Beantwoord

Chromecast crasht bij streamen KPN iTV

  • 17 October 2020
  • 7 reacties
  • 251 keer bekeken

Hi, onze Chromecast crasht continue wanneer we via de KPN iTV app proberen te streamen. Soms gaat het goed als we eerst verbinden lukt dat wel maar zodra je iets probeert af te spelen crasht en reboot de chromecast. Help!

icon

Beste antwoord door Anouk- 28 October 2020, 10:30

Bekijk origineel

7 reacties

Er is een probleem bij streamen naar de ingebouwde Chromecast van een Philips TV. Daar wordt aan gewerkt.

Er is een conflict met de app. Hij werkt wel goed bij streamen van af een laptop. Via browser Google Chrome dus met tv.kpn.com.

Reputatie 7

Je cast dus niet naar een Android televisie maar naar een Chromecast, klopt dat?

Met wat voor mobiel een apparaat cast je?

Het gaat om een iPhone 11 (volledig up to date, alle apps ook) en een nieuwe chromecast (vorige maand gekocht). Nee, geen android tv dus.

Reputatie 7

Ik had al zo'n vermoeden dat er een iPhone in het spel zou zijn.

Helaas worden er nogal wat problemen gemeld met de iPhone en iPad.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier eens navraag naar te doen.

Reputatie 7
Badge +10

En toch heb ik hier nooit problemen gehad met de iPhone ism Chromecast. Niet dat @Anouk- er iets aan heeft.

@Anouk- Helpt het wanneer je op de iPhone:  instellingen -wifi- wifi-rondje met i erin achter je wifinaam aanklikken-privéadres uitzetten

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Anouk-! Welkom hier op ons KPN Forum. Allereerst excuses voor de late reactie. Het is hier momenteel enorm druk! Ik ben er zelf niet van op de hoogte dat het hier vaak of vaker gemeld is. Wel wil ik dit voor je navragen natuurlijk Anouk. Als je cast met andere apps ondervind je geen problemen? Denk aan Netflix, Videoland, NPO-app, Youtube.   
Ik neem aan dat IOS 14.~ draait op jouw iPhone en dat de MijnKPN App up-to-date is, klopt dit? Dan voorzie in mijn collega's van die informatie. 
Maakt het overigens niet uit wat je cast?

Hi allemaal! 

Dankjewel voor alle reacties. Ik dacht dat de problemen alleen bij de KPN app lagen (Netflix en Youtube werkten zonder problemen) maar heb hierna ook wat andere apps/streamingsdiensten geprobeerd en daarvan werkten er toch nog een aantal niet. 

Het probleem lag hoogstwaarschijnlijk aan de stroomtoevoer, met een nieuwe kabel lijken nu alle apps te streamen zonder problemen! 

Reageer