Dubio op Donderdag

  • 2 December 2021
  • 51 reacties
  • 649 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21
  • Superuser
  • 15341 reacties

Het is weer donderdag, dus tijd voor een Dwaling. Of was het nou Dubio?
Hoe dan ook, het maakt eigenlijk niet uit.

Als winnaar van de Dwaling op Donderdag van vorige week was Nadia aan de beurt om ons deze week in Dubio te brengen, maar helaas is zij door omstandigheden niet in de gelegenheid deze week. Ze heeft mij gevraagd om in te vallen.

Hierbij mijn vraag aan jullie. Wat is de uitkomst van deze puzzel, welk getal staat bij de vraagtekens?

 

Zet je antwoord in witte letters zodat een ander ook een poging kan doen.
Jullie hebben de hele dag de tijd, de oplossing plaats ik morgen.

@Nadia wil deze rubriek heel graag volgende keer weer oppakken.
Tenzij iemand anders, de winnaar, volgende week erg graag wil doen natuurlijk.

Succes!!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Reputatie 7

Dit leerden we toch in groep 5 al? In ieder geval is het getal gelijk als je leeftijd van geboortejaar: 1985.

 

Ach, verhip. Het zit 'm altijd in de details…. :grinning:

Kip=20;
3 eieren=3 → dus 4 eieren moet dan 4 zijn.
Tros van 6 bananen=6 → 4 bananen is dan 4

4 X 4 = 16 plus 20 (v.d. kip) = 36 :kissing_smiling_eyes:

Reputatie 7

@PeterG FOUT! Lees je antwoord ff na :joy:

Reputatie 7
Badge +30

Dit leerden we toch in groep 5 al? In ieder geval is het getal gelijk als je geboortejaar 1985.

 

Dit vind ik al lastig :laughing:

Reputatie 7

@Marcia_ Zal ik maar niet vertellen, dat ik zo'n beetje bij elk kenteken het bouwjaar en maand kan aflezen zonder op te zoeken :rofl:

Reputatie 7
Badge +30

Dat zijn skills!

Ik moet ook mijn antwoord aanpassen.

120

JeroenB22 schrijft: PeterG FOUT! Lees je antwoord ff na

Nagelezen….

Nou ben ik het ZAT. Klaar mee! 

Kan beter klanten helpen. Dat is soms al lastig genoeg. 

Graag geen mentions meer bij raadsels. (heb trouwens notificaties op dit board)

Reputatie 7

Wie een :mag_right: wil kan hem bij mij huren voor €1,-

Reputatie 7
Badge +30

Wie een :mag_right: wil kan hem bij mij huren voor €1,-

Nou ik hoef geen hint, maar ben wel benieuwd hoe zeker jij van je antwoord bent :P. Ik ben namelijk behoorlijk zeker over die van mij en dat is toch een andere!

Reputatie 7

Very zeker :nerd: En volgens mij staat het antwoord gelijk aan creativiteit. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben héél benieuwd morgen!

Oh, heb zelf telfout gemaakt. 16 + 20 is natuurlijk 36 (en niet 26). Heb het gecorrigeerd in mijn antwoord. Ben heel klein beetje dyslectisch denk ik. Maak vaker rare (typ)fouten ook.

Maar wat mij betreft laatste Dubio. 

@JeroenB22

En niet meer spieken, Jeroen….. :expressionless:

Ik doe een laatste poging. Met dank aan mijn vrouw. 36 

Reputatie 7
Badge +30

Jemig. Ik moet een bril. Het antwoord is natuurlijk 36. Sorry @JeroenB22 :sweat_smile:

Als ik deze bekijk in mijn Samsung browser op de phone zijn alle antwoorden gewoon leesbaar. Want m'n phone staat op “donker”. En is dus zwart met witte letters…..

De chrome browser op de phone neemt dat profiel niet over. En is het witte achtergrond...

Jemig. Ik moet een bril. 

Volgens je profielfoto heb je die al:sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +10

Het antwoord is 36.

Zolas gewoonlijk moet je heel goed opletten.

Reputatie 7
Badge +21

Het is al een tijdje stil in het topic, dus ik denk dat het tijd wordt voor de uitslag.
Om laatkomers niet direct weg te jagen volgt de oplossing hieronder in een Spoiler.

 

 

Ik heb antwoorden gezien van 28 tot 120, maar de winnaar was al snel duidelijk.
wjb  was de eerste die het juiste antwoord gaf, gevolgd door nog 9 anderen.
Sommigen hadden meerdere pogingen nodig met PeterG aan kop in 4 keer :grin:

Dus hierbij feliciteer ik wjb met de overwinning.

Ik laat het aan @Nadia en @wjb over om ‘uit te vechten’ :wink: wie volgende week een nieuwe Dwaling gaat plaatsen.

Succes!!

Reputatie 7

Ik laat de eer graag aan @Nadia en ik ben er van overtuigd dat ze volgende week de energie zal kunnen vinden om een nieuwe "dwaling" op te stellen.

Was ik even blij dat ik gisteren druk was met andere dingen, ben ik tenminste niet publiek afgegaan … :laughing:

Reputatie 7
Badge +30

Jemig. Ik moet een bril. 

Volgens je profielfoto heb je die al:sweat_smile:

Haha heel scherp! Ik zeg tegen mijn man: ‘kijk jij hier eens naar, dit klopt toch niet? het zijn 4 eieren en 5 bananen..’ Hij onderbreekt me en zegt: ‘hoeveel bananen? het zijn er 4 hoor!’

Dus ik heb de bril maar even gepoetst:laughing:

Reputatie 7

Bedankt, @RBxx voor het invallen deze week in de Dubio/Dwaling op Donderdag. Wat een ontzettend leuke ‘Dwaling’. Ik heb erg genoten van de reacties hier: sommigen vonden het een ‘eitje’, maar de meesten vonden het toch wel lastig. Er zitten natuurlijk ook enorme instinkers in, als je niet goed kijkt zie je zomaar over het hoofd dat er minder bananen en eieren in de laatste opgave zitten :spy_tone2:  En dan komt natuurlijk ook nog die wiskundige bewerkingsvolgorde om de hoek kijken. Best een uitdaging dus. 
 

Ik laat de eer graag aan @Nadia en ik ben er van overtuigd dat ze volgende week de energie zal kunnen vinden om een nieuwe "dwaling" op te stellen.

Gefeliciteerd, @wjb. Yes, ik maak graag volgende week een nieuwe Dwaling op Donderdag. Ik heb er nu al zin in :) 

Reputatie 7

Yes, ik maak graag volgende week een nieuwe Dwaling op Donderdag. Ik heb er nu al zin in :) 

@Nadia, zorg je er wel voor dat het antwoord 42 is, dan kan @Raymondt tenmiste ook een keer winnen. :wink:

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Nadia . Ik had gelukkig nog een ongebruikte Dwaling van vorig jaar 'op voorraad', dus ik kon snel inspringen.