Dubio op Donderdag – 1 aprilgrap

  • 2 April 2020
  • 27 reacties
  • 1550 keer bekeken
Dubio op Donderdag – 1 aprilgrap
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Na een lange tijd te zijn weggeweest, starten we vandaag weer met een nieuwe serie Dubio op Donderdag. Meedoen is simpel, je moet alleen kiezen :smiling_imp:

Gisteren was het weer zover. April Fool's Day of poisson d'avril, zoals de Fransen het noemen. Het is de dag waarop iedereen (flauwe) grappen uithaalt. De perfecte kans om anderen in de maling te nemen.

In het teken van de 1 apriltraditie hebben we de volgende dubio voor je: Welke grap mag iedere dag opnieuw bij jou worden uitgehaald?

  1. Je partner/kat/huisgenoot maakt je iedere dag wakker door een emmer ijskoud water over je heen te gooien

     

  2. Iedere deuropening is bedekt met plasticfolie waar je gezicht iedere keer weer aan blijft plakken als je er doorheen loopt

 


27 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hé, wat leuk dat deze rubriek weer terug is. :thumbsup_tone2:

Zo'n ijskoude plens : Nou nee, dan ga ik toch liever voor een warme douche. 

 

Dus dan kies ik voor optie twee. Daar ga je op den duur vanzelf alert op zijn. 

Hoi,

Sluit mij volledig aan bij @Noordzee @Nadia 

Elke ochtend een waterbad en de hoeveelheid Brrrrrrrr liever niet.
Heb nu al moeite met douchen. :joy:  
 

Reputatie 7
Badge +28

En jij @Nadia 

Wat is jouw keuze ? 

Sta jij wel open voor een ijskoude plens water?  (Je weet dat ik een geheugen heb als een olifant! :elephant: ) Remember de kietelbeurt.  :yum:

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga voor optie #1 :) 

 

Geen partner/huisgenoot/kat hebben heeft zo z’n voordelen 😃 En als ik er dan een partner aan overhoud vindt ik ‘t helemaal best :D 

 

1x per dag last is natuurlijk ook minder vervelend dan de hele dag door en ik verslaap me nooit meer \o/

Reputatie 7
Badge +12

Aangezien ik niet heel goed ben ik wakker worden, kies ik voor optie 1 :)

Reputatie 7
Badge +25

Ik ga ook voor 2. Ik ben echt bang dat ik een seriemoordenaar word als ik nummer 1 dagelijks ervaar.

Als ik Wim Hof mag geloven is ijskoud douchen heel goed voor de weerstand. Nou, wat wil je nog meer in deze tijden? Optie A dus.

Reputatie 7

Nouja, zolang #1 blijft bij het omgooien van een schaaltje drinkwater voor die twee draakjes die we over enkele weken krijgen, dikke prima.

#2 mag, echter alleen geschikt voor boven de 176cm, kan ik er nog normaal onderdoor :nerd:

 

1 April mag eigenlijk niet dit jaar :zipper_mouth:

Reputatie 7
Badge +20

IJskoud water over je heen. In de ochtend. Dat gebeurt één keer en nooit weer. 

 

Reputatie 7

Ik trek eventueel mijn dry suit aan vlak voordat mijn partner met die emmer water langs komt.  Maar eigenlijk ga ik er vanuit dat mijn partner kiest voor de folie in de deuropening en dus zal een emmer water nooit de slaapkamer kunnen bereiken.

En de kans dat de vissen, kikkers en salamanders in onze vijver een emmer water over mij heen weten te storten acht ik behoorlijk klein.

Reputatie 7

Optie 2 voor mij, ik heb niet heel veel deuren dus dat scheelt.

En een bak water over mijn bed is wat mij betreft ook niet zo'n geslaagd idee, wat een zootje is dat dan… :sweat:

Reputatie 3
Badge +4

Dan toch optie 2 denk ik! Ik ben alles behalve een fijn persoon als iemand me wakker maakt, laat staan met een bak water... :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga ook voor optie 2. Loop gemiddeld per dag toch al 5 keer tegen dingen aan, dus plastic kan er dan ook nog wel bij. 

Als je mij door het plafond wil laten gaan moet je water over mij heen gooien. Mijn vrouw kan daar over meepraten. Nog vóór ons huwelijk (we waren toen buren) heeft ze ooit een straaltje water uit een bloemengieter in m'n nek laten lopen en het had niet veel gescheeld of …. Inmiddels zijn we ruim 37 jaar gelukkig getrouwd:heart_eyes:

 

Optie 2 dus maar, maar met tegenzin; eigenlijk ben ik te oud voor die ongein:innocent::thinking:

Reputatie 7

Pffffff, lastig. Ik ga toch voor de folie. Tenzij het warm water is, dat vind ik wel prettig. 

 

Reputatie 7

@Nadia, laat me raden, jij bent de rechter in het filmpje? :wink:

Reputatie 7

@Nadia, laat me raden, jij bent de rechter in het filmpje? :wink:

Neeh, hoezo? Is het zo duidelijk zichtbaar.. ;) 

Reputatie 7

@Nadia, laat me raden, jij bent de rechter in het filmpje? :wink:

Neeh, hoezo? Is het zo duidelijk zichtbaar.. ;) 

Oeps sorry, ik dacht toch echt dat ... die oogopslag ... dat kan toch niet missen ... :sunglasses:

Reputatie 6
Badge +9

Optie 1. Zonder twijfel. Schijnt goed te zijn voor je immuunsysteem en dergelijke. Plus, als docent in wording lijkt optie 2 me toch echt behoorlijk irritant. Hele dagen lokaal in, lokaal uit. Had je daar wel over nagedacht, @Sanne_M:stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +28

Pffffff, lastig. Ik ga toch voor de folie. Tenzij het warm water is, dat vind ik wel prettig. 

 

 

Optie 1. Zonder twijfel. Schijnt goed te zijn voor je immuunsysteem en dergelijke. Plus, als docent in wording lijkt optie 2 me toch echt behoorlijk irritant. 

 

 

Ik hoop dat er ooit een KPN-Forum-event komt op een mooie zomerse dag. Dan weet ik @Natasja vast wel te vinden en voor @Nadia zal er vast wel iets met warm water geregeld kunnen worden. :joy:

Reputatie 7
Badge +17

Optie 1. Zonder twijfel. Schijnt goed te zijn voor je immuunsysteem en dergelijke. Plus, als docent in wording lijkt optie 2 me toch echt behoorlijk irritant. Hele dagen lokaal in, lokaal uit. Had je daar wel over nagedacht, @Sanne_M:stuck_out_tongue:

@Natasja Kan voor de nodige humor zorgen? Plus dan ben ik niet de enige die erin loopt. Alle leerlingen achter elkaar, ook weer leuk voor mij. :sparkles:

 

Reputatie 7
Badge +10

Gewoon 2, ik ben toch laag bij de grond 😂👍

Nadia schreef:

Je partner/kat/huisgenoot maakt je iedere dag wakker door een emmer ijskoud water over je heen te gooien.

Partner, kat vallen af. Heb ik niet. Huisgenoot daar ben ik niet bang voor dattie dat doet..

 

Maar helaas weet ik het niet echt. Voor moeielijke vragen heb ik vandaag geen tijd.:stuck_out_tongue:

Pffffff, lastig. Ik ga toch voor de folie. Tenzij het warm water is, dat vind ik wel prettig. 

 

Kweet het niet zeker...maar volgens mij wordt @Nadia  nat ja.:joy: 

Sorry, kon het niet laten.... Ben vandaag een beetje ondeugend.:grinning:

Reputatie 7
Badge +21

Nu pas zie ik dit’Topic, jammer dat ik die gemist heb.

mijn antwoord zou zijn water, ik ben een ochtendmens en heb er geen hekel aan om op deze manier door mijn kat gewekt te worden. Dat plastic doet me aan die vervelende Amerikaanse blooperfilmpjes denken, brrrrr

Reageer