De Grote KPN F1 Competitie #1

  • 15 March 2022
  • 538 reacties
  • 5056 keer bekeken
De Grote KPN F1 Competitie #1
Reputatie 7
Badge +19

The lights are out, off we go!! De eerste editie van dit voorspelletje. We gaan dit jaar op zoek naar de grote F1 kenner op het KPN forum. Wordt het onze grote F1 fan @Jasper of gaat een onverwachte outsider er met de titel en eeuwige roem vandoor? 
 

 

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 5 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de (sprint)kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen!


Een volledige kalender vind je al in ons speciale F1 topic. Dus geen excuus om een race en dus je voorspelling te missen! 


We beginnen dit weekend direct met de GP van Bahrain, dus kom direct maar door met jullie lijstjes en voorspellingen. 

 

Eindstand algemeen klassement 2022

1: @Chrizziey 148
2: ​​​@Jeroen_dB 147
3: @Tympie  134
4: ​​​​@ArjanL3 132
5:​​​@joop2011 125
6: ​​​​@Jasper 124
7: ​​​@PeterG 123
8: ​​​​@Christian_ 106
9: ​​​​​​@Paul_ 75
10:@Bram_ 58
11: @Raymondt 54
12: ​​​​@Emcee19 44
13: ​​​​@Remco_ 3 punten
14: ​​​​@Shyrin_ 2 punten
15: ​​​​@Marcia_ 1 punt

 

GP overwinningen
6: Chrizziey
​​5: ArjanL3
4: Jasper & Jeroen_dB

3: Joop2011 & Christian_
2:
Tympie
1: Paul & PeterG



 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

538 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik pak de ruimte nog om de eerste trainingen te bekijken. Niet dat die mij tot nu toe hebben geholpen… ;)

Net als @Christian_ wacht ik even vanavond af, Jeroen_dB.

Reputatie 7

Omdat de wilde gokken me het meeste opleveren tot nu toe ga ik daar eens volledig op inzetten:

  1. George Russell
  2. Charles Leclerc
  3. Lewis Hamilton
  4. Sergio Perez
  5. Fernando Alonso

 
Bonusvragen:
1) Welk team levert de eerste uitvaller? Red Bull (Max Verstappen)
2) Welke coureur rijdt op zondag de snelste ronde? George Russell
3) Welk team pakt het laatste punt in de einduitslag op zondag? Ferrari (Carlos Sainz)
 


1: Verstappen
2: Leclerc
3: Perez
4: Vettel
5: Russell
 
Bonusvragen:
1) Welk team levert de eerste uitvaller? Alpine
2) Welke coureur rijdt op zondag de snelste ronde? Verstappen
3) Welk team pakt het laatste punt in de einduitslag op zondag? Haas

Reputatie 3
Badge



1: Verstappen
2: Leclerc
3: Perez
4: Norris
5: Bottas
 
Bonusvragen:
1) Welk team levert de eerste uitvaller? Haas
2) Welke coureur rijdt op zondag de snelste ronde? Verstappen
3) Welk team pakt het laatste punt in de einduitslag op zondag? Williams

Reputatie 4
Badge +2

GP in Miami.

1: Verstappen
2: Perez
3: Leclerc
4: Alonso
5: Magnussen
 
Bonusvragen:
1) Welk team levert de eerste uitvaller? Aston Martin
2) Welke coureur rijdt op zondag de snelste ronde? Leclerc
3) Welk team pakt het laatste punt in de einduitslag op zondag? Williams

Reputatie 7

Mijn gok pakte nét niet helemaal uit 😅 Volgende race toch maar weer iets conventioneler denk ik

Het was wel een saaie race, er gebeurde vooraan weinig. De RB had teveel snelheid waardoor Charles zelfs met DRS niets kon proberen. De Safety Car zorgde nog voor een beetje spanning tegen het einde, maar er kwam nooit een echte kans door dat verschil.

De hele podiumceremonie hoeft van mij ook niet met zoveel poppenkast. De focus moet wat mij betreft meer liggen op een spannende race, niet op alles er omheen.

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou je bijna 10 punten extra geven voor de poging @Jasper 

Reputatie 7
Badge +16

Ik maak oprecht een hele grote inhaalslag volgens mij. Had alleen Norris en Mercedes niet goed. 🤩

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben al snel afgehaakt met de competitie, want ik ben niet echt een hele grote fan. Maar ik ben wel benieuwd wat jullie van het circuit/Miami vonden! De ene na de andere coureur raakte de muur, leek het wel. Volgens mij was het behoorlijk krap. 

Reputatie 7

Maar ik ben wel benieuwd wat jullie van het circuit/Miami vonden!

De eerste 2 sectoren vind ik geslaagd, maar de laatste sector… back to the drawingboard. Het stuk rond de chicane is te smal en de chicane zelf is te krap. De crash van Ocon op zaterdagochtend was 51G, direct op de muur. Daar had minimaal wat meer bescherming voor de muur moeten komen.

Dat laatste rechte stuk is ook te lang zo, maar ik ben sowieso geen fan van te lange rechte stukken.

Reputatie 7
Badge +19

De punten zijn weer geteld door een onafhankelijke puntenteller en dit heeft geleid tot de volgende uitslag:

1: ​​​@Chrizziey 16 punten
2: ​​​@PeterG & @Tympie 9 punten
3: ​​​@joop2011 7 punten
4: ​​​​@Jasper & @Jeroen_dB & @ArjanL3 4 punten

Er waren er ook een paar helaas die gecrasht zijn en de strijd niet gehaald hebben met een lijstje: @Paul_ @Christian_ @Bram_ 

Chrizziey van harte gefeliciteerd met de GP winst. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik maak oprecht een hele grote inhaalslag volgens mij. Had alleen Norris en Mercedes niet goed. 🤩

Jij slaat inderdaad een grote slag zo! 

Reputatie 3
Badge

De punten zijn weer geteld door een onafhankelijke puntenteller en dit heeft geleid tot de volgende uitslag:

1: ​​​@Chrizziey 16 punten
2: ​​​@PeterG & @Tympie 9 punten
3: ​​​@joop2011 7 punten
4: ​​​​@Jasper & @Jeroen_dB & @ArjanL3 4 punten

Er waren er ook een paar helaas die gecrasht zijn en de strijd niet gehaald hebben met een lijstje: @Paul_ @Christian_ @Bram_ 

Chrizziey van harte gefeliciteerd met de GP winst. 

Gefeliciteerd @Chrizziey met je overwinning. Zo jammer dat Albon van plekje 10 werd gestoten na de wedstrijd, kost mij weer punten 😭

Wat betreft het circuit, vind het wel een leuke baan. Alleen dat ongelooflijk amerikaanse spektakel eromheen hoeft wat mij betreft niet. 

Op naar Spanje 👍😆

Reputatie 7
Badge +19

Ola ola, we gaan door met de race in Spanje dit weekend!

Jullie kennen de procedure geef de top 5 door en beantwoord een paar bonusvragen:

1:
2:
3:
4:
5:

Bonusvragen 
1) Wie eindigt op de 7de plek in de einduitslag
2) Wie pakt de pole position?
3) Hoeveel pitstops gaat de winnaar maken? 

@Paul_  @PeterG  @Tympie @Jasper @joop2011 @Chrizziey @Bram_ @ArjanL3 @Christian_ 

Reputatie 5
Badge +2

1: Max
2: Perez
3: Leclerc
4: Sainz
5: Russel

Bonusvragen 
1) Wie eindigt op de 7de plek in de einduitslag: Bottas
2) Wie pakt de pole position? Max
3) Hoeveel pitstops gaat de winnaar maken? 1

Reputatie 7
Badge +19

Lekker op tijd @Christian_ ! 

Reputatie 7

Ik wacht de vrijdagtrainingen weer af… en ik laat me niet teveel sturen door FP2 deze keer 😅

Reputatie 7
Badge +19

1: Verstappen
2: LeClerc
3: Sainz
4: Norris
5: Perez

Bonusvragen 
1) Wie eindigt op de 7de plek in de einduitslag: Magnussen
2) Wie pakt de pole position? Verstappen
3) Hoeveel pitstops gaat de winnaar maken? 2

Reputatie 7
Badge +20

1: Max Verstappen

2: Perez

3: LeClerc

4: Sainz

5: Norris

 

7de plek Hammilton

Pole: Max Verstappen

Pitstops winnaar; 1

Reputatie 7
Badge +19

Nog even voor mijn werkweek er op zit een herinnering voor de deelnemers: 
@PeterG @Jasper @Bram_ @Tympie @ArjanL3 @Chrizziey 

Moderator Paul is met vakantie en heeft via whatsapp bij de juryvoorzitter zijn lijstje doorgegeven. 

 

Reputatie 7
Badge +19

Lijstje van @Paul_ 

 

1. Max

2. Leclerc

3. Sainz

4. Hamilton

5. Perez

Bonusvragen:
1: 7de plek in de uitslag? Russel
2: Pole is voor Max
3: 1 pitstop

Reputatie 7
  1. Max Verstappen
  2. Charles Leclerc
  3. Carlos Sainz
  4. Sergio Perez
  5. George Russell

 

Bonusvragen 
1) Wie eindigt op de 7de plek in de einduitslag: Lando Norris
2) Wie pakt de pole position? Charles Leclerc
3) Hoeveel pitstops gaat de winnaar maken? 2

 

De Ferrari lijkt weer sneller te zijn over 1 ronde, maar de Red Bull heeft het rechtelijnvoordeel. Daarom Leclerc op pole, Verstappen er in de race voorbij met DRS en klaar, mogelijk net zo'n matige race als Miami qua spanning voorraan.

Reputatie 7
Badge +17

1: Leclerc. 2: Verstappen. 3: Sainz. 4: Perez. 5: Russell.

Pole position gaat naar Leclerc.

7e plaats gaat naar Bottas.

De winnaar maakt 3 pitstops.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou zo graag Sainz zien winnen dit weekend. Omdat het zijn thuisrace is. En omdat zoveel juichende mensen super veel goede energie geeft.

Maar ik ben bang dat het er niet in zit.