De Grote KPN F1 Competitie #1

  • 15 March 2022
  • 538 reacties
  • 5055 keer bekeken
De Grote KPN F1 Competitie #1
Reputatie 7
Badge +19

The lights are out, off we go!! De eerste editie van dit voorspelletje. We gaan dit jaar op zoek naar de grote F1 kenner op het KPN forum. Wordt het onze grote F1 fan @Jasper of gaat een onverwachte outsider er met de titel en eeuwige roem vandoor? 
 

 

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 5 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de (sprint)kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen!


Een volledige kalender vind je al in ons speciale F1 topic. Dus geen excuus om een race en dus je voorspelling te missen! 


We beginnen dit weekend direct met de GP van Bahrain, dus kom direct maar door met jullie lijstjes en voorspellingen. 

 

Eindstand algemeen klassement 2022

1: @Chrizziey 148
2: ​​​@Jeroen_dB 147
3: @Tympie  134
4: ​​​​@ArjanL3 132
5:​​​@joop2011 125
6: ​​​​@Jasper 124
7: ​​​@PeterG 123
8: ​​​​@Christian_ 106
9: ​​​​​​@Paul_ 75
10:@Bram_ 58
11: @Raymondt 54
12: ​​​​@Emcee19 44
13: ​​​​@Remco_ 3 punten
14: ​​​​@Shyrin_ 2 punten
15: ​​​​@Marcia_ 1 punt

 

GP overwinningen
6: Chrizziey
​​5: ArjanL3
4: Jasper & Jeroen_dB

3: Joop2011 & Christian_
2:
Tympie
1: Paul & PeterG



 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

538 reacties

Reputatie 7

Jeroen is er vandaag weer, hij pakt het stokje weer terug, Even wachten nog 😃🤣

Reputatie 7
Badge +19

Ja ik ga er zo mee bezig @Chrizziey. Vakantie zit er weer op, dus stort ik mij weer op de rol van wedstrijdleiding. 

Reputatie 7
Badge +16

Ja ik ga er zo mee bezig @Chrizziey. Vakantie zit er weer op, dus stort ik mij weer op de rol van wedstrijdleiding. 

Goed bezig altijd die FIA aspiranten die onze puntentelling doet. Goede vakantie gehad eigenlijk? :)

Reputatie 7
Badge +19

Ja ik ga er zo mee bezig @Chrizziey. Vakantie zit er weer op, dus stort ik mij weer op de rol van wedstrijdleiding. 

Goed bezig altijd die FIA aspiranten die onze puntentelling doet. Goede vakantie gehad eigenlijk? :)

Ja was meer een verhuis vakantie. Alles omtrent deze competitie komt nu uit het nieuwe hoofdkantoor van de wedstrijdleiding. 

Reputatie 7
Badge +19

Daar zijn we dan weer zelf met een uitslag! Allereerst dank aan @Jasper die in mijn afwezigheid de taak van wedstrijdjury op zich heeft genomen. Paar leuke vragen als bonus bedacht, waarvoor hulde! Dan nu tijd waar het allemaal omdraait: De uitslag!

1: @Jeroen_dB 16 punten
2: ​​​@Tympie & @Chrizziey 9 punten
3: @Christian_ 7 punten
4: ​​​@Jasper & @PeterG & @Bram_ 5 punten
5: ​​​@ArjanL3 3 punten

Hiermee pak ik dus afgetekend mijn eerste GP overwinning. Enkel Perez in de einduitslag en de snelste ronde had ik fout. Opvallend wel om te zien dat alle deelnemers die een lijstje hebben gepost, de winnaar van de GP Canada goed hadden voorspeld, door Max op 1 te zetten. 

Reputatie 7

Ik ben net Ferrari vooralsnog… heel sterk beginnen en langzaam wegvallen 😔

Hopelijk kunnen zowel Ferrari en ik (en McLaren natuurlijk!) weer opstaan en meedoen.

Reputatie 7
Badge +19

Ik maak ineens een dikke sprong naar het podium. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jeroen_dB Volgens mij heb ik mijn goede overwinning niet bijgeschreven gekregen. Heb er nu 3 op rij en er staat nog 2 in het startbericht. 😱

Reputatie 7
Badge +19

@Jeroen_dB Volgens mij heb ik mijn goede overwinning niet bijgeschreven gekregen. Heb er nu 3 op rij en er staat nog 2 in het startbericht. 😱

Ik kom toch echt maar 2 GP overwinningen qua puntenaantal tegen in het topic @Chrizziey 

Reputatie 7
Badge +16

Ik kom toch echt maar 2 GP overwinningen qua puntenaantal tegen in het topic @Chrizziey 

Vaag, want tot dit weekend had ik 2 overwinningen in het startbericht en met deze goede voorspelling van afgelopen zondag kom ik op 3 uit. Dan heeft de puntentelling dus nooit geklopt of er is niet een overwinning niet bijgeschreven @Jeroen_dB😉

Reputatie 7
Badge +19

Ik kom toch echt maar 2 GP overwinningen qua puntenaantal tegen in het topic @Chrizziey 

Vaag, want tot dit weekend had ik 2 overwinningen in het startbericht en met deze goede voorspelling van afgelopen zondag kom ik op 3 uit. Dan heeft de puntentelling dus nooit geklopt of er is niet een overwinning niet bijgeschreven @Jeroen_dB😉

Maar euhmm, jij hebt afgelopen weekend niet gewonnen. Je hebt een gedeelde 2de plek weten te behalen. Ik als wedstrijdleiding doe niet buiten mededinging mee, doe gewoon mee om de prijzen 😉 @Chrizziey 

Reputatie 7
Badge +16

Nee jou telling qua overwinningen is echt niet goed @Jeroen_dB, heb alles langsgelopen. Zou dus een plaats met @Jasper moeten delen en das de 1e.
Das nummer 1 : 

Nummer 2 : 
 

Nummer 3: 
 

 

Reputatie 7
Badge +19

De GP overwinningen in de openingspost is gebaseerd op het aantal punten dat je haalt met de totale voorspelling @Chrizziey. Niet of je de winnaar/nummer 1 in je voorspelling goed hebt. Doordat ik 16 puntnen heb behaald mag er dus een 1tje voor mijn naam worden gezet na de GP Canada. Jij staat op 2 omdat je 2keer er in geslaagd bent de meeste punten te scoren. 

Reputatie 7
Badge +16

Oh jeetje wat lekker onduidelijk dan. Dacht dat het ging om het aantal overwinningen je goed hebt. Dan maakt dus voortaan de top 5 ook niet uit. 😂

Snap het gehele spel dus nu echt niet meer. 

Reputatie 7
Badge +19

Het gat om de totale voorspelling 😉. Als we enkel op zoek waren naar de winnaar van elke GP, dan was dat wel de enige vraag geweest die ik zou stellen. Vul de winnaar in en daarmee klaar. DE top 5 voorspellen is wel degelijk van belang, want elke rijder op de juiste plek voorspellen levert je 3 punten op. 

Met de GP overwinningen doen we verder niets. Het totaal aantal punten bepaald aan het einde van het raceseizoen wie de beste voorspeller is. 

Reputatie 7
Badge +17

@Chrizziey volgens mij zit het zo: 

Met iedere goede voorspelling haal je een aantal punten. Voor iedere coureur in de top 5 die je juist hebt 3 punten. Als je er 1 naast zit krijg je 1 punt. Dus als je Leclerc op 1 zet en hij wordt 2e, krijg je toch nog een punt. Iedere bonusvraag die je goed hebt is goed voor 2 punten. Er zijn dus maximaal 21 punten per race te krijgen.

Het algemeen klassement is het totaal van het aantal punten dat je gehaald hebt.

Daarnaast heb je de GP overwinning. De persoon die bij een race de meeste punten heeft gehaald krijgt een GP overwinning. Als meerdere mensen dezelfde hoge score hebben krijgen die allemaal een GP overwinning. Daarmee dus geen punten verder, voor zover ik het begrijp. Maar wel een leuke extra manier om te zien wie er het meest goede voorspellingen had. 

Reputatie 7
Badge +19

Komend weekend is het weer zo ver! Racen op Silverstone. We kennen inmiddels het liedje:

Top 5
1:
2:
3:
4:
5: 

Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie?
2) Welke coureur pakt de snelste ronde?
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 

@Paul_ @Chrizziey @Christian_ @PeterG @joop2011 @ArjanL3 @Tympie @Bram_ @Jasper 

Reputatie 7
Badge +25

Top 5

1. Max

2. Leclerc

3. Sainz

4. Perez

5. Hamilton


Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? Latifi
2) Welke coureur pakt de snelste ronde? Leclerc
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 2

Reputatie 7
Badge +20

Top 5
1: Max
2: Perez
3:Lecleck
4: Russel
5: Alonso

Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? Schumacher
2) Welke coureur pakt de snelste ronde? Max
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 1

Reputatie 7
Badge +19
  1. LeClerc

2. Sainz

3. Verstappen

4. Perez

5. Hamilton


Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? Latifi
2) Welke coureur pakt de snelste ronde? Leclerc
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 2

Deadline zaterdagmiddag 16:00

@PeterG @Jasper @Chrizziey @Tympie @ArjanL3 @Christian_ @Bram_ 

Reputatie 7

Silverstone 2022

  1. Carlos Sainz
  2. Max Verstappen
  3. Lewis Hamilton
  4. Charles Leclerc
  5. George Russell

Ik wil Lando er ook graag tussen zetten, maar ik vrees dat we in de langere runs tekort komen.

 

Bonusvragen

  1. Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? Nicholas Latifi
  2. Welke coureur pakt de snelste ronde? Carlos Sainz
  3. Hoeveel stops maakt de winnaar? 2
     
Reputatie 7
Badge +17

1: Max Verstappen
2: Lando Norris
3: Sainz
4: Leclerc
5: Vettel

Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? Schumacher
2) Welke coureur pakt de snelste ronde? Perez
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 3

Reputatie 7
Badge +16

Top 5
1: LeClerc 
2: Verstappen
3: Sainz
4: Perez
5:  Hamilton

Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie?
Schumacher
2) Welke coureur pakt de snelste ronde? 
Sainz
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 
2

Reputatie 4
Badge +2

Silverstone 2022
1: Verstappen
2: Leclerc
3: Russel
4: Perez
5: Sainz

Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? Latifi (rijd met zeropod nog)
2) Welke coureur pakt de snelste ronde? Verstappen
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 2

Reputatie 3
Badge

Top 5
1: Verstappen 
2: Perez
3: Leclerc
4: Hammilton
5: Russel

Bonusvragen:
1) Welke coureur wordt er laatste in de kwalificatie? latifi
2) Welke coureur pakt de snelste ronde? Verstappen
3) Hoeveel pitstops maakt de winnaar? 2