De Grote KPN F1 Competitie #1

  • 15 March 2022
  • 538 reacties
  • 5055 keer bekeken
De Grote KPN F1 Competitie #1
Reputatie 7
Badge +19

The lights are out, off we go!! De eerste editie van dit voorspelletje. We gaan dit jaar op zoek naar de grote F1 kenner op het KPN forum. Wordt het onze grote F1 fan @Jasper of gaat een onverwachte outsider er met de titel en eeuwige roem vandoor? 
 

 

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 5 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de (sprint)kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen!


Een volledige kalender vind je al in ons speciale F1 topic. Dus geen excuus om een race en dus je voorspelling te missen! 


We beginnen dit weekend direct met de GP van Bahrain, dus kom direct maar door met jullie lijstjes en voorspellingen. 

 

Eindstand algemeen klassement 2022

1: @Chrizziey 148
2: ​​​@Jeroen_dB 147
3: @Tympie  134
4: ​​​​@ArjanL3 132
5:​​​@joop2011 125
6: ​​​​@Jasper 124
7: ​​​@PeterG 123
8: ​​​​@Christian_ 106
9: ​​​​​​@Paul_ 75
10:@Bram_ 58
11: @Raymondt 54
12: ​​​​@Emcee19 44
13: ​​​​@Remco_ 3 punten
14: ​​​​@Shyrin_ 2 punten
15: ​​​​@Marcia_ 1 punt

 

GP overwinningen
6: Chrizziey
​​5: ArjanL3
4: Jasper & Jeroen_dB

3: Joop2011 & Christian_
2:
Tympie
1: Paul & PeterG



 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

538 reacties

Reputatie 7

Het kampioenschap kan komend raceweekend beslist worden, wie moet waar finishen om het af te ronden: What Verstappen needs to do to win his second drivers’ crown in Japan

Reputatie 7
Badge +19

Gaan we weer! Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 

Top5 uitslag:
1
2
3
4
5

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? 
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn?
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? 

deadline: Zaterdag 8 oktober 05.00 

@Tympie @joop2011 @Jasper @Raymondt @Emcee19 @Paul_ @PeterG @Chrizziey @Bram_ @ArjanL3 

Reputatie 7
Badge +25

Top 5 uitslag:
1 Max
2 Leclerc
3 Perez
4 Sainz
5 Norris

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? Nope
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 3
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Lewis

Reputatie 7
Badge +9

Top5 uitslag:
1 Verstappen
2 Hamilton
3 Leclerc
4 Perez
5 Sainz

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? Nee
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 3
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Hamilton
 

Reputatie 7
Badge +20

Top5 uitslag:
1 Max
2 Perez
3 Leclerc
4 Russel
5 Sainz

Bonusvragen: 
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel?  Nee
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 3
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Russel

Reputatie 7
Badge +16

Top5 uitslag:
1. Verstappen
2. Perez 
3. LeClerc 
4. Hamilton
5. Norris

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? 
Doe gewoon gek. Ja dat gaat die halen. 
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn?
2
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? 
Hamilton

Reputatie 2

Hellep…

ben nog steeds niet echt bekend met forumwerk, en klik per ongeluk op de aanhalingstekens om tekst te kopiëren. Dan blijkt andere naam bovenin te staan, en dat wil ik dus eigenlijk niet.

Hoe kan ik mijn reactie volledig verwijderen? Zie dat nergens; wel wijzigen.

Reputatie 7
Badge +19

Reacties kun je zelf niet volledig verwijderen, enkel aanpassen. Als moderator kn ik wel jouw volledige post verwijderen @Emcee19, dat heb ik dan nu ook gedaan. Je kunt zelf nu een nieuw lijstje voorspellingen posten. 

Reputatie 7
Badge +20

Vanmorgen erg nat en dat wordt ook zondag verwacht.

Laten we hopen op een mooier regen race.😉

Reputatie 2

Reacties kun je zelf niet volledig verwijderen, enkel aanpassen. Als moderator kn ik wel jouw volledige post verwijderen @Emcee19, dat heb ik dan nu ook gedaan. Je kunt zelf nu een nieuw lijstje voorspellingen posten. 

Dankjewel Jeroen.

Hoop dat ik nog weet wat ik had ingevuld 😉

Overigens vind ik het erg vreemd dat iemand z'n post niet zelf kan verwijderen; dat zou gewoon een standaard optie moeten zijn naast bewerken. Maar dat is persoonlijke mening over "geautomatiseerd werken".

Reputatie 2

Top5 uitslag:
1 Verstappen
2 Perez
3 Leclerc
4 Hamilton
5 Sainz

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? nee
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 4
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Russell

Japan, Suzuka.

Gaat Max voldoende punten halen om al niet meer ingehaald te kunnen worden?

Top5 uitslag:
1 Verstappen
2 Russell
3 Leclerc
4 Sainz
5 Perez

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? Ja
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 2
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Russell

Reputatie 7
Badge +16

Overigens vind ik het erg vreemd dat iemand z'n post niet zelf kan verwijderen; dat zou gewoon een standaard optie moeten zijn naast bewerken. Maar dat is persoonlijke mening over "geautomatiseerd werken".

Dat is een bewuste keuze. Op forums is het niet gewenst. Omdat het hele draadje dan soms ook verward raakt als mensen hun reacties zelf gaan verwijderen. 

Reputatie 7

De eerste 2 trainingen hebben bijzonder weinig informatie opgeleverd, met de regenbuien. Helemaal omdat ze voor zondag een zonnetje verwachten.

 

Suzuka, Japan

  1. Max Verstappen
  2. Charles Leclerc
  3. Sergio Perez
  4. Carlos Sainz
  5. Lewis Hamilton


Bonusvragen

  1. Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? Nee
  2. Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 3
  3. Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Lewis Hamilton
     
Reputatie 4
Badge +2

GP JAPAN

Top5 uitslag:
VERSTAPPEN
PEREZ
LECLERC
SAINZ
ALONSO

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? JA
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 4x
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? RUSSEL

Reputatie 3
Badge

Gaan we weer! Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 

 

Top5 uitslag:

1 Verstappen 

2 Hammilton

3 Leclerc 

4 Perez 

5 Sainz

 

Bonusvragen:

1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? Jaaaaaaaa (ik hoop het zo 🙄🤣)

2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 1

3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Hammilton 

Reputatie 7
Badge +19

1 Verstappen
2 Leclerc
3 Hamilton
4 Sainz
5 Perez

Bonusvragen:
1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? Ja
2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 2
3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Hamilton

Reputatie 5
Badge +2

Te laat, want vrije training 3 was mij toch iets te vroeg. De eerste tijden staan nog niet in q1, dus ik ga voor de spek en bonen award.

 

Top5 uitslag:

1 Verstappen

2 Hamilton

3 Perez

4 Leclerc

5 Russel

 

Bonusvragen:

1) Pakt Max Verstappen in Japan de wereldtitel? Nee

2) Hoeveel uitvallers gaan er zondag zijn? 2

3) Welke Mercedes coureur eindigt het hoogste tijdens de kwalificatie? Hamilton 

 

Reputatie 3
Badge

Wat een kansloos gebeuren dit zeg, we hebben te maken met een wedstrijdleiding die geen beslissingen durven te nemen, code rood, dan weer starten en dan toch weer stoppen. We hebben wel regenbanden maar gaan niet racen in de regen. Het wordt wel steeds genanter met die wedstrijdleiding. Op naar Texas zeg ik, de voorspellingen kunnen ook wel in de prullenbak. Fijne zondag nog allemaal 🙄

Reputatie 7
Badge +16

Verstappen toch de volle punten en toch wereldkampioen. Ben benieuwd naar de stand morgen. 😄. Wat een rare race, was eerst ook zo dat die geen kampioen was nog, dus was al weg gezapt. 

Reputatie 2

Verstappen toch de volle punten en toch wereldkampioen. Ben benieuwd naar de stand morgen. 😄. Wat een rare race, was eerst ook zo dat die geen kampioen was nog, dus was al weg gezapt. 

Niet alleen race was raar; hele gebeuren net na de race was nog veel vreemder. Moeten wij - en Max zelf - van presentator horen dat Max tweevoudig kampioen is... 

Reputatie 7

Wat een kansloos gebeuren dit zeg, we hebben te maken met een wedstrijdleiding die geen beslissingen durven te nemen, code rood, dan weer starten en dan toch weer stoppen. We hebben wel regenbanden maar gaan niet racen in de regen. Het wordt wel steeds genanter met die wedstrijdleiding. Op naar Texas zeg ik, de voorspellingen kunnen ook wel in de prullenbak. Fijne zondag nog allemaal 🙄

Ja, dat was echt slecht geregeld. Tijdens de race hadden Crofty en Button het erover hoe ze nu x% van de race hadden gereden en dat dat voor 19 punten zou zorgen voor Verstappen i.p.v. 16. Ook de teams wisten tijdens de race niet dat er volledige punten zouden worden uitgedeeld (zei Horner tegen de Britse media)…

Dat de regels na Spa vorig jaar op de schop zijn gegaan is goed, dat was een gigantische blamage. Maar dit… dit is het nog steeds niet 🤷

 

Helaas is het kampioenschap nu echt over, al was de spanning er natuurlijk al lang uit. Als het geen McLaren is maakt het voor mij niet uit wie er wint. Dan wil ik spanning is tot de laatste race.

Reputatie 7
Badge +19

Regen, heel veel regen, Max geen wereldkampioen, o wacht toch wel. Racen, niet racen uiteindelijk toch racen. En dan nog een takelwagen of dergelijke op de baan. Was me wel weer een race. Uitslag van onze voorspellingen komt er aan. 

Reputatie 7
Badge +9

We hebben wel regenbanden maar gaan niet racen in de regen.

Tja, dat zit hem vooral in het feit dat de coureurs niet met de regenband willen rijden omdat die zo slecht is, en dan dus maar risico's nemen door tijdens ‘full wet’-conditions met intermediates te gaan rijden. Hopelijk krijgt Pirelli dat eens snel op de rit allemaal.

 

Ja, dat was echt slecht geregeld. Tijdens de race hadden Crofty en Button het erover hoe ze nu x% van de race hadden gereden en dat dat voor 19 punten zou zorgen voor Verstappen i.p.v. 16. Ook de teams wisten tijdens de race niet dat er volledige punten zouden worden uitgedeeld (zei Horner tegen de Britse media)…

Dat de regels na Spa vorig jaar op de schop zijn gegaan is goed, dat was een gigantische blamage. Maar dit… dit is het nog steeds niet 🤷

Er was uiteindelijk overal wel onduidelijkheid over, al bereikte het amateurisme van Viaplay toch wel weer een nieuw hoogtepunt. Die bleven gewoon volhouden dat het niet klopte, en dat dit een farce zou gaan worden. 🤦

Uiteindelijk heeft de FIA wel uitleg gegeven over waarom er gebeurd was, wat er gebeurd was.

Reputatie 7

Tja, dat zit hem vooral in het feit dat de coureurs niet met de regenband willen rijden omdat die zo slecht is, en dan dus maar risico's nemen door tijdens ‘full wet’-conditions met intermediates te gaan rijden. Hopelijk krijgt Pirelli dat eens snel op de rit allemaal.

Vroeger had je intermediates, full wets (met een overlap moment) en de monsoons. Die laatste waren voor extreme regen, maar werden zo weinig gebruikt dat het niet uit kon. Ze namen ruimte in bij transport en het kostte een hoop geld.

Sindsdien zijn er al een paar races geweest waar ze ideaal zouden zijn geweest (zoals Spa vorig jaar, Singapore en Japan dit jaar). Al is de vraag ook wat het met de zichtbaarheid doet voor coureurs. De huidige inters voeren op snelheid 35L water per band per seconde af, de full wets 85L. De monsoons zouden dan nog veel meer water (en dus spray) in de lucht en het pad van de volgende auto gooien.

 

Er was uiteindelijk overal wel onduidelijkheid over, al bereikte het amateurisme van Viaplay toch wel weer een nieuw hoogtepunt. Die bleven gewoon volhouden dat het niet klopte, en dat dit een farce zou gaan worden. 🤦

Uiteindelijk heeft de FIA wel uitleg gegeven over waarom er gebeurd was, wat er gebeurd was.

Dat soort dingen bij Viaplay (en de afgelopen jaren ook) was voor mij de reden om F1TV te nemen met het Britse commentaar. Het is zo'n verademing om verstand van zaken te horen 😊