De KPN eetclub: wat eet jij graag?

  • 21 March 2023
  • 98 reacties
  • 942 keer bekeken
De KPN eetclub: wat eet jij graag?
Reputatie 7
Badge +20

Eten: zo lekker! We doen het elke dag. Zelfs meerdere malen. We hebben het  nou eenmaal nodig om te overleven. Maar wij eten ook wel graag heel lekker en daarbij heeft ieder zijn eigen voorkeur. 

 

Eten, een goed gespreksonderwerp

De een meer een voorkeur voor het ontbijt, de ander gaat weer liever wat uitgebreid lunchen en weer een ander zet weer een 5 gangen menu op tafel. Of je doet het allemaal natuurlijk 😊.

Of je nou graag mag koken of niet, van eten houden wij allemaal!

 

Ik (Bart) mag bijvoorbeeld heel graag eten. Maar ook het maken vind ik erg leuk. En erover praten, ook dat. Ik deel ook graag mijn eten, vaak met mijn collega's. Ik krijg regelmatig te horen: “Bart stop nou, ik krijg honger” of “Nu heb ik daar ook zin in”. Ze vonden dan ook niemand meer geschikt om dit topic te schrijven.

Al moet ik zeggen: tussen de moderators zitten nog een aantal 'vreetbeertjes’ hoor. Deze vreetbeertjes mogen graag eten en over eten praten.

 

Wat eet jij graag?

Deel daarom hier alles wat met eten te maken heeft. Heb je een lekker recept? Post het hieronder! Ben je bij een lekker restaurantje geweest? Deel het. Want we weten allemaal: eten is nog lekkerder als je het kan delen. Niet te letterlijk natuurlijk, maar je snapt mij wel. ;)


98 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Morgen weer eens lekker uit eten. En wel naar de Betere Tijden. Echt een aanrader. Mocht je ooit eens in Groningen leuk en goed willen eten. Doe het, of niet @Alex_P?

Reputatie 7
Badge +19

Morgen weer eens lekker uit eten. En wel naar de Betere Tijden. Echt een aanrader. Mocht je ooit eens in Groningen leuk en goed willen eten. Doe het, of niet @Alex_P?

Is zeker 1 van de beste restaurants in Groningen en ook nog eens prima betaalbaar. Mocht je twijfelen. De kritische recensent van de Volkskant is er onlangs ook geweest:

https://www.volkskrant.nl/volkskrant-magazine/bij-de-betere-tijden-in-groningen-kun-je-nog-fijn-dineren-voor-een-prima-prijs~b38da2ab/

Reputatie 7
Badge +24

Morgen weer eens lekker uit eten. En wel naar de Betere Tijden. Echt een aanrader. Mocht je ooit eens in Groningen leuk en goed willen eten. Doe het, of niet @Alex_P?

Zeker doen, mijn favorietje in Groningen. Erg lekker dineren voor in mijn ogen een schappelijke prijs. 

Reputatie 7
Badge +20

Vanavond lekker gegrilde groene asperges met een citroentje en wat kruiden, aardappeltjes uit de oven en een heerlijk stukje kabeljauw. 

 

Hebben jullie liever witte of groene asperges?

Reputatie 7

Hebben jullie liever witte of groene asperges?

Ik ga voor groene asperges.

Reputatie 7

Gisteren een heerlijk zalmwokgerecht gemaakt met oester knoflooksaus, wokgroentemix, noedels en geroosterde cashewnoten. Heel eenvoudig te maken maar superlekker.

En natuurlijk kan bij zo'n gerecht een goed glas witte wijn niet ontbreken.

Reputatie 7
Badge +17

Een goeie milkshake! Poeh! Vooral op een warme dag als deze. 

Een paar goeie lepels roomijs in een blender. Gevolgd door een hand aardbeien en een halve banaan. Een klein kopje melk erbij. Mijn persoonlijke geheim? Als het niet zoet genoeg is, geen suiker maar aardbeienjam!

Als de milkshake dik genoeg is om met een lepel te eten dan is ‘ie goed gelukt. 

Reputatie 7
Badge +20

Gisteren heerlijke birria gemaakt. Heerlijk op een tortilla met baked beans on the side met wat avocado en salsa. 

Reputatie 7
Badge +20

Nog eentje dan van gisteravond: Picanha van de bbq met chimmichurri. Aardappeltjes in schil uit de oven met chili en paprikapoeder, met een frisse salade.

Reputatie 7
Badge +17

Deze meloen heeft de hele nacht in de koelkast gelegen. Dus met 7 graden is ‘ie lekker koud. Perfect voor een koude dag. Niet echt een “recept”. Maar ik eet het graag. 

Wel heb ik een paar tips voor het kiezen van de juiste meloen: 

  • Een goeie watermeloen is mooi rond of ovaal. Grote deuken of bulten zijn een teken van een overrijpe meloen.
  • Kijk naar de plek waarop de meloen heeft gelegen. Die heeft een gele kleur. Hoe groter deze plek, hoe langer de meloen heeft kunnen rijpen. Dit betekent dat hij zoeter is dan een meloen met een kleine ligplek. 
  • Klop op de watermeloen. Hij moet goed hol klinken. Een dof geluid betekent dat de watermeloen vezelig en overrijp is. Niet lekker dus.

Doe je dit alles dan krijg je een watermeloen die er zo uitziet en lekker smaakt: 

 

Reputatie 7

Vrijdagavond samen met mijn hoogbejaarde ouders in standpaviljoen Bluv een heerlijke, in roomboter gebakken zeetong gegeten. Dat was echt genieten zo aan het strand bij Westkapelle met dat stralende weer. Om 20:45 werden we ook nog eens verrast door een bruinvis die vlak voor de kust zijn/haar rug een aantal keer liet zien.

Als je daar ooit eens in de buurt bent, ik kan je dit van harte aanbevelen.

Reputatie 7
Badge +16

Vrijdagavond samen met mijn hoogbejaarde ouders in standpaviljoen Bluv een heerlijke, in roomboter gebakken zeetong gegeten. Dat was echt genieten zo aan het strand bij Westkapelle met dat stralende weer. Om 20:45 werden we ook nog eens verrast door een bruinvis die vlak voor de kust zijn/haar rug een aantal keer liet zien.

Als je daar ooit eens in de buurt bent, ik kan je dit van harte aanbevelen.

Dit klinkt als een heerlijke en goed gespendeerde vrijdagavond! 

Reputatie 7
Badge +20

Ook Surinaamse nasi gaat er hier altijd in. Lekker met extra groente zoals doperwten, paksoi en prei. Met natuurlijk heerlijk zachte ketjapkip en een paar komkommerplakjes voor wat frisheid. :)

Reputatie 7
Badge +20

Hebben jullie nog iets lekkers gegeten deze vakantie?

Ik was op Ameland en heb daar heerlijk bij Bravo gegeten. Lekker stuk brisket uit de smoker! Heerlijk. Met knapperige aardappeltjes erbij en nog groenten uit de smoker. Favoriet plekje op Ameland voor ons. 

Reputatie 1

 

Wat eet jij graag?

Deel daarom hier alles wat met eten te maken heeft. Heb je een lekker recept? Post het hieronder! Ben je bij een lekker restaurantje geweest? Deel het. Want we weten allemaal: eten is nog lekkerder als je het kan delen. Niet te letterlijk natuurlijk, maar je snapt mij wel. ;)

 

Ik eet graag gezellig! Is het een on topic vraag om te informeren of er behoefte is aan een eetclub in of rond Haarlem? Om eens in de zoveel tijd samen te komen met een groep gelijkgestemden in een restaurant in de buurt?

Reputatie 7
Badge +13

@Raph Een tikkie offtopic maar wel leuk! Samen eten is altijd gezellig. Het is alleen wat lastig in te schatten hoe groot de populatie Haarlemmers is hier :-) . Je zou bijvoorbeeld ook eens op een lokaal forum een oproepje kunnen plaatsen. Ik zelf zit (te) veel op Reddit. Misschien is dit een idee: https://www.reddit.com/r/Haarlem/  ? 

 

En natuurlijk welkom op het KPN Forum :-) . 

Reputatie 1

@Raph Een tikkie offtopic maar wel leuk! Samen eten is altijd gezellig. Het is alleen wat lastig in te schatten hoe groot de populatie Haarlemmers is hier :-) . Je zou bijvoorbeeld ook eens op een lokaal forum een oproepje kunnen plaatsen. Ik zelf zit (te) veel op Reddit. Misschien is dit een idee: https://www.reddit.com/r/Haarlem/  ? 

 

En natuurlijk welkom op het KPN Forum :-) . 

Hi Remco, Dank voor de suggestie. Ik heb een post gemaakt daar op Reddit en kreeg eerst wel reacties van geïnteresseerden, maar toen ik een concreet voorstel deed voor een locatie en tijd werd het opeens erg stil. Het enige etentje in het verschiet was met een stel mensen van 70 tot 80 jaar, terwijl ik zelf nog maar 51 ben. Heb ik gelijk dat dat niet echt onder de noemer 'gelijkgestemden” past of heb ik nu een kans verspild op de prachtige raad van ouderen? Mijn behoefte ligt eigenlijk bij het eten met een huwbare dame, die ik zelf bij mij vind passen, maar ik heb geen zin meer om die emotie door allerlei malefide handelaren te laten uitbuiten. Excuses dat ik nog wat dagdroom over een romantisch leven in deze zakelijke tijden vol strijd en competitie en sorry ook dat ik nog wat post op dit enigszins off topic onderwerp, maar ik ben maar gewoon eerlijk over mijn eetvoorkeur.

Reputatie 7
Badge +16

En zoiets als meedoen aan First Dates dan, @Raph?

On topic:
Ik kan deze van harte aanraden:



 

Reputatie 7
Badge +12

Het is weer de tijd van het jaar dus ik heb vandaag een dikke bak hachee gemaakt. Nog niet aan begonnen want hij is lekkerder als ie een nachtje heeft gestaan. Weet dus al wel wat ik de komende 2 dagen ga eten! 

Reputatie 7
Badge +19

Deel je recept eens @JanZ_  Altijd leuk om mogelijk nieuwe ideeën en smaken op te doen voor Hachee. 

Reputatie 7
Badge +12

Deel je recept eens @JanZ_  Altijd leuk om mogelijk nieuwe ideeën en smaken op te doen voor Hachee. 

Ik heb dit recept gebruikt en vond het zeer geslaagd. Kan best zijn dat ik over paar weken weer een ander receptje ga proberen hoor maar deze kan ik je zeker wel aanraden! Denk dat ik het weekend ga voor goulash, heb de smaak nu te pakken :) 

Reputatie 1

En zoiets als meedoen aan First Dates dan, @Raph?
 

HI Shyrin, bedankt voor het meedenken. Ik heb dat op mijn gemak bekeken. Ze zeiden dat ik een filmpje over mijzelf moest maken en dat heb ik ook gedaan. Daarna wilde ik mij inschrijven, maar ik kreeg een nogal verstrekkende privacy verklaring als voorwaarde, waarvan ik de gevolgen niet helemaal kon overzien. Dus daar ben ik maar niet akkoord mee gegaan. Het filmpje heb ik wel op YouTube gezet, dus alle dames in de regio Haarlem zijn welkom om het te bekijken en desgewenst er positief op te reageren.

 

Zojuist gemaakt:

Verse popcorn uit de magnetron. 

Heel makkelijk,  je doet in een kleine magnetronschaal (die je af kan dekken! Anders... zit je hele magnetron onder de popcorn...) een eetlepel zonnebloem olie en een bodempje popcorn mais en zet de magnetron zo'n 5 minuten aan op 750W.

In een pan kan het ook, zelfde principe,  maar dit is makkelijker en brand minder snel aan.

 

 

 

Reageer