De Grote KPN F1 Competitie #1

  • 15 March 2022
  • 538 reacties
  • 5055 keer bekeken
De Grote KPN F1 Competitie #1
Reputatie 7
Badge +19

The lights are out, off we go!! De eerste editie van dit voorspelletje. We gaan dit jaar op zoek naar de grote F1 kenner op het KPN forum. Wordt het onze grote F1 fan @Jasper of gaat een onverwachte outsider er met de titel en eeuwige roem vandoor? 
 

 

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 5 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de (sprint)kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen!


Een volledige kalender vind je al in ons speciale F1 topic. Dus geen excuus om een race en dus je voorspelling te missen! 


We beginnen dit weekend direct met de GP van Bahrain, dus kom direct maar door met jullie lijstjes en voorspellingen. 

 

Eindstand algemeen klassement 2022

1: @Chrizziey 148
2: ​​​@Jeroen_dB 147
3: @Tympie  134
4: ​​​​@ArjanL3 132
5:​​​@joop2011 125
6: ​​​​@Jasper 124
7: ​​​@PeterG 123
8: ​​​​@Christian_ 106
9: ​​​​​​@Paul_ 75
10:@Bram_ 58
11: @Raymondt 54
12: ​​​​@Emcee19 44
13: ​​​​@Remco_ 3 punten
14: ​​​​@Shyrin_ 2 punten
15: ​​​​@Marcia_ 1 punt

 

GP overwinningen
6: Chrizziey
​​5: ArjanL3
4: Jasper & Jeroen_dB

3: Joop2011 & Christian_
2:
Tympie
1: Paul & PeterG



 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

538 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Jeetje wat een drama @Jeroen_dB, had je niet even beter weer kunnen sturen? 😅
Ga mijn hoofd hier nog even over breken. 

Reputatie 4
Badge +2

Italië kon erger, maar ik had toch op (veel) meer gehoopt 😅

Voor Singapore doe ik na de vrijdag trainingen een voorspelling, ik weet niet welke auto ik daar vooraan verwacht. Met de layout van het circuit kan Mercedes hier misschien ook weer wat sterker zijn.

Als het regent dat is weer slecht voor Mercedes 

Reputatie 7
Badge +19

1. Max Verstappen

2. Charles Leclerc

3. Lewis Hamilton

4. George Russell

5. Sergio Perez

 

1) Wie pakt de pole position?
Verstappen

2) Wie eindigt op plek 9 in de uitslag?
Gasly
3) Hoeveel uitvallers krijgen we tijdens de race? 
5

 

Reputatie 7
Badge +9

Als het gaat regenen kunnen er natuurlijk gekke dingen gaan gebeuren.

Top5
1 Verstappen
2 Perez
3 Norris
4 Sainz
5 Gasly

Bonusvragen
1) Wie pakt de pole position? Verstappen
2) Wie eindigt op plek 9 in de uitslag? Ricciardo
3) Hoeveel uitvallers krijgen we tijdens de race? 3

Reputatie 7

Singapore 2022

  1. Lewis Hamilton
  2. Carlos Sainz
  3. George Russell
  4. Max Verstappen
  5. Charles Leclerc

Bonusvragen

  1. Wie pakt de pole position? Max Verstappen
  2. Wie eindigt op plek 9 in de uitslag? Lando Norris
  3. Hoeveel uitvallers krijgen we tijdens de race? 5
Reputatie 2

Top5
1 Verstappen
2 Leclerc
3 Hamilton
4 Russell
5 Sainz

Bonusvragen
1) Wie pakt de pole position? Verstappen
2) Wie eindigt op plek 9 in de uitslag? Bottas
3) Hoeveel uitvallers krijgen we tijdens de race? 3

​​​​​

 

Reputatie 3
Badge

Top5

1 verstappen

2 hammilton

3 leclerc

4 russel

5 sainz

 

Bonusvragen

1) Wie pakt de pole position? Verstappen 

2) Wie eindigt op plek 9 in de uitslag? Ocon

3) Hoeveel uitvallers krijgen we tijdens de race? 2

Reputatie 4
Badge +2

SINGAPORE

VERSTAPPEN
LECLERC
PEREZ
SAINZ
ALONSO

Bonusvragen
1) Wie pakt de pole position? LECLERC
2) Wie eindigt op plek 9 in de uitslag? STROLL
3) Hoeveel uitvallers krijgen we tijdens de race?  4

Reputatie 7
Badge +30

Max mag nog flink aan de bak morgen! Denken we dat dit goed gaat komen?

Reputatie 7
Badge +7

Max mag nog flink aan de bak morgen! Denken we dat dit goed gaat komen?

Jawel @Marcia_  Maar alleen als ze morgen wél genoeg Redbull in de tank doen… 🤣

Reputatie 7

Dat pakte wat anders uit dan we allemaal verwacht hadden 😃

Het was een onverwachtse race, met foutjes van verschillende coureurs waardoor het interessant bleef. Helemaal als fan van McLaren. P4 en P5, ik scoor hier graag minder punten als McLaren goede punten scoort 😎

Reputatie 7
Badge +19

Dit pakte inderdaad ernstig anders uit dan verwacht. Is ook weleens mooi dat je het keertje niet kan uittekenen hoe het gaat verlopen. Het totale puntenaantal van alle ingeleverde lijstjes samen is dit jaar no nooit zo laag geweest als de afgelopen race.  De winnaar van Singapore is met het fantastische puntenaantal van 6! @ArjanL3 Gefeliciteerd. 

Uitslag
1: @ArjanL3 6 punten
2: ​​​@PeterG & @joop2011 5 punten
3: @Raymondt & @Jeroen_dB & @Emcee19 3 punten
4: @Paul_ 2 punten
5: ​​​@Jasper & @Tympie 1 punt
6: ​​​@Chrizziey 0 punten

​​​​@Bram_ & @Christian_ hebben geen lijstje gepost helaas. 

Reputatie 5
Badge +2

Echt glad vergeten, maar gaande de race merkte ik dat mijn voorspellingen er anders ook grandioos naast hadden gezeten 😞. Beter geluk in Suzuka (waar Max nog geen kampioen wordt, maar wel eerste ;)). 

Reputatie 7
Badge +16

Haha, wat een ellende en wat ben ik slecht in dit spel. Ik haal aan het einde plek 8 nog een keer. Denk dat ik nu beter de eer aan mijzelf kan houden. 😅 
Alles geprobeerd inmiddels maar helaas heeft niks het gewenste effect. 

Reputatie 7
Badge +25

Haha, wat een ellende en wat ben ik slecht in dit spel. Ik haal aan het einde plek 8 nog een keer. Denk dat ik nu beter de eer aan mijzelf kan houden. 😅 
Alles geprobeerd inmiddels maar helaas heeft niks het gewenste effect. 

Ik heb je in m'n vizier zoals Leclerc Max in z'n vizier heeft. Pas maar op.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb je in m'n vizier zoals Leclerc Max in z'n vizier heeft. Pas maar op.

Haha, ik voel jou hete adem al in mijn nek. 😅

Reputatie 7
Badge +30

Doorgaan tot het ‘bittere’ einde @Chrizziey! Nog een paar van dit soort gekke wedstrijden erbij en wie weet wat er gebeurt🤣.

Reputatie 7
Badge +19

Haha, wat een ellende en wat ben ik slecht in dit spel. Ik haal aan het einde plek 8 nog een keer. Denk dat ik nu beter de eer aan mijzelf kan houden. 😅 
Alles geprobeerd inmiddels maar helaas heeft niks het gewenste effect. 

Slecht? Jij geeft wel een bijzondere betekenis aan het woord slecht. Staat gewoon nog altijd keurig 4de. En deze race pakte voor iedereen verkeerd uit. Ik ben gewoon een rijder van mijn favoriete team glad vergeten: Carlos Sainz. 

 

Reputatie 7

Doorgaan tot het ‘bittere’ einde @Chrizziey! Nog een paar van dit soort gekke wedstrijden erbij en wie weet wat er gebeurt🤣.

Wie weet win jij het eindklassement nog wel 😂

Reputatie 7
Badge +19

Doorgaan tot het ‘bittere’ einde @Chrizziey! Nog een paar van dit soort gekke wedstrijden erbij en wie weet wat er gebeurt🤣.

Wie weet win jij het eindklassement nog wel 😂

Jij gaat vast weer een paar bold moves/voorspellingen doen. Dus @Chrizziey Jasper pak je vast nog wel. 

Reputatie 7

Jij gaat vast weer een paar bold moves/voorspellingen doen. Dus @Chrizziey Jasper pak je vast nog wel. 

Zeker, Vettel pakt gegarandeerd een podium in Abu Dhabi toch?

Zijn jullie al '’klaar'’ voor vroeg opstaan komend weekend????

De vrije trainingen zijn super vroeg: eerste en derde om 05:00 uur; tweede om 08:00 uur.

Kwalificatie op zaterdag om 08:00 uur

Race op zondag om … 07:00 uur!

Zelf kijk ik de VT's denk ik niet. De kwalificatie later (via de app dus). Alleen de race probeer ik live te kijken. In eerste instantie waarschijnlijk in de slaapkamer. Hoef ik alleen m'n ogen maar open te doen.

Reputatie 7
Badge +9

Oef, lang leve het terug kunnen kijken via de f1tv app. 7u is me toch iets te vroeg voor een zondagochtend.

Reputatie 7

Ik ben toch wel zo vroeg wakker, dus ik pak het mooi mee zo vroeg. De eerste training niet, die is niet relevant genoeg en kan ik wel terugkijken. De rest kijk ik wel live.

Vroeger was Melbourne de eerste race van het seizoen, om een uur of 4-5 's nachts begon die. Mooie herinneringen om in het donker naar beneden te sluipen om de rest in huis niet wakker te maken en daar de race vroeg te kijken 😃

Reputatie 7
Badge +16

Doorgaan tot het ‘bittere’ einde @Chrizziey! Nog een paar van dit soort gekke wedstrijden erbij en wie weet wat er gebeurt🤣.

Haha true, maar het wordt zo langzamerhand gênant. 😜

Slecht? Jij geeft wel een bijzondere betekenis aan het woord slecht. Staat gewoon nog altijd keurig 4de. En deze race pakte voor iedereen verkeerd uit. 

Nou echt sinds juli gaat het echt slecht. Al 3 plekken verloren en dat is gewoon slecht eigenlijk. 

Dus @Chrizziey Jasper pak je vast nog wel. 

Haha, mission impossible. 😂 

Zijn jullie al '’klaar'’ voor vroeg opstaan komend weekend????

Pff, dat zijn geen tijden meer, dan lig ik nog lekker te meuren in mijn nest.