Duurzaamheid: grote diversiteit stroomadapters

  • 6 November 2022
  • 3 reacties
  • 64 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

hallo mensen,

het is duurzaamheid wat de klok slaat, we moeten tv niet op standby hebben modem uit.enz

probleem we zitten met tig adapters voor allerlei apparaten,telefoon opladen, de modem, de ontvanger enz,

nu bedacht ik me 1 voeding voor alles instelbaar, mobiel draadloos boven op ,spaart vele grond stoffen (en de ellende die daarmee gepaard gaat) of via usb stopcontact, spaart kabels uit , stofnesten, want adapters liggen vaak met (onnodig lampje) onder de kast, als ik in de nacht in huiskamer kom hoef ik niet eens licht aan te doen, door alle lampjes, ben geen vast geketende activist, na ik op mijn 12e een werkstuk maakte over het slopen amzonewoud, ben nu 54, en de hoop alllang kwijt, maar toch.

misschien een idee, hoeft niet gelijk met zonnepaneel of windmolen, krijg je weer gedoe met gemeente vergunningen.

volgend idee, eigen software voor telefoons, hoeven mensen niet om de twee jaar een ander te kopen omdat apps niet meer werken zelf een s4 mini met android 11, uiteraard , maar past goed in broekzak, dus waarom vervangen,of inleveren, omdat sofware niet geupdate word..¿¿¿? door fabrikant,,,

technis is er veel mogelijk, zoals nieuwste dolby atmos, nu hou ik van het warme buizengeluid,Dus zelf een systeem gebouwd van oude buizen radio's(die niet meer te herstellen waren), lijkt me duurzaam, niet qua stroom, maar wel grondstoffen, spraak gestuurd maar vanwege spraakgebrek, doet ie soms dingen🤣

denk dat we anders moeten kijken naar duurzaam een versterker van 10 jaar, gebruikt zelfde natuurkundige principes als de nieuwe van nu

vriendelijke groet


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 2

Op zich niks mis mee om wat langer met een apparaat te doen. We leven in een weggooimaatschappij, waar de fabrikant al rekening houdt met het feit dat zijn product niet te lang mee gaat. Voor electronica is 5 jaar al veel. Mensen willen ook graag het nieuwste hebben. En ja… als je een 55inch tv kan kopen voor 350 Euro, waarom ook niet. Mensen hebben het ervoor over, en willen ermee pronken. Ieder zijn ding. En over de opladers, volgens mij is de Europese unie al 10 jaar bezig met het “verplichten” van een universele oplader, en is dat eindelijk vanaf volgend jaar “verplicht” . Dat is ook de reden dat je tegenwoordig geen oplader meer bij je telefoon krijgt. Kan best, maar de pro-consument wil natuurlijk wel zijn nieuwe telefoon opladen met 100watt en daar hoort ook een oplader bij die los verkrijgbaar is. Vooruitgang is niet meer te stoppen….of toch wel?

 

Reputatie 3
Badge +1

wellicht wel pox  is vootr gaan te stoppen of een weg in slaan

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben blij dat ik een andere wereld heb meegemaakt waar west Europese landen vaak hun eigen producten maakten , alleen de olie werd helaas uit het midden-oosten gehaald.  Je had 1 kostwinner met een eerlijk salaris, een tv van Philips kostte 2000 gulden, een fiets ging een leven lang mee, in elke straat stond maar een handvol auto's, de groente deed de groenteman in een papieren zak. En tóch was toen ook veel niet goed, en wat hebben we gedaan? Om de bankrekening van de elite nog meer te spekken doen we zaken met China,  India,  Rusland,  Afrika,  Qatar,  etc. Het verhaal is dan: je wilt toch graag betaalbare producten? Maar dat is een lulverhaal van mensen die nog meer geld willen verdienen.  Gelukkig heb ik andere tijden meegemaakt. Het is nooit perfect,  maar nu is het wel heel triest, arme kinderen,  wat een toekomst,  een studentenkamer kost al 650 euro, de wereld is knettergek.  Zucht.