Vraag

De cd keert terug

  • 31 May 2022
  • 23 reacties
  • 282 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Wat vinden jullie van dit nieuws?

Hebben jullie al jullie cd's nog?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Hoi, @Luwol , leuk topic.

Ik heb ze allemaal nog. Een stuk of 500. Zat ooit bij lokale omroep van 1989 tot en met 2012. En dan koop je wel eens wat. Hier al láng geen cd spelers meer in huis maar wel nog 2 DVD en 2 BRD spelers, waar ze ook prima op te draaien zijn.

Zeer onlangs nog de nieuwe ABBA, Voyage, gekocht. En de nieuwe van Sting, The Bridge. Na jaren niks gekocht want veel wat ik wel leuk vind kwam de laatste jaren niet fysiek uit. Alleen te downloaden tegen betaling en daar heb ik niks aan. Een ‘album' op een zelfgekocht stickje à 30 tot 40 euro? Vaak 3 euro per track. Nee, bedankt.

Reputatie 3
Badge

Oh ik ben de link vergeten: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/na-de-lp-is-nu-de-cd-ineens-weer-populair-nooit-begrepen-waarom-die-als-lachertje-werd-weggezet/

 

Reputatie 3
Badge

Echt nieuwe cd's kopen heb ik enkel gedaan bij een concert.

cd's wegdoen zou mij niet lukken.

Reputatie 7
Badge +28

Wat vinden jullie van dit nieuws?

Hebben jullie al jullie cd's nog?

Jazeker, ik heb alles nog. 

En jij en @PeterG kunnen komende donderdag en maandag jullie collectie compleet maken bij Giel thuis. 

https://radiowereld.nl/medianieuws/2022/05/giel-beelen-zet-de-deuren-van-zijn-huis-open/

Giel Beelen, deejay bij NPO Radio 2, zet zijn complete CD en CDsingle collectie te koop.

Reputatie 3
Badge

ik ben die dagen niet thuis

Reputatie 7
Badge +7

In corona tijd CD’s ‘opgenomen’ in een bibliotheek in de cloud i.c.m. Apple Music, vervolgens CD’s weggedaan… geeft enorm veel ruimte kan ik je zeggen! 

Hopelijk wel de boekjes bewaard, @driemaster ? Want anders is het natuurlijk niet meer ‘compleet’,hè.

Mijn moeder heeft haar cd’s in mappen gestopt. Wat een hele kast in beslag nam is nu nog niet eens één plank. Maar geen cd de deur uit. Zo kan je ook ruimte besparen.

Reputatie 7
Badge +7

Klopt…! 😂

Reputatie 7
Badge +8

Ja, onze CD's hebben we nog steeds. Wel allemaal gedigitaliseerd voor op onze homeserver.

Reputatie 7
Badge +25

Moet ik weer CD's gaan branden zoals vroeger. M'n laptop heeft geeneens de optie om er CD's in te doen.😅

Reputatie 3
Badge

ik heb gelukkig een cd-speler in mijn pc en een cd-speler in een stereo..

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb nog wel expres laatst een nieuwe laptop gekocht met een cd-rom speler. Anders kan ik bepaalde games niet meer spelen. 

Reputatie 6
Badge +8

In corona tijd CD’s ‘opgenomen’ in een bibliotheek in de cloud i.c.m. Apple Music, vervolgens CD’s weggedaan… geeft enorm veel ruimte kan ik je zeggen! 

 

Wat veel mensen zich dan niet realiseren: Je mag een CD voor eigen gebruik digitaliseren. Maar als je de CD dan vervolgens weg doet  (verkoopt) dan moet je officieel die digitale kopie ook verwijderen …. 😀

Ik heb al m'n CD's (en LP's) nog en ook nog afspeelapparatuur. Dat de CD terug is verbaast me, want ik wist niet dat die weggeweest is. Ik koop er af en toe nog wel eens eentje, de laatste was Voyage van ABBA. Wel rip ik nieuwe CD's direct zodat ik ze af kan spelen via m'n slimfoon.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, ik heb alle cd's nog. En ook nog de grammofoonplaten. Alles op zolder 😀

Voor de jongere mensen die niet weten wat een grammofoonplaat is, zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Grammofoonplaat 

Overigens zweren de echte audiofielen bij het geluid van de grammofoonplaat, vanwege het dynamische geluid. Voor mijzelf is het gemak van een audiobestand belangrijker.

Het dynamische bereik van een CD is overigens een stuk groter als bij vinyl. Net als de kanaalscheiding. Daarnaast zal de afwezigheid van een RIAA curve correctiefilter rare fasedraaien in het signaal voorkomen. Misschien bekijk ik het te klinisch, maar ja, ik ben dan ook een techneut. 😁

Ik draai nog regelmatig cd,s.

En dat vindt ik fantastisch.

Erg mooi in de jaren 90 ook veel minidisc gehad. 

Dat was toen ook super.

Ik heb gelukkig mijn hele cd en md collectie nog.

 

Reputatie 7
Badge +7

Dat ziet er profie uit!

Reputatie 3
Badge

Flink apparaatje, kun je het apparaat zelf in elkaar zetten?

Op die manier kun je vast genieten van je jeugd cd's met bas.

Flink apparaatje, kun je het apparaat zelf in elkaar zetten?

Op die manier kun je vast genieten van je jeugd cd's met bas.

Ja bas genoeg buren 2km verderop klagen over het geluid.

Maar mijn bas blaast die pelletkachel stank i.i.g. terug van die buren. 😜

Reputatie 3
Badge

dat scheelt weer

 

dat scheelt weer

 

Ik maakte een grapje.

De installatie heb ik 14 jaar geleden al ingebouwd. 

In een eigen gebouwde bar. 

Voor het vermogen gebruik ik een oude Denon avr-4306 met een actieve subwoofer van magnat. 

Reputatie 3
Badge

oh aha dan weet ik dat het een grapje is/was