Dubio

Dubio op donderdag 16 maart 2023

  • 16 March 2023
  • 23 reacties
  • 235 keer bekeken
Dubio op donderdag 16 maart 2023
Reputatie 7
Badge +30

Na de speurtocht van Liesbeth, deze keer weer een dubio!

 

Óf je mag in je huis alleen gebruik maken van wifi van je modem (geen versterkers) of draadloze verbindingssets.

Óf je moet alles wat bekabeld kan, aansluiten met een meterslange kabel, die je niet weg kunt werken en je hebt dus door je hele huis kabels liggen.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Alex_P  @Alexandra  @Erik_  @Erwin_  @Maja_ @Marcia_ 

@Rutger_  @Thomas    @Dennis Schreve  @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @Jasper @Bart_Z @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Willy22 

 @Anneke-Anna @Denise_@GeSp  @Bram_  @Shyrin_  

@joop2011 @Raymondt  @Vikash @NHendriks 

 @Ik_Combineer @Katana321  @Jeroen Ruiter @HansaanZet 

@Sanne_M @Paul_  @wjb  @Remco_ @JanZ_  @Joris62 

@cornelis48 @Frenk_@Liesbeth_@Annemarie_@JanZ_ 
@driemaster @martijn197108 

Reputatie 7
Badge +9

Zonder ook maar enige twijfel optie2: stabielere/betere verbinding en ook als je kabel niet weg kan werken, kun je het alsnog wel netjes ordenen en ervoor zorgen dat het niet teveel in het oog springt 😀

Reputatie 7

Zonder ook maar enige twijfel optie2: stabielere/betere verbinding en ook als je kabel niet weg kan werken, kun je het alsnog wel netjes ordenen en ervoor zorgen dat het niet teveel in het oog springt 😀

☝ Precies dit 😁

Hoi @Marcia_ ,

 

Ik kies dan voor wifi!

Mijn wifinetwerk is dikke prima, ik haal de volle snelheid en het bereik is prima🙂

Bekabeld haal ik wel iets hoger, maar het verschil is echt niet merkbaar bij normaal gebruik.

Reputatie 7
Badge +20

Zonder ook maar enige twijfel optie2: stabielere/betere verbinding en ook als je kabel niet weg kan werken, kun je het alsnog wel netjes ordenen en ervoor zorgen dat het niet teveel in het oog springt 😀

Dit! Anders heb ik maar in 20% van m'n huis wifi en zitten beide ‘kantoren’ zonder 😬😅 

Reputatie 7
Badge +12

Hoewel ik twee superwifi 2.0 punten heb zijn ze grotendeels overkill, ik woon in een drie slaapkamer appartement en mijn modem heeft eigenlijk bereik genoeg. Dus doe dat wifi meer.

Reputatie 7
Badge +21

Daar hoef ik niet lang over na te denken, natuurlijk optie 2
Kabels werk ik zoveel mogelijk weg, maar soms lukt dat niet helemaal, heb liever een kabel over de vloer dan een slecht of geen beeld.

Reputatie 7

Mijn “modem” (router) heeft geen wifi en dus moet ik dan wel kiezen voor netwerkkabels. 😥

Reputatie 7
Badge +21

Mijn “modem” (router) heeft geen wifi en dus moet ik dan wel kiezen voor netwerkkabels. 😥

Moeten we even een crowdfunding voor je opstarten @wjb ? 😀

Reputatie 7
Badge +11

Mijn router heeft geen wifi net als wjb dus alleen daar wifi uit trekken wordt nogal lastig, dan maar kabels die ik niet weg kan werken, alles wat bekabeld kan in huis zit toch in één meubel dus alle kabels kunnen er wel achter. Enige waar ik een kabel los voor zou moeten leggen is het access point aan de gevel maar die is meer een ‘omdat het kan’ dan dat ie nodig is..

Reputatie 7
Badge +20

Ik woon klein genoeg om met wifi wel rond te komen maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe jullie dit allemaal zouden doen met jullie smartphones 😅 

Reputatie 7
Badge +21

Mijn GSM en iPad kan ik in het gehele (kleine) huis ontvangen, dus voor mij geen probleem

Reputatie 7
Badge +11

Ik woon klein genoeg om met wifi wel rond te komen maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe jullie dit allemaal zouden doen met jullie smartphones 😅 

‘alles wat bekabeld kan’. Nou kan mijn Pixel wel met een adapter en kabel, dikke prima. Buiten de deur is ook geen wifi dus dan mag ie denk ik wel draadloos via 5G 😉

Reputatie 7
Badge +10

Op het adres waar ik woon werd al bij de bouw van het huis rekening gehouden met het fenomeen internet en TV. Dus zijn alle internetkabels zoveel mogelijk (en zo netjes mogelijk) weggewerkt in de muur en in kabelgoten. De internetverbinding naar mijn laptop loopt via een ethernetkabel. Een ethernetkabel is toch sneller en stabieler dan een WiFi verbinding die we ook wel hebben.

Bovendien heb ik alles “aan een draadje”, zelfs mijn computermuis, dus geen mogelijk gezeur met batterijtjes die altijd weer leeg zijn.

Ja, ik weet het. Vrouwen hebben toch een hekel aan kabels, niet waar ? Denk: bijv. stofnesten en slordige losliggende kabels. Maar voor slordige liggende kabels kun je altijd nog een kabelbinder gebruiken om alles zoveel mogelijk te bundelen.

Ik sluit me dus volledig aan bij de mening van @Raymondt .

Ik moet mijn antwoord dan verbeteren😁

Mijn modem heeft ook geen ingebouwde wifi, dus ik zal dan toch maar voor optie 2 moeten gaan!

 

Reputatie 7

Ik woon klein genoeg om met wifi wel rond te komen maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe jullie dit allemaal zouden doen met jullie smartphones 😅 

Gewoon via 4G. Vanaf volgende maand heb ik bij T-Mobile toch unlimited data. Zij moeten van de ACM stoppen met "datavrije muziek" waarbij het luisteren naar bijvoorbeeld Spotify buiten de databundel bleef. Ter compensatie geven ze me nu unlimited data tot aan het einde vsn de vaste looptijd van mijn contract.

Reputatie 7
Badge +28

Dan ga ik voor WiFi. Dat kan makkelijk, aangezien mijn modem centraal in het huis staat opgesteld. Mijn WerkLaptop staat minder dan 50 cm van het modem vandaan. 

Reputatie 7
Badge +30

Dan is de vervolgvraag een beetje: wordt met punt één bedoeld dat álles per se met ‘de wifi van je modem’ moet. Of is het alles wat je op wifi wilt aansluiten moet op de wifi van je modem?

Ik red het op zich wel met alleen de wifi van m'n Box 12, dus dat is niet zo'n probleem. Maar als ik ook dingen die ik nu bekabeld aangesloten heb op wifi zou moeten gaan doen….  Dus, uitgaande van dat het interpretatie 2 is, dan ga ik voor wifi van het modem.

Reputatie 7
Badge +9

Ik woon klein genoeg om met wifi wel rond te komen maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe jullie dit allemaal zouden doen met jullie smartphones 😅 

 

😂😂😂

Reputatie 7
Badge +10

Via de ethernetkabel haal ik altijd minstens 60 tot maximaal ca. 95 Mbps (download) en een opmerkelijk stabiele ca. 20 Mbps (upload).

De WiFi doet het ook wel goed (denk; 2 aparte “zenders”) maar dan is de downloadsnelheid niet of nauwelijks hoger dan een gemiddelde ca. 40 à 50 Mbps bij een uploadsnelheid van ca. 15 tot 20 Mbps. Hoewel dit toch wel (redelijk) goede cijfers zijn, halen die het niet bij de snelheid van een ethernetkabel die alles volledig via een "draadje” data binnentrekt.

Nee, als het even kan, voor mij geen WiFi meer. Lang leve Ethernet (helaas met de bijbehorende kabels) !!!!

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor al jullie leuke reacties! Mooie mix tussen bekabeld (waar kán, @Thomas ;-)) en wifi.

Zonder ook maar enige twijfel optie2: stabielere/betere verbinding en ook als je kabel niet weg kan werken, kun je het alsnog wel netjes ordenen en ervoor zorgen dat het niet teveel in het oog springt 😀

Dit! Anders heb ik maar in 20% van m'n huis wifi en zitten beide ‘kantoren’ zonder 😬😅 

@Maja_ mooi hoe je in jouw huis twee kantoren hebt! Ik ben benieuwd naar hoe alle kabels in jouw huis eruit zouden zien in bovenstaand geval 😅. Wil jij de volgende dwaling/dubio maken? 

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan vrijwel in mijn hele huis alleen op de wifi. Telefoons, tablets en laptops hebben daar allemaal geen moeite mee. 

Maar! Ik heb een PC waarop ik games speel. Om de zoveel tijd even 120GB downloaden om een nieuw spel te installeren wil ik niet via de wifi doen. En League of Legends heeft baat bij lage ping. Dus dan maar kabels. 

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor al jullie leuke reacties! Mooie mix tussen bekabeld (waar kán, @Thomas ;-)) en wifi.

Zonder ook maar enige twijfel optie2: stabielere/betere verbinding en ook als je kabel niet weg kan werken, kun je het alsnog wel netjes ordenen en ervoor zorgen dat het niet teveel in het oog springt 😀

Dit! Anders heb ik maar in 20% van m'n huis wifi en zitten beide ‘kantoren’ zonder 😬😅 

@Maja_ mooi hoe je in jouw huis twee kantoren hebt! Ik ben benieuwd naar hoe alle kabels in jouw huis eruit zouden zien in bovenstaand geval 😅. Wil jij de volgende dwaling/dubio maken? 

Behoorlijk rampzalig aangezien we een split level woning met 5 halve verdiepingen hebben met een wenteltrap in het midden van het huis en de verdiepingen om en om aan de voor- of achterkant van de trap 😬 Lekkere struikeldraden dus overal!

Ik zal mijn best doen om er iets moois van te maken!