Beantwoord

Draadloze adapter knippert soms rood met glasvezel

  • 16 October 2019
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken

Goedemiddag

afgelopen maandag heeft een monteur van KPN glasvezel aangesloten bij ons thuis.

alles mbt aansluiten ging goed, ook op de experiment box 10.

1 adapter die in de woonkamer staat en rechtstreeks op de experiment is aangesloten, begon na aansluiting, rood te knipperen.

adapter gaf wit lampje, maar met een afwisseling van rood knipperen. De monteur heeft een test gedaan en toen bleef ie wit.

maar even later ging ie weer rood knipperen en dat doet ie nu nog steeds. Hoe kan dit, want alles werkt verder normaal.

De tv, internet en telefoon doen het gewoon.

Hij is dus gewoon wit en dan gaat ie rood knipperen, dan wit, dan rood knipperen.

Hoe los ik dit op ? Of kan dit geen kwaad ?

m.v.g. Dennis Scholte uit Apeldoorn

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 18 October 2019, 22:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Scoltd, welkom op het forum. 

Als het lampje af en toe rood knippert betekent dat er op dat moment en slechte(re) verbinding is, het geeft dus aan dat het niet optimaal is. Dit komt doordat het signaal via je elektriciteitsnet wordt doorgegeven en daarvan ook afhankelijk is. Zo te lezen zijn die verstoringen minimaal, anders zou je dit merken tijdens het kijken van televisie. Kan nog wel zijn dat het straks nog wel erger wordt wanneer je een kerstverlichting aansluit. Voor nu niets aan de hand, laat het vooral zoals het is zolang het goed werkt. 

 

 

Hoi Alex, dank voor je antwoord.

Ik zal de stroom punten in de buurt van het modem controleren en kijken of ik het aantal kan verminderen en of dat iets kan verbeteren.

Groetjes 

Dennis

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan uiteraard. :) Je weet ons te vinden mocht het nodig zijn.