Dubio op donderdag 2 februari

  • 2 February 2023
  • 24 reacties
  • 248 keer bekeken
Dubio op donderdag 2 februari
Reputatie 7
Badge +19

Daar zijn we weer: Een nieuwe donderdag en een nieuw dubio:

Zoals altijd 2 opties waar je uit kunt kiezen. 

Optie 1:
Elke dag verplicht jouw lievelingsgerecht eten. Je moet 1 gerecht doorgeven aan de chef-kok en die zal dit dagelijks voor je klaar maken. 

Optie 2:
Elke dag zal de chefkok een verrassingsgerecht voor je klaar maken in de keuken. De chef-kok beslist helemaal zelf wat hij zal koken. 


 

@Alex_P  @Alexandra   @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Maja_ @Marcia_ 

@Rutger_  @Thomas    @Dennis Schreve   @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk  @Jasper @Bart_Z 

@Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Willy22 

 @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@GeSp 

@Michael001  @Dennis ABD  @Bram_  @Shyrin_  

@joop2011 @Raymondt @peter-keetfm  @Vikash @Ward_ 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321  

@Jeroen Ruiter @HansaanZet @Pauwerful @Sanne_M 

@Paul_  @wjb  @Remco_ @JanZ_  @Joris62 @martijn197108 @Maurice85 

@cornelis48 @Frenk_@Liesbeth_@Annemarie_@JanZ_ 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm kom maar door met die verrassingen!

Reputatie 7
Badge +17

De autist in mij vindt het niet erg altijd hetzelfde te hebben. Maar de autist in mij vindt het eng om steeds iets te krijgen waarvan ik niet weet wat het is. 

Dus optie 1. Altijd hetzelfde. Voor de rest van mijn leven een bord lasagne met een bakje patat met botersaus. 

Reputatie 7
Badge +12

Dan ga ik toch wel voor optie 2; variatie in de voeding is belangrijk en dan maar het risico lopen om af en toe iets te eten wat je niet zo lekker vindt. Dan ga je de lekkere dingen ook weer meer waarderen. Vond hem wel lastig want elke dag spaghetti bolognese zeg ik ook niet meteen 'nee' tegen!

Reputatie 7

Als de chef rekening houdt met wat ik wel en niet kan en mag eten: 100% optie 2. Ik hou wel van variatie.

En zelfs met elke dag sushi raak je er op een gegeven moment op uitgekeken denk ik, dan is het minder speciaal. Met optie 2 kan dat incidenteel mogelijk ook nog langskomen.

Hoi Allemaal.

Ben gek op verrassingen.
Kom er maar mee door. Tafel 4 zit er klaar voor.
O ja, mijn vriendin laat zich ook graag verassen. Die eet dus mee.

                                                                                 Tafel voor twee.

Reputatie 7
Badge +28

Waar kan ik aanschuiven voor het verrassingsgerecht? 

Reputatie 7
Badge +11

Sowieso optie 2. Als voormalig kok ben ik altijd wel geïnteresseerd in smaken ontdekken. Ik zou ook onmogelijk kunnen kiezen wat ik als gerecht moet kiezen wat ik de rest van mijn leven zou moeten eten want er zijn veel te veel fantastisch lekkere dingen 😅

Reputatie 7
Badge +21

Elke dag spruitjes (mijn lievelingsgerecht) lijkt me niet goed, dan kun je ze op het laatst niet meer zien, dus doe maar wat anders dan elke dag.
Alhoewel….. er is een hoop wat ik absoluut niet lus en dat is o.a. witlof, als ik het ruik ga ik al over mijn nek. En geen chinees eten, en geen,,…. en geen…..
Nee dat wordt ook niks.
Daarom eet ik eigenlijk ook nooit bij een ander, doodsbang dat ze weer iets op tafel zetten wat ik niet lus.
Ik maak graag mijn eigen eten klaar, dus voor mij geen van de twee opties.

 

Reputatie 7
Badge +18

Doe mij maar optie 2, als je elke dag hetzelfde eet dan ben je daar na 2 weken ook wel klaar mee denk ik.

Reputatie 7
Badge +10

Dit is makkelijk. Optie 2 natuurlijk onder het motto “Verandering van spijs doet eten".

Reputatie 7
Badge +8

Voor mij optie 2. 

Ik heb namelijk niet écht een lievelingsgerecht. En ik laat me graag verrassen, dus wie weet zet de kok me iets voor dat ik nog niet ken, dat zo maar m’n lievelingsgerecht wordt. 

Wat is trouwens het vreemdste (of vieste) wat je ooit gegeten hebt?

Het smerigste wat ik ooit gegeten heb is Hákarl (gefermenteerde haai) in IJsland. In Schotland Haggis (schapenmaag, gevuld met ‘gehakt’ van hart, longen, lever,  nieren en havermout).

Rocky Mountain Oysters in Canada waren smakelijk maar toch heel anders dan oesters. Nadat ik klaar was met eten en me verteld werd, wat ik nu precies gegeten had, heb ik de tweede portie toch maar afgeslagen…

Reputatie 7
Badge +30

Oef, ik ga denk ik toch ook voor optie 2. Kan het altijd nog laten staan als ik het echt niet lekker vindt. 

Elke dag hetzelfde ga ik uiteindelijk te saai vinden. Plus heb ik ook niet echt een lievelingsgerecht. En om dan elke dag een combinatie van dingen als aardbeien, droge worst, cheddar, en chocoladehagels te krijgen, dat is ook een beetje… nou ja...

Reputatie 7
Badge +9

Optie 2, zonder twijfel! Mezedes, tapas, verrassingsmenu, altijd leuk, verschillende dingen en smaken proeven! (Ik heb sowieso zo veel lievelingsgerechten, daar kun je weken mee vullen. Daar kan ik echt niet eentje van kiezen.) Dus zei ik het al: optie 2 voor mij! 😁

Hoi @Erik_ en anderen
 

Oef, ik ga denk ik toch ook voor optie 2. Kan het altijd nog laten staan als ik het echt niet lekker vindt. 

Nee hoor @Erik_ "We gaan helemaal niks laten staan"
Netjes je bordje leegeten.
😁

 

Reputatie 7
Badge +30

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga ook voor optie 2! Heb momenteel al roulaties met lievelingseten, en die ben ik dan na een week of een maand enorm zat. Dan kan ik ze een jaar niet meer zien. 😅 Laat staan dat ik het een heel jaar vol moet houden. 

Reputatie 7
Badge +16

Optie 2. Ik heb ook meerdere lievelingsgerechten, zoveel lekkers om uit te kiezen! 😋 Maar wel met de voorwaarde dat er pas achteraf verteld wordt, wat ik gegeten heb.
Feestje om niet meer zelf te hoeven bedenken wat we gaan eten of te koken: ik teken ervoor!
 

In Schotland Haggis (schapenmaag, gevuld met ‘gehakt’ van hart, longen, lever,  nieren en havermout).

@Erik_ heb jij dit ook niet gegeten? Of ben ik nu in de war met een ander gerecht?
 

Wat is trouwens het vreemdste (of vieste) wat je ooit gegeten hebt?

Vieste: bitter smakende groente. Bitawiri (dat is een Surinaamse bladgroente) en sopropo (ook een Surinaamse groente, het lijkt op een aparte komkommer). Ik kon vroeger wel huilen, als dat was, wat de pot schafte. 

Reputatie 7
Badge +19

Voor mij optie 2. 

Ik heb namelijk niet écht een lievelingsgerecht. En ik laat me graag verrassen, dus wie weet zet de kok me iets voor dat ik nog niet ken, dat zo maar m’n lievelingsgerecht wordt. 

Wat is trouwens het vreemdste (of vieste) wat je ooit gegeten hebt?

Het smerigste wat ik ooit gegeten heb is Hákarl (gefermenteerde haai) in IJsland. In Schotland Haggis (schapenmaag, gevuld met ‘gehakt’ van hart, longen, lever,  nieren en havermout).

Rocky Mountain Oysters in Canada waren smakelijk maar toch heel anders dan oesters. Nadat ik klaar was met eten en me verteld werd, wat ik nu precies gegeten had, heb ik de tweede portie toch maar afgeslagen…

Was dat een echte schapenmaag @Berteman, want toen ik in Schotland woonde in 2009 waren er al heel veel restaurants die kunstmagen gebruikten 

 

Reputatie 7
Badge +19

 

Dit "heerlijke" gifje zorgt ervoor dat @Erik_  de volgende mag doen donderdag a.s. 

 

Dit "heerlijke" gifje zorgt ervoor dat @Erik_  de volgende mag doen donderdag a.s. 

Die @Erik_  is een echte lekkerbek.
En likt altijd zijn bordje leeg. En dat kan ik waarderen.

Reputatie 7
Badge +30

In Schotland Haggis (schapenmaag, gevuld met ‘gehakt’ van hart, longen, lever,  nieren en havermout).

@Erik_ heb jij dit ook niet gegeten? Of ben ik nu in de war met een ander gerecht?

Nee, klopt. Alleen heb ik het zonder maag (echt of kunstmatig) gegeten. Twee keer als een voorgerecht in de vorm van bitterballen met haggisvulling. Een keer als hoofdgerecht maar dan dus zonder vel erom. En een keer een Scotch Egg (een eierbal) met haggis eromheen ipv reguliere ragout.

 

 

 

Dit "heerlijke" gifje zorgt ervoor dat @Erik_  de volgende mag doen donderdag a.s. 

 

Dit was me even ontgaan, vandaar een hele late. Maar er is een nieuwe Dwaling.

Reputatie 7
Badge +12

Een week te laat maar; als je het aan 1 tm 16 jarige Rob zou vragen was het 100% optie 1 en dan macaroni met stroganoff saus, maar de saus wel gezeefd want groente = vies. En met gehakt en Unox smac 😅

Inmiddels zou ik zeker optie 2 kiezen, hoewel ik zeker voorkeuren heb zou elke dag echt verschrikkelijk zijn na een tijdje. Dan maar een keer niet eten als hij of zij er champignons in gooit.

Heb twee jaar geleden voor een tijdje een vriendin opgevangen in huis omdat ze geen huis had, ze kon geweldig koken en zo heb ik ontdekt dat zelfs vegetarisch heerlijk kan zijn als er maar goed wordt gekookt. 

Reputatie 7
Badge +16

Laat mij maar elke dag verast worden 😁 Als ik te vaak hetzelfde eet gaat het vanzelf vervelen 😁

Laat mij maar elke dag verast worden 😁 Als ik te vaak hetzelfde eet gaat het vanzelf vervelen 😁

Ver-ast worden kan maar eenmaal, ver-rast worden kan inderdaad iedere dag.