Dubio op Donderdag - YouTube verjaart

  • 23 April 2020
  • 23 reacties
  • 372 keer bekeken
Dubio op Donderdag - YouTube verjaart
Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Vandaag is het exact 15 jaar geleden (23 april 2005) dat het eerste filmpje op YouTube werd geüpload. Het 19 seconden durende filmpje werd opgenomen in de dierentuin van San Diego en toont één van de YouTube-oprichters voor een groep olifanten, terwijl hij uitlegt hoe interessant hun enorm, enorm, enorme lange slurven zijn.

Ter ere van dit belangrijke moment in de geschiedenis van het internet hebben we de volgende Dubio voor je:

  1. Dagelijks afleveringen van (YouTuber) Bob Ross* ‘bingewatchen’.  

     

  2. Zelf een YouTube-kanaal beginnen en elke dag 20 minuten vloggen over je dagelijkse leven. Jij wordt de nieuwe Enzo Knol. Of Bob..


Fijne Dubio op Donderdag. Meedoen is simpel, je moet alleen kiezen! 

*Bob Ross was een beroemde eigenzinnige schilder hij kon je bijna hypnotiseren met zijn tv-programma The Joy of painting uit de jaren ’80 en ’90. Met rustgevende halen liet hij het ene na het andere schilderij als magie op het doek verschijnen. Decennia na zijn dood is Bob nog steeds levendig aanwezig op zijn eigen YouTube-kanaal met 3,87 mln. volgers. Bob Ross verstond de kunst van het humoristisch zijn en kon met zijn positieve vibe ook erg goed relativeren. Wie wil er nou niet zijn zoals Bob? ‘Happy painting’ allemaal :)


23 reacties

Hoi Allemaal en  @Nadia ,

Niet zo moeilijk deze keer.
Ik zou internet opzeggen, telefoon en pc bij het grofvuil.
En de tv kan er meteen bij.
Overige materialen retour KPN.

Mag dat ook ?
Is ook een keuze toch ?

Reputatie 7

Hoi Allemaal en  @Nadia ,

Niet zo moeilijk deze keer.
Ik zou internet opzeggen, telefoon en pc bij het grofvuil.
En de tv kan er meteen bij.
Overige materialen retour KPN.

Mag dat ook ?
Is ook een keuze toch ?

Betekent dat je dan geen (van bovenstaande) keuze maakt, @genetic? Dat is ook een keuze ;) 

Reputatie 7
Badge +16

Deze keuze is simpel @Nadia, die Bob Ross maakt je zo ontzettend ontspannen en relaxt. Hier kan ik uren na kijken en helemaal relaxt van in slaap vallen. Kijk er nu regelmatig naar op ViceTV voor ik ga slapen, wat een heerlijk programma blijft dit. 

**Damn het forum pakt geen gifs meer, naja die had hier dus kunnen staan. **

Reputatie 7

Ik vind Bob Ross echt fantastisch. Maar you hate 'm or you love 'm. :green_heart:

**Damn het forum pakt geen gifs meer, naja die had hier dus kunnen staan. **

Ja, onderhoud bij InSided. Anders had ik pareltjes van Gifjes hier voor jullie gehad ;) 

Reputatie 7

De keuze is inderdaad makkelijk. Bob Ross :thumbsup:, overal happy little trees die uit het niets tevoorschijn komen 

Reputatie 7

Ik heb altijd al willen kunnen schilderen maar helaas ben ik nooit verder gekomen dan...

Ik kijk dan ook al uit naar die schildercursus van Bob Ross. :wink:

Overigens schilder ik ook wel eens iets als…

...alleen vergeet ik altijd om meerdere kleuren te gebruiken en dan ziet het er ineens heel anders uit.

Reputatie 7
Badge +16

Ik vind Bob Ross echt fantastisch. Maar you hate 'm or you love 'm. :green_heart:

 

'’We don't make mistakes, we just have happy accidents.'’ :rofl:

Reputatie 6
Badge +6

Dit is inderdaad erg makkelijk, Bob Ross. Altijd. Alle redenen zijn ook al benoemd dus ik kan hier verder niks meer aan toevoegen!

Reputatie 7
Badge +20

“Beste allemaal. Wat leuk dat je weer kijkt naar een nieuwe vlog van Bart!  Ik laat jullie net als gisteren weer zien hoe mijn thuiswerkdag eruit ziet. Natuurlijk begon mijn dag weer met opstaan en koffie. Maar is je wel opgevallen op dat ik een nieuw kopje heb gepakt? Toen ben ik onder de douche gestapt, wat jullie ook vandaag weer niet mochten zien. Hihihi. Tussen de middag heb ik geluncht, net als gisteren inderdaad. Maar mijn broodje smaakte wel veel lekkerder. Heb je gezien dat er ander beleg opzat? En er is nog een groot verschil met gisteren: mijn haar is vandaag alweer een millimeter langer. Je denkt dat het niet opvalt, maar je gaat het toch wel zien hoor!”  

Nee… Ik denk niet dat ik een carrière als vlogger moet gaan overwegen. Zeker niet in deze periode. 

Reputatie 7
Badge +16

Toen ben ik onder de douche gestapt, wat jullie ook vandaag weer niet mochten zien. Hihihi.

Dat is nou juist de redenen waarom we zijn gaan kijken. :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga ook voor Bob Ross. Bingewatchen like a  ̶R̶o̶s̶s̶ boss. 

Reputatie 7

Hoe vinden jullie het kleurgebruik in mijn nieuwste schilderij…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...mooi hè? :thinking:

Reputatie 7
Badge +16

@wjb Mooi wit is niet lelijk nee 😉.

Ik heb al nootjes genoeg om te kraken.1 extra moeielijke:joy:  kan er nog wel bij

Dubio  1 Zou kunnen.

Dubio 2 Zou kunnen.

Zo, en nu ga ik knikkeren.

 

:grin:

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb altijd al willen kunnen schilderen maar helaas ben ik nooit verder gekomen dan…

 

Ik voel dit op creatief gebied. Daarom hieronder mijn samenvatting van onze samenwerking @wjb :grin:

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb weinig tijd om te bingen de afgelopen weken! Dus ik zou lekker gaan vloggen. Niemand die kijkt hoe ik de was opvouw, maar 20 minuutjes red ik dan nog wel!:joy:

Reputatie 7

Hoe vinden jullie het kleurgebruik in mijn nieuwste schilderij…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...mooi hè? :thinking:

Dit is (bijna) geniaal. Ik mis alleen nog een banaan

Reputatie 7
Badge +16

 @Nadia is er nog steeds onderhoud bij insided? :P 
https://giphy.com/gifs/dancing-dance-excited-IB9foBA4PVkKA

Reputatie 7

 @Nadia is er nog steeds onderhoud bij insided? :P 
https://giphy.com/gifs/dancing-dance-excited-IB9foBA4PVkKA

Hah. Ik wist dat die zou komen. Hyves banaan

Reputatie 7

Hoe vinden jullie het kleurgebruik in mijn nieuwste schilderij…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...mooi hè? :thinking:

Dit is (bijna) geniaal. Ik mis alleen nog een banaan

Sorry, ik had honger. :sweat:

Vandaag is het exact 15 jaar geleden (23 april 2005) dat het eerste filmpje op YouTube werd geüpload. Het 19 seconden durende filmpje werd opgenomen in de dierentuin van San Diego en toont één van de YouTube-oprichters voor een groep olifanten, terwijl hij uitlegt hoe interessant hun enorm, enorm, enorme lange slurven zijn.

Ter ere van dit belangrijke moment in de geschiedenis van het internet hebben we de volgende Dubio voor je:

  1. Dagelijks afleveringen van (YouTuber) Bob Ross* ‘bingewatchen’.  

     

  2. Zelf een YouTube-kanaal beginnen en elke dag 20 minuten vloggen over je dagelijkse leven. Jij wordt de nieuwe Enzo Knol. Of Bob..


Fijne Dubio op Donderdag. Meedoen is simpel, je moet alleen kiezen! 

*Bob Ross was een beroemde eigenzinnige schilder hij kon je bijna hypnotiseren met zijn tv-programma The Joy of painting uit de jaren ’80 en ’90. Met rustgevende halen liet hij het ene na het andere schilderij als magie op het doek verschijnen. Decennia na zijn dood is Bob nog steeds levendig aanwezig op zijn eigen YouTube-kanaal met 3,87 mln. volgers. Bob Ross verstond de kunst van het humoristisch zijn en kon met zijn positieve vibe ook erg goed relativeren. Wie wil er nou niet zijn zoals Bob? ‘Happy painting’ allemaal :)

Ik zou na extra goed zaagsel roeren kiezen voor schilderen.

Optie 1 : Ik zou me dan toeleggen op portretten. Alleen ik teken en schilder dermate slecht dat ik betaald zou moeten worden om te stoppen. Dus meteen een goed betaalde kostwinning.:grinning: Schijnt ook gunstig te zijn op Koningsdag.:nerd:

Reputatie 7
Badge +16

Optie #2, duidelijk ;) 

 

Niet dat ‘t mijn talent is maar het is tenminste te doen ^^’ En als je dan ook nog wat centjes bijverdiend :) 

Deze keuze is simpel @Nadia, die Bob Ross maakt je zo ontzettend ontspannen en relaxt. Hier kan ik uren na kijken en helemaal relaxt van in slaap vallen.

Daar sluit ik me helemaal bij aan! VanDijk brown!

Reageer