De illigale abonnementen wereld van Netflix etc.

  • 2 August 2020
  • 5 reacties
  • 480 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ik stuitte op een nieuwsbericht van RTL nieuws over te koop aangeboden illegale abonnementen op Netflix, Spotify en Disney Plus via AliExpress.

Bij Disney Plus en Netflix krijgen de AliExpress-klanten een mailadres en een wachtwoord toegestuurd, waarna ze kunnen inloggen op een bestaand account.

Klinkt mooi, maar dat is het zeker niet!

Het gaat om gehackte bestaande netjes betalende accounts die doodleuk worden misbruikt door internet criminelen.  
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Wat bizar dit, @Anneke-Anna! Interessant fenomeen, dat wel. Maar het lijkt me niet bepaald in orde.. Ik zal mijn Netflix wachtwoord binnenkort weer eens wijzigen:sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +10

@Marcia_ Altijd verstandig ww periodiek wijzigen 😅

Ook ergens niet al te snugger van de ‘kopers’ om jaarabonnement te kopen, zeker nu het helaas hier ook gaande is met gehackte accounts. Mensen merken ‘snel’ dat ze meer betalen, dat blijkt wel. 

Maar goed, toont wel aan dat het een complex probleem is en ik vrees dat het ook niet snel zal verdwijnen. 

Reputatie 7
Badge +30

Daar heb je helemaal gelijk.. Ik begrijp sowieso niet waarom je dat zou kopen via Aliexpress o.i.d…  Goed om de ontwikkelingen in de gaten te houden. Ik ben vooral benieuwd wat zij gaan doen om dit tegen te gaan en ook of Netflix en co hier zelf iets aan kunnen/gaan doen.

Reputatie 4
Badge +1

als student ook wel eens gedaan. kost paar euro.

Nu een full hd ultra abbo en die deel ik met paar mensen. Kost ook niks in verhouding

14 euro voor 4 kijkers. das 3,50 pm

Reputatie 7
Badge +10

@Marcia_ 
Eerste wat in mij opkomt is samenwerken om internet criminaliteit tegen te gaan. Daar wordt iedereen beter van. 
Klanten betalen voor diensten en ook dat moet zo veilig mogelijk kunnen. Niet iedereen heeft (helaas) een ICT achtergrond. 

En tweestaps verificaties.