische Apple fan maar ik vind iPhones gewoon erg chill. Ik ben een vrouw die vaak alleen weet hoe een apparaat uit- of aan moet. Zo werkt een iPhone eigenlijk ook gewoon.

Nu snap ik Android liefhebbers ook erg goed hoor. Zeker als je van alles wilt aanpassen aan het toestel is dit fantastisch. Voor mij heeft het echter geen toegevoegde waarde.

Over Windows durf ik niets te zeggen. Ik heb dit systeem nog nooit echt goed bekeken dus heb hier ook geen mening over.

Christy

Reputatie 7
Laat ik allereerst stellen dat ik dit een gevaarlijk topic vind, waarbij ik hoop dat wij als klanten van KPN ons waardig zullen uiten naar anderen.

Zelf ben ik een groot fan van Microsoft voor alles wat met laptops/notebooks, desktops, servers en zakelijke tablets te maken heeft.

Dit is mede gedreven omdat ik met mijn bedrijf software lever die voor 100% op Microsoft software gebaseerd is.

Voor het privé gebruik van tablets en telefoons gebruiken wij echter geen Microsoft en dat heeft als reden dat het ecosysteem van Microsoft voor deze platforms voor ons nog veel te beperkt is. Ik hoop dat de tools die Microsoft nu ter beschikken stelt om iOS en Android apps eenvoudig te porten naar het Windows 10 platform daar verandering in gaan brengen, want dan zal ik Windows 10 zekers gaan overwegen

Blijven voor nu iOS en Android over.

iOS heeft als voordeel dat apps (door de stringente regels van Apple) uniformer in de bediening zijn dan Android apps en daarmee veelal eenvoudiger in het gebruik.

Dezelfde stringente regels van Apple hebben ons er echter ook van weerhouden om voor dit platform te kiezen.

Wij voelen ons beperkt in de mogelijkheden van het platform doordat bepaalde functionaliteit niet vrijgegeven wordt aan developers om in apps te gebruiken.

Tevens is het verdienmodel van Apple niet het verdienmodel dat ons aanspreekt in het kader van maatschappelijk verantwoord en fair zaken doen.

Dat kan je natuurlijk ook van Google zeggen en dat is ook volledig terecht maar ons gevoel is wel dat daar in ieder geval wel meer vrijheden zijn en meer mogelijkheden voor derden om services op dat platform aan te bieden.

Daar komt bij dat met de komst van Android 5 (Lollipop) ook meer gewerkt wordt naar een uniformer uiterlijk en een uniformere beleving en bediening van de apps.

Daarnaast heeft natuurlijk ook het kostenaspect voor de devices een rol gespeeld in de keuze.

Als je bedenkt dat wij hier vijf telefoons en vier tablets in gebruik hebben, dan kan je ook begrijpen dat wij ons meer thuis voelen in een omgeving waar gekozen kan worden voor de aanschaf zowel high-end als mid-range devices.

Reputatie 7
En ik ben een Windows Phone gebruiker van het eerst uur. Alles bij ons thuis is Windows (home server (Server 2012 Essentials), desktop, laptop (8.1 Pro Update), tablet (RT 8.1 Update) en slimfoon (8.1 Denim), alles behalve de server met aanraakschermen). Dat alles zo ongeveer hetzelfde werkt is zeer praktisch: een groot pluspunt. En alle info is op alle devices direct beschikbaar (via OneDrive) incl. instellingen.

Of ik een fan wordt van Windows 10 (imho een knieval naar verstokte ouderwetse 7 en ouder gebruikers die de vooruitgang tegenhouden) is nog maar de vraag. Wat ik ervan gezien heb stemt mij niet heel positief.

Reputatie 7
Badge +30
Ja, k heb zelf een iPad die goed draait, maar voor dagelijks gebruik vind ik mijn Nexus 5 ook geweldig, al helemaal omdat er dus geen toevoegingen zijn van de fabrikant.

Reageer