De Grote KPN F1 Competitie #1

  • 15 March 2022
  • 538 reacties
  • 5055 keer bekeken
De Grote KPN F1 Competitie #1
Reputatie 7
Badge +19

The lights are out, off we go!! De eerste editie van dit voorspelletje. We gaan dit jaar op zoek naar de grote F1 kenner op het KPN forum. Wordt het onze grote F1 fan @Jasper of gaat een onverwachte outsider er met de titel en eeuwige roem vandoor? 
 

 

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 5 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de (sprint)kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen!


Een volledige kalender vind je al in ons speciale F1 topic. Dus geen excuus om een race en dus je voorspelling te missen! 


We beginnen dit weekend direct met de GP van Bahrain, dus kom direct maar door met jullie lijstjes en voorspellingen. 

 

Eindstand algemeen klassement 2022

1: @Chrizziey 148
2: ​​​@Jeroen_dB 147
3: @Tympie  134
4: ​​​​@ArjanL3 132
5:​​​@joop2011 125
6: ​​​​@Jasper 124
7: ​​​@PeterG 123
8: ​​​​@Christian_ 106
9: ​​​​​​@Paul_ 75
10:@Bram_ 58
11: @Raymondt 54
12: ​​​​@Emcee19 44
13: ​​​​@Remco_ 3 punten
14: ​​​​@Shyrin_ 2 punten
15: ​​​​@Marcia_ 1 punt

 

GP overwinningen
6: Chrizziey
​​5: ArjanL3
4: Jasper & Jeroen_dB

3: Joop2011 & Christian_
2:
Tympie
1: Paul & PeterG



 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

538 reacties

Reputatie 7
Badge +17

1: Max Verstappen
2: Lando Norris
3: Lewis Hamilton
4: Kevin Magnussen
5: Carlos Sainz JR

Pole: Charles Leclerc
Eerste uitvaller: Charles Leclerc
Snelste ronde: Pierre Gasly (Na een late stop. Liggend op tussen de 9e en 13e plek. Om na een flatspot geen risico te lopen. Omdat hij op dat moment op 50 seconden voor zijn voorganger rijdt.)

admin edit: Vettel uit het lijstje gehaald.

Reputatie 7
Badge +30

Bring it on!!!
1. Max Verstappen

2. Lewis Hamilton

3. Charles Leclerc

4. Valteri Bottas 

5. Lando Norris

Bonusvragen:

Pole Position: Max Verstappen

Eerste uitvaller: George Russel

Snelste ronde: Max Verstappen

Reputatie 7
Badge +16

GP Bahrein, 20-03-2022
Mijn verjaardag dus die moet Max gewoon winnen. Ben geen pro, dit is zelfs mijn ontgroeningsseizoen. Pak mij dus niet te hard aan. :) 

1.  Verstappen

2.  Hamilton

3.  Bottas

4. Norris 

5. Leclerc 

Bonusvragen:

Pole Position: Verstappen

Eerste uitvaller: Vettel :stuck_out_tongue_winking_eye: | Latifi (ivm corona rijdt Vettel niet) 

Snelste ronde: Verstappen

Reputatie 7
Badge +19

GP Bahrein, 20-03-2022

1. Sainz

2. Verstappen

3. Hamilton

4. LeClerc

  1. ​​​​​​​Russel



Bonusvragen:

Pole Position: Verstappen

Eerste uitvaller: Schumacher

Snelste ronde: Perez

Reputatie 7

Ik doe mijn voorspelling morgenavond na de vrije trainingen :slight_smile:

 

Maar @Bram_ & @Chrizziey, ik denk dat jullie je voorspelling even aan moeten passen. Vettel rijdt dit weekend niet i.v.m. positieve COVID test, Hulkenberg vervangt hem.

Reputatie 7
Badge +16

Maar @Bram_ & @Chrizziey, ik denk dat jullie je voorspelling even aan moeten passen. Vettel rijdt dit weekend niet i.v.m. positieve COVID test, Hulkenberg vervangt hem.

Uhm, naja dan is hij toch de eerste uitvaller? :wink:  @Jasper 

Reputatie 7
Badge +19

Maar @Bram_ & @Chrizziey, ik denk dat jullie je voorspelling even aan moeten passen. Vettel rijdt dit weekend niet i.v.m. positieve COVID test, Hulkenberg vervangt hem.

Uhm, naja dan is hij toch de eerste uitvaller? :wink:  @Jasper 

Zo werkt dat helaas niet, aldus de juryvoorzitter :grin:

Reputatie 7
Badge +16

Zo werkt dat helaas niet, aldus de juryvoorzitter :grin:

Kon het altijd proberen! :thinking: . Heb een nieuw slachtoffer aangewezen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +19

@Dennis Schreve jij bent ook F1 liefhebber toch? Ik verwacht van @Paul_ ook nog wel een lijstje, net als @Shyrin_ 
@Denise_ jij bent toch ook volger van deze mooie sport? 

Van @Jasper weet ik dat hij de eerste vrije trainingen afwacht voor hij zijn voorspelling gaat doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +16

Haha, ja ja: lijstje komt eraan! Hier wacht ik ook de vrije training af! 😎

Reputatie 7

Goed, dat waren de eerste trainingen, hier mijn voorspelling :slight_smile:

  1. Carlos Sainz
  2. Charles Leclerc (sinds 2017 is de nummer 2 in de openingsrace kampioen geworden)
  3. Lewis Hamilton
  4. Valtteri Bottas
  5. Kevin Magnussen


Bonusvragen:

Pole Position: Charles Leclerc

Eerste uitvaller: Max Verstappen (contact met Russell in de eerste ronde, Verstappen valt direct uit, Russell haalt de pits nog en geeft daar (en dus later) op)

Snelste ronde: Sergio Perez (Red Bull offert hem tegen het einde op om de snelste ronde af te pakken van Ferrari)

Reputatie 3
Badge

GP Bahrein, 20-03-2022

1. Max Verstappen

2. Sainz

3. Leclerc

4. Russel

5.Hammilton

Bonusvragen:

Pole Position: Max Verstappen

Eerste uitvaller: Stroll

Snelste ronde: Max Verstappen

Reputatie 7
Badge +16

GP Bahrein, 20-03-2022

1. Sainz
2. Hammilton
3. Verstappen
4. Bottas
5. Leclerc

Bonusvragen:
Pole Position: Hammilton
Eerste uitvaller: Stroll
Snelste ronde: Hammilton

Reputatie 7
Badge +19

Nog 40 minuten om een lijstje in te leveren! 

Reputatie 5
Badge +2

Nou op de valreep dan maar ;)

 

GP Bahrein, 20-03-2022

 

1. Max Verstappen

 

2. Carlos Sainz

 

3. George Russel

 

4. Charles Leclerc

 

 

5. Lewis Hamilton

 

Bonusvragen:

 

Pole Position: Max

 

Eerste uitvaller: Ocon

 

Snelste ronde: Max

Ietsje laat: 19-3; 16;10

GP Bahrein, 20-03-2022

1. Verstappen

2. Sainz

3. Russel

4. Perez

  1. Hamilton

    Bonusvragen:

Pole Position: Verstappen

Eerste uitvaller: Yuki

Snelste ronde: Verstappen

Reputatie 7
Badge +19

Je hebt geluk @PeterG, dat het de eerste GP is . In principe was de deadline 16:00. Maar je lijstje telt nog mee. 

Reputatie 7
Badge +17

@Jasper wij hebben de eerste slag alvast binnen. :wink:
Pole: Leclerc

Reputatie 7
Badge +16

Oke ik laat RedBull niet meer winnen in mijn voorspelling. Wat een ellende :joy:

Reputatie 3
Badge

Catastrofe 🥴 

Wel heel mooi voor Ferrari. Op naar volgende week

Ik vond de samenvatting bij de NOS ook prima, meer hoeft van mij niet.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo allemaal. Mooi aantal deelnemers bij de eerste GP van het jaar. We zagen een mooi gevecht in het midden van de race om de koppositie. Helaas voor bijna alle deelnemers zorgde het uitvallen van Max voor veel punten die in de prullenbak konden. 

De officiële uitslag qua rijders:

 

Bovenstaande uitslag levert de volgende eindstand op onder onze voorspellers:


1: @Jasper 10 punten. Vooral petje af om Magnussen correct te voorspellen. 
2: @Bram_ 6 punten
3:​​​@Jeroen_dB 5 punten
4: @Tympie @PeterG @Christian_  4 punten
5:​​​@Shyrin_ 2 punten
6: @Marcia_ & @Chrizziey 1 punt


Jasper slaat direct een gaatje. Verder doet het uitvallen van Max, veel deelnemers geen goed. Op naar volgende week! De jacht op @Jasper is geopend. 

Reputatie 7

Magnussen was een gigantische gok en de reden dat hij daar kwam was anders dan ik verwacht had, maar ik zal niet klagen :grin:  

Ik dacht dat de McLaren's sneller zouden zijn en uit zouden vallen met de betrouwbaarheidsproblemen (remmen) die ze in de tweede testweek hadden. Dit was pijnlijker dan dat. Hopelijk wordt er wat gevonden waarmee vooruitgang geboekt kan worden :fingers_crossed:

Reputatie 7
Badge +19

De 2de ronde van het F1 kampioenschap en dus ook van de Grote KPN F1 competitie. Wordt het weer de rode bolide van Ferrari, houdt Max zijn auto heel en rijdt Magnussen weer naar een 5de plek? 

Doe je voorspelling en laten we hopen dat het gaatje naar de leider @Jasper verkleint kan worden door meerdere deelnemers. Uiteraard kan een ieder die de eerste ronde gemist heeft, gewoon instromen en een voorspelling plaatsen voor deze komende race. 

GP Jeddah, 27-03-2022

1. 

2. 

3. 

4. 

5. 

Bonusvragen:
Wie pakt de pole position?
Hoeveel auto's halen de finish?
Welke coureur wordt als laatste geclassificeerd?

Deadline: start van de kwalificatie. Kwalificatie begint om 18:00 Nederlandse tijd

@Jasper @Marcia_ @PeterG @Shyrin_ @Chrizziey @Jeroen_dB @Bram_  @Christian_  @Tympie 

 

Reputatie 7
Badge +25

GP Jeddah, 27-03-2022

1. Max

2. Leclerc

3. Sainz

4. Hamilton

5. Perez

Bonusvragen:
Wie pakt de pole position? Max
Hoeveel auto's halen de finish? 18
Welke coureur wordt laatste in de uitslag? Stroll