Beantwoord

Bejaard maar niet buitenspel

• 14 december 2018
  • 2 reacties
  • 234 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Jörg Kramer,
mijn naam is Margot Klein Tiessink en ik schrijf namens mevrouw Attinga waar ik als thuiszorgmedewerker al lang kom, mevrouw Attinga heeft de respectabele leeftijd van 99 jaar en mocht u prachtige brief ontvangen waarin u schrijft dat we samen van alles hebben meegemaakt. Ze is inderdaad een trouwe klant maar komt niet meer zoveel buiten zoals u gezien haar leeftijd vast zult begrijpen. Wel is ze gelukkig nog een fervent
boekenlezer en ze was dan ook erg blij met u aanbod om gratis liefst 3 boeken te mogen uitzoeken. Ze vroeg mij die voor haar te bestellen want zij heeft ze geen computer zoals velen van haar generatie. Ik moest haar vervolgens teleurstellen toen ik zag dat uw aanbod ebooks betrof. Zij is weliswaar mogelijk 1 van uw langst ingeschreven abonnees maar nog lang niet afgeschreven, al is zij niet op de hoogte van de digitale ontwikkelingen die door KPN blijkbaar als vanzelfsprekend worden aangenomen voor mensen op hoge leeftijd. Zij is nog zeer bij de tijd en vroeg mij u te verzoeken of het mogelijk is of ze een papieren boek mag uitzoeken als dank voor haar loyaliteit ten opzichte van uw bedrijf, u zou er haar een groot plezier mee doen, ze komt deze donkere dagen dan zeker op een prettige manier door, in afwachting van uw antwoord verblijf ik, met vriendelijke groet,
namens

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
icon

Beste antwoord door Erik_ 16 december 2018, 16:16

Hallo Margot, welkom op het forum! Mooi dat je zo begaan bent met mevrouw Attinga en voor haar dit bericht aan ons doorgeeft. Het is helaas niet haalbaar om een dergelijke actie met fysieke boeken uit te voeren. Daarvoor hebben we simpelweg te veel klanten. E-books zijn tegenwoordig al wel zodanig ingeburgerd dat in de meeste huishoudens wel een apparaat aanwezig is om ze op te lezen. Dit kan een daadwerkelijke e-bookreader zijn, maar ook smartphone, tablet, of computer zijn hiervoor bruikbaar. Nu begrijp ik ook dat er een deel van de samenleving is waar dit soort apparaten (nog) niet zo ingeburgerd zijn. Wellicht kan mevrouw in haar omgeving een mobiel apparaat lenen om te experimenteren met digitaal lezen? Misschien bevalt het haar dan toch. Het heeft ook bepaalde voordelen die het lezen op leeftijd makkelijker kunnen maken (lettergrootte instellen, audio ondersteuning bij bepaalde boeken/modellen/apps).

Je krijgt een privébericht van me. Ik kan niet beloven dat ik iets kan doen. Maar het verhaal raakt me, en ik wil kijken of we mevrouw een aardigheidje kunnen doen toekomen :)'

Edit: Het heeft eventjes geduurd, maar het is gelukt om mevrouw één van haar gekozen boeken op papier op te sturen 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Margot, welkom op het forum! Mooi dat je zo begaan bent met mevrouw Attinga en voor haar dit bericht aan ons doorgeeft. Het is helaas niet haalbaar om een dergelijke actie met fysieke boeken uit te voeren. Daarvoor hebben we simpelweg te veel klanten. E-books zijn tegenwoordig al wel zodanig ingeburgerd dat in de meeste huishoudens wel een apparaat aanwezig is om ze op te lezen. Dit kan een daadwerkelijke e-bookreader zijn, maar ook smartphone, tablet, of computer zijn hiervoor bruikbaar. Nu begrijp ik ook dat er een deel van de samenleving is waar dit soort apparaten (nog) niet zo ingeburgerd zijn. Wellicht kan mevrouw in haar omgeving een mobiel apparaat lenen om te experimenteren met digitaal lezen? Misschien bevalt het haar dan toch. Het heeft ook bepaalde voordelen die het lezen op leeftijd makkelijker kunnen maken (lettergrootte instellen, audio ondersteuning bij bepaalde boeken/modellen/apps).

Je krijgt een privébericht van me. Ik kan niet beloven dat ik iets kan doen. Maar het verhaal raakt me, en ik wil kijken of we mevrouw een aardigheidje kunnen doen toekomen :)'

Edit: Het heeft eventjes geduurd, maar het is gelukt om mevrouw één van haar gekozen boeken op papier op te sturen 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Hoe moeilijk c.q. kostbaar kan het zijn voor KPN of b.v. Bol.com om deze mevrouw aan 3 papieren boeken te helpen? Vooral in deze kersttijd! 😍

Reageer