Dit is mijn nieuwe TV-ontvanger

  • 21 March 2019
  • 40 reacties
  • 3504 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Het ontvangen van TV-zenders via de satelliet en DVB-T (zeg maar Digitenne) is een hobby van mij. Ik vind het leuk om mijn nieuwe ontvanger aan jullie voor te stellen. Ik had de VU+ DUO 4K al enige tijd geleden gekocht, maar vandaag is de ontvanger nu volledig naar mijn wensen geprogrammeerd.

Ik was op zoek naar een ontvanger die klaar is voor de toekomst. En de VU+ DUO 4K is momenteel de beste ontvanger op de markt. Geschikt voor het ontvangen van UHD-zenders (4K), ruimte voor twee tuners en uiteraard aan te sluiten op het internet.

Mijn eerste tuner is een DVB-T2 tuner die geschikt is voor HEVC (H.265). De tweede tuner is voor de satellietzenders en die kan de nieuwste norm DVB-S2X aan.

De zenderlijsten van Hans (https://www.detransponder.nl/downloads-2/kanalenlijsten/) staan in de ontvanger geprogrammeerd. Daarnaast natuurlijk de FTA DVB-T2 zenders.

Op 1 t/m 5 staan NPO 1/2/3, TV Drenthe en TV Oost in de zenderlijst. Vanaf 6 t/m 500 staan vrije satellietzenders geprogrammeerd, waaronder heel veel HD-zenders. Een aantal voorbeelden zijn ARD-HD, ZDF-HD, NDR-HD, WDR-HD, ARTE-HD, BBC1-HD, BBC2-HD, BBC-4 HD, TV-5-HD, CNN-HD, BBC World Service-HD, ITV-HD en nog vele anderen. Inmiddels ook een tiental UHD-zenders, maar dat zijn nog vooral Demo-kanalen. Wel erg mooi om te zien.....

Tenslotte staan er zo'n 1500 verschillende streams geprogrammeerd. En beetje vergelijkbaar met de interactieve TV van KPN, maar dan niet altijd in een perfecte kwaliteit. Wel erg leuk. Zo kan ik TV-zenders over de hele wereld bekijken zoals TV van Nieuw-Zeeland waar we net vakantie hebben gevierd. Ook Amerikaanse zenders als CBS, NBC, ESPN 1/2 zijn te bekijken. Maar ook honderden Nederlandse regionale en lokale TV-zenders, dus ook TV West en Omroep Zeeland om er maar is twee te noemen. Tenslotte ook nog een mooi overzicht van honderden webcams over de hele wereld die direct zichtbaar worden op mijn TV-scherm.

Voor een test van de ontvanger: Kijk hier maar is: https://www.totaaltv.nl/tests/topmodel-met-klasse/

Leuk speelgoed dus! Dit een foto van de ontvanger:




@SjorsK @Giant2000 @PeterG @Alex_P @Dreekuh-53 @Henk2304 @Erik_ @Nadia @Paul_ @Erwin_ @huistijger @KeesYagi @PE1OPQ @DVB-T KIJKER @wjb

40 reacties

Reputatie 7
Mooi spul. ☺️
Reputatie 7
Badge +16
Deze ontvanger gaat zeker mijn DUO2 vervangen als deze er aan toe is. Tot nu doet dit oude beestje het nog te goed om in te leveren. Ik heb wel een DVB-T2 tuner, kan er prima mee opnemen en via een truck ook kijken op tv via Chromecast Ultra.
Reputatie 7
Badge +16
Geweldig speelgoed, me jelly 😉
Reputatie 7
Badge +21
Om van te watertanden!
Ik gebruik de ingebouwde satelliet-ontvanger van mijn 4k TV
Maar zit al een tijdje over een losse ontvanger na te denken.
Moet wel een zijn die de drie Astra's en de Hotbird aankan.
En uiteraard 4K
Heb zo'n plus 4000 satellietzenders, waarvan natuurlijk een hoop gecodeerd. en er komen elke keer weer meer bij.
Heb een maand geleden een nieuwe TV gekocht en moest dus de satellietzenders opnieuw inprogrammeren, daar was hij drie kwartier mee bezig.
En dan nog de zenders die je wilt gebruiken in de favorieten te zetten, daar ben je wel eventjes zoet mee.
Afijn het hield me van de straat 🐱
Reputatie 7
Badge +21
Ik zie dat je de zender Test2 er op hebt staan
Test 1 is hetzelfde maar geeft ook nog hele mooie scherpe UHD beelden.

Test 2 en 3 geeft HD in verschillende sterkte streams door,
Test 1 zit op Astra 19,2 11024 Mhz Horizontaal 23505 KS/s
Reputatie 7
Badge +16
Oei @huistijger er gaan ook heel veel zsnders af, tenminste, CD en TVV gaan steeds meer via iptv en transponders worden meer en meer afgestoten.
Maar als ik je 1 tuner kan aanbevelen dan is het deze wel. Voldoet aan al jouw eisen.
Wil je meer posities ontvangen dan kan dat via een rail (ik heb er 4 lnb's op) en wil je alles dan wordt het een motor (ik heb er nog 1 liggen mag je gratis hebben van me)
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb een rail met 4 LNB's @Giant2000
Die zenders die jij bedoeld die er af gaan zijn geloof ik bij een abonnement op CD, dat heb ik dus niet, heb alleen de FTA zenders en de CI+ module voor RTL UHD enz...
En voorlopig heb ik genoeg zenders, zoveel, dat je door de bomen het bos niet meer ziet :)
Bedankt voor je aanbod, wordt erg gewaardeerd !🐱
Wel wil ik er ooit eens dubbele LNB's op hebben, zodat ik de een kan opnemen en de ander bekijken.
Maar ik wacht nog even tot het schip met geld aanlegt in Leeuwarden.
Reputatie 7
Badge +16
Oh verdiep je even in de nieuwste technieken, dat is al mogelijk met 1 lnb icm met de duo 4K.
Reputatie 7
Badge +21
Jeetje.... da's interessant...
Bedankt voor de info Giant, hier ga ik zeker over nadenken..
Top!
Reputatie 7
Badge +30
Mooi ding, Noordzee! Veel mogelijkheden, en nog relatief klein ook als ik het zo zie? Dat scheelt ook weer, geen bakbeesten in de kamer 😃
Mag ik even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen.... WOW (!)? 😎
Reputatie 7
Wow. Te gek! 🙂
Reputatie 7
Badge +16


Dat schermpje is echt multifunctioneel ook, je kan er zelfs tv mee kijken.
KAn ik ook al met de DUO2, maar dat dan met schokkerig beeld, eigenlijk een plaatje wat om de zoveel tijd wordt ververst

Netjes! Zo kun je met één ontvanger heel wat FTA "uit de lucht" plukken. 😁
Reputatie 7
Badge +28
Moet wel een zijn die de drie Astra's en de Hotbird aankan.
En uiteraard 4K


Ik kan inderdaad ook Astra 1/2/3 en Hotbird ermee ontvangen.

Mooi ding, Noordzee! Veel mogelijkheden, en nog relatief klein ook als ik het zo zie? Dat scheelt ook weer, geen bakbeesten in de kamer :D

Ook weer niet echt klein: De afmetingen zijn (B x D x H): 310 mm x 255 mm x 68 mm en het gezicht is 2,9 kg. De reden voor de afmetingen ligt in de twee tuners en de mogelijkheid voor het inplaatsen van een HDD-recorder.


Leuk om te zien dat jullie allemaal zo enthousiast zijn. Het is ook een prachtig bakkie, ik ben er best blij mee!
Reputatie 7
Badge +28
Wat betreft het schermpje:

Een aantal zenders zenden hun logo mee, net zoals de slideshow op mijn DAB+-ontvanger. Bij de Digitenne-zenders is dat niet zo..... Mogelijk weet Giant2000 nog iets over die logo's te vermelden?

Reputatie 7
Badge +28
Citaat van : @Giant2000 :

Ik zit nog een jaar vast aan CD, maar daarna schakel ik over op TVV. Daar betaal ik 14,90 in plaats van 22,95 bij CD. Op de commerciële Nederlandse zenders zit ik niet zo te wachten, wel op NPO en VRT.
(4 januari bewerkt door Giant2000)


Wist je dat je de Vlaamse zenders gratis in HD kunt bekijken via de streams? Dus daar hoef je niet persé een abonnement bij TVV voor af te sluiten.
En ik maar denken, en denken, en denken. Ik al mijn lijst NDL providers doorspitten.
En toen kwam het 💡

Je bedoelt TV Vlaanderen!
Reputatie 7
Badge +28
Klopt Peter. Tegenwoordig mag je als Nederlander ook een abonnement afsluiten in een ander EU-land. Er zijn best wel een paar Nederlanders die dat doen, als ze geïnteresseerd zijn in b.v. VTM of de Waalse zenders. Los daarvan is TVV inderdaad goedkoper dan het Basis-pakket van Canal Digitaal. Je "mist" dan wel de commerciele zenders zoals b.v. RTL4 en SBS6.
Ach, dan neem je weer een abonnementje op NLziet. Dat kost maar € 7,95 p/m. Dan heb je alle tv- en radiozenders van NPO, RTL NL en Talpa.
Reputatie 7
Badge +28
NLZiet is nu nog de goedkoopste. Maar zij hebben ook uitbreidingsplannen. (https://www.totaaltv.nl/nieuws/nlziet-wil-zenderaanbod-uitbreiden-en-alternatief-voor-ziggo-en-kpn-zijn/ ) En voor je het weet gaat daar ook de abonnementsprijs verder omhoog.
Dan zeg je 't tegen die tijd weer op 😉 😜
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb de neiging om net als de providers zenders af te stoten. Ik heb niks meer met de commerciële zenders van Nederland, ik kijk er nooit naar. Dus wellicht dat ik, als KPN het internet Only abo ooit significant goedkoper maakt ik ook afscheid ga nemen van interactieve tv. Maar zolang het slechts een tientje extra is neem ik het er bij.
Reputatie 7
Badge +16
Citaat van : @Giant2000 :

Ik zit nog een jaar vast aan CD, maar daarna schakel ik over op TVV. Daar betaal ik 14,90 in plaats van 22,95 bij CD. Op de commerciële Nederlandse zenders zit ik niet zo te wachten, wel op NPO en VRT.
(4 januari bewerkt door Giant2000)


Wist je dat je de Vlaamse zenders gratis in HD kunt bekijken via de streams? Dus daar hoef je niet persé een abonnement bij TVV voor af te sluiten.

Ja dat weet ik. Met Stievie kan je zelfs 7 dagen terug kijken wat tvv niet eens kan op de meeste zenders. Ook ooit gemist kan je gratis gebruiken indien je jan verifiëren via een Belgisch gsm nummer.
Om andere redenen heb ik wel behoefte aan op kunnen nemen dus vandaar mijn tvv abo.
Reputatie 7
Badge +28

Deze ontvanger gaat zeker mijn DUO2 vervangen als deze er aan toe is. Tot nu doet dit oude beestje het nog te goed om in te leveren. Ik heb wel een DVB-T2 tuner, kan er prima mee opnemen en via een truck ook kijken op tv via Chromecast Ultra.

@Giant2000 

We zijn nu bijna twee jaar verder. Hoe is het met jouw plan om de DUO2 te vervangen? 

Er is sinds kort een VU+ DUO 4K Second Edition uit : 

https://www.totaaltv.nl/tests/vu-overtreft-zichzelf-en-onze-verwachtingen/

Reageer