De Grote KPN F1 Competitie #1

  • 15 March 2022
  • 538 reacties
  • 5056 keer bekeken
De Grote KPN F1 Competitie #1

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

538 reacties

Reputatie 7
Badge +19

GP Jeddah, 27-03-2022

1. LeClerc

2. Verstappen

3. Sainz

4. Hamilton

5. Perez

Bonusvragen:
Wie pakt de pole position? Leclerc
Hoeveel auto's halen de finish? 18
Welke coureur wordt als laatste geclassificeerd? Ricciardo

Reputatie 7
Badge +16

GP Jeddah, 27-03-2022

1. LeClerc

2. Verstappen

3. Hamilton

4. Perez 

5. Russel

Bonusvragen:
Wie pakt de pole position? LeClerc
Hoeveel auto's halen de finish? 17
Welke coureur wordt als laatste geclassificeerd? Schumacher

Reputatie 7

Ik vind dit een moeilijke race om te voorspellen, door neutralisaties in de trainingen heeft niet iedereen alles kunnen laten zien.

 

Saudi-Arabië, 27-03-2022

  1. Charles Leclerc
  2. Max Verstappen
  3. Carlos Sainz
  4. Fernando Alonso
  5. Lewis Hamilton

Bonusvragen:
Wie pakt de pole position? Max Verstappen
Hoeveel auto's halen de finish? 16 (de muren zijn hier dichtbij en er zijn vandaag al een aantal voorwielophangingen vervangen)
Welke coureur wordt als laatste geclassificeerd? Nico Hulkenberg (doordat hij weer invalt voor Vettel is hij conditioneel wat minder, tijdens de tweede training had hij al even moeite met focussen op wat zijn engineer zei)

Reputatie 7
Badge +17

Okay. vooruit. Daar gaan we nog een keer. 

1: Verstappen
2: Sainz
3: Perez
4: Hamilton
5: Magnussen
Pole: Leclerc
Hoeveel auto's naar de finish: 13 (door een crash rond de 4e ronde. Albon gaat de muur in. Daar knallen 6 auto's op. Leclerc valt zelf rond de 30e-34e ronde uit na een glipper op koude banden vanuit een pitstop.
Laatste NIET uitvaller naar de finish: Stroll

Jeddah

1. Max

2. Leclerc

3. Hamilton

4. Russell

5. Hülkenberg😃

Bonusvragen:
Wie pakt de pole position? Max
Hoeveel auto's halen de finish? 19
Welke coureur wordt laatste in de uitslag? Mick Schumacher (19de dus)

Reputatie 3
Badge

GP Jeddah, 27-03-2022

 

1. Max Verstappen

 

2. Leclerc

 

3. Sainz

 

4. Perez

 

5. Magnussen

 

Bonusvragen:

Wie pakt de pole position? Leclerc

Hoeveel auto's halen de finish? 17

Welke coureur wordt als laatste geclassificeerd? Latifi

Reputatie 7
Badge +17

Ik moet echt stoppen met gokken dat Leclerc pech heeft. Het lijkt erop dat 'ie de pech echt achter zich heeft gelaten.

Verder.. 13 auto's. Max vooraan. Stroll achteraan.

Ik gun mezelf een extra blikje RedBull

Reputatie 7

Voor mij pakt het iets minder uit deze week. Fernando lag er goed voor tot zijn Alpine de geest gaf 🙁

Maar och, Lando heeft McLaren's eerste punten van het jaar gepakt, dus dat maakt veel goed 😁

Reputatie 7
Badge +19

Ronde 2 is achter de rug, de punten zijn geteld. Waar Max de Formule 1 race wist te winnen, delen 2 man bij het voorspellen de prijs voor de overwinning. 
Opvallend is dat de winnaars beide de top-4 helemaal correct hebben gegokt. Speciale vermelding voor @Bram_ die 2 bonusvragen correct wist te voorspellen en daarmee het podium wist te bereiken.

Ronde 2:
@Paul_ & @Tympie : 12 punten
@Bram_  9 punten
@Chrizziey: 8 punten
@PeterG: 7 punten
@Jeroen_dB: 6 punten
@Jasper: 5 punten

De 2de race gooit al wel flink het algemeen klassement flink op de kop. 

Algemeen klassement
1: @Tympie 16 punten
2: @Jasper & @Bram_  15 punten
3: @Paul_ 12 punten
4: @Jeroen_dB & @PeterG 11 punten
5: @Chrizziey 9 punten
6: @Christian_ : 4 punten
7: @Shyrin_  2 punten
8: @Marcia_ : 1 punt



Op naar Melbourne! 

Reputatie 7

De grootste winnaar is de sport zelf. Zoals de auto's elkaar nu konden volgen door de snelle bochten, dat was vorig jaar niet mogelijk. De nieuwe reglementen doen (vooralsnog) waarvoor ze bedoeld zijn 👌

Reputatie 7
Badge +19

Ja, valt me niks tegen de reglementswijzigingen en de uitwerking daarvan op de baan. Nu alleen nog wat meer competitie vooraan met meer teams en we zijn helemaal tevreden. 

Volgende race over kleine 2 weken heel vroeg. 

Australië 8, 9 en 10 april. 

Kwalificatie zaterdag 9 om 08:00 uur

Race zondag 10 om 07:00 uur!!

Die ga ik dus zeker niet ( live) kijken. 

Reputatie 7

De race zo vroeg heeft ook wel wat. Toen het de eerste race was in de Schumacher-Häkkinen tijd was de race nog 2-3 uur eerder, het is een aantal jaar geleden aangepast om het voor de EU wat schappelijker te maken.

Als een ninja naar beneden sluipen naar de tv, om de rest van de familie niet wakker te maken. Mooie herinneringen aan die eerdere starttijd haha 😂

Reputatie 4
Badge +2

Gaan we in Australië weer DRS-Chicken zien?

Reputatie 4
Badge +2

De race zo vroeg heeft ook wel wat. Toen het de eerste race was in de Schumacher-Häkkinen tijd was de race nog 2-3 uur eerder, het is een aantal jaar geleden aangepast om het voor de EU wat schappelijker te maken.

Als een ninja naar beneden sluipen naar de tv, om de rest van de familie niet wakker te maken. Mooie herinneringen aan die eerdere starttijd haha 😂

Oh ik heb weleens gehad met avond flink stappen om 05:00 thuis komen en dan de TV aan om GP Japan te kijken (kon beter naar bed gaan lol)

Reputatie 7

Gaan we in Australië weer DRS-Chicken zien?

Als de DRS-zones net zo zijn ingedeeld als voorheen zou me dat niets verbazen. Het kan zijn dat ze de zones hebben verplaatst bij de verbouwingen van het circuit, het circuitkaartje op F1.com geeft de DRS (nog) niet aan.

Reputatie 7

We krijgen zelfs 4 DRS's zones komend weekend, waarbij in beide gevallen de ruimte lijkt te zijn voor DRS-chicken.

Reputatie 7
Badge +19

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. GP van Australië staat op het menu. 
Iedereen lekker vroeg de tv aan in de pyjama onder een warm dekentje en genieten van de race!

Kwalificatie begint zaterdag 9 april om 08:00 Nederlandse tijd. 

 

GP Australië , 09-04-2022

1. 

2. 

3. 

4. 

5. 

Bonusvragen:
1) Wie pakt de pole position?
2) Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee
3)Welke rijder valt het eerste uit? 

Deadline: ​​​​​​​zaterdag 9 april 08:00 Nederlandse tijd

@Jasper @PeterG @Christian_ @Chrizziey @Bram_ @ArjanL3 @Paul_ @Tympie @Shyrin_ 

Reputatie 4
Badge +2

GP Australië , 09-04-2022

1. Verstappen

2. Perez

3. Sainz Jr.

4. Leclerc

5. Bottas

Bonusvragen:
1) Wie pakt de pole position? Sainz Jr.
2) Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee 2x keer
3)Welke rijder valt het eerste uit? Zhou

 

Reputatie 7
Badge +25

GP Australië , 09-04-2022

1. Max

2. Leclerc

3. Sainz

4. Hamilton

5. Perez

Bonusvragen:
Wie pakt de pole position? Max
Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee. 1x
Welke rijder valt het eerste uit? Stroll

Reputatie 7
Badge +20

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. GP van Australië staat op het menu. 
Iedereen lekker vroeg de tv aan in de pyjama onder een warm dekentje en genieten van de race!

Kwalificatie begint zaterdag 9 april om 08:00 Nederlandse tijd. 

 

GP Australië , 09-04-2022

1.  Max

2.  Perez

3.  Sainz

4.  Leclerc

5.  Ricardo

Bonusvragen:
1) Wie pakt de pole position? Max
2) Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee  2x
3)Welke rijder valt het eerste uit?  Hamilton 

Deadline: zaterdag 9 april 08:00 Nederlandse tijd

@Jasper @PeterG @Christian_ @Chrizziey @Bram_ @ArjanL3 @Paul_ @Tympie @Shyrin_ 

 

Reputatie 7
Badge +19

Mijn eigen lijstje:

 

GP Australië , 09-04-2022

1. Sainz Jr.

2. Max

3. LeClerc

4. Alonso

5. Ocon

Bonusvragen:
1) Wie pakt de pole position? LeClerc
2) Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee: 1x
3)Welke rijder valt het eerste uit? Stroll

Reputatie 7

GP Australië, 09-04-2022

  1. Carlos Sainz 
  2. Charles Leclerc
  3. Max Verstappen
  4. Fernando Alonso
  5. Daniel Ricciardo (Niet realistisch maar het moet van mijn papaya-McLaren-hart, plus het is zijn thuisrace 😁

Bonusvragen:
1) Wie pakt de pole position? Carlos Sainz
2) Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee: Geen enkele volledige SC
3)Welke rijder valt het eerste uit? Vettel. De Mercedes motoren lijken grote betrouwbaarheidsproblemen te hebben, sommigen zitten in race 3 al aan hun 3e motor van de 3 die zijn toegestaan dit jaar. Seb had in FP1 al een terminaal probleem, waardoor hij ook FP2 heeft gemist. Ik doe de gok dat ze dat niet volledig kunnen oplossen.

Erg lastig te voorspellen dit keer. Aangezien het ook voor de 3de VT moet, want die is veel te vroeg. En de kwali kijk ik ook niet (live). Race zondag later op de dag.

1 Verstappen
2 Lecerc
3 Russell
4 Bottas
5 Perez

Bonusvragen:
1) Wie pakt de pole position? LeClerc
2) Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee: 1x
3)Welke rijder valt het eerste uit? Eentje van Alpha Tauri.

Reputatie 5
Badge +2

Ik doe een vroege gok deze keer. VT3 is mij veel te vroeg deze keer en vorige keer heb ik royaal verzuimd…

 

GP Australië , 09-04-2022

1. Leclerc

2. Max

3.Sainz

4. Perez

5. Alonso

Bonusvragen:
1) Wie pakt de pole position? LeClerc
2) Hoe vaak gaan we de safetycar zien op het circuit? Virtual Safetycar telt niet mee: 0x
3)Welke rijder valt het eerste uit? Vettel (want ik hoop gewoon op nog zo'n scooterrondje 😃 )