Beantwoord

Dwaling op dinsdag 05 mei 2020

  • 5 May 2020
  • 32 reacties
  • 1134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21

Vandaag weer een nieuwe ‘Dwaling op dinsdag’. Ik ben benieuwd wie vandaag als eerste met de juiste oplossing komt. :relaxed:

Ik heb een serie op Netflix gebingewatcht zonder dat ik verbonden was met mijn wifi netwerk. Nu zijn mijn MB's van deze maand op en wil ik extra bundels aanschaffen. 

10 MB kost 50 eurocent
100 MB kost 3 euro
1000 MB kost 10 euro
 

Ik heb 100 euro (alles moet op) waarmee ik in totaal 100 bundels wil kopen en van elke soort tenminste één. Hoeveel bundels moet ik van elke soort kopen?

 

Succes!
 

icon

Beste antwoord door Nadia 5 May 2020, 19:57

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7

94 van 50 eurocent, 1 van 3 euro en 5 van 10 euro.

 

Ik heb de uitkomst even "weg"gehaald want ik deed buiten mededingen mee. :wink:

Hmmmm, geen want je bent vrij in je keuze. Niks moet.

Bevrijdingsdag...:sunglasses:

Reputatie 7
Badge +21

Hmmmm, geen want je bent vrij in je keuze. Niks moet.

Bevrijdingsdag...:sunglasses:

Dat is waar, maar ik wil zelf graag 100 euro aan 100 bundels uitgeven. :wink:  

Reputatie 7
Badge +21

Wat snel wjb! Jouw antwoord klopt! :tada:

Reputatie 7
Badge +28

??  van 50 eurocent, ??  van 3 euro en ??  van 10 euro.

Dit is de juiste ! 

Ik had niet naar de oplossingen gekeken (stonden er hier niet eerst drie streepjes??) en ik was hier ook op uitgekomen na zo'n 10 minuten rekenen. (20 combinaties uitgewerkt...) 

Reputatie 7

Wat snel wjb! Jouw antwoord klopt! :tada:

Ik heb de uitkomst even "weg"gehaald want ik deed buiten mededingen mee. :wink:

 

94 van 50 eurocent, 1 van 3 euro en 5 van 10 euro.

Dit is de juiste ! 

Ik had niet naar de oplossingen gekeken (stonden er hier niet eerst drie streepjes??) en ik was hier ook op uitgekomen na zo'n 10 minuten rekenen. (20 combinaties uitgewerkt...) 

En daarom stel ik voor dat @Vikash @Noordzee als winner gaat uitroepen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +28

@wjb

Dan heb ik dat ik in de quote ook gedaan, maar dan zou je het nog wel iets moeten aanpassen om het andere mensen niet te makkelijk te maken.  

Reputatie 7
Badge +28

Als er verder geen goede oplossingen komen, wil ik de uitdaging voor volgende week wel oppakken.

Maar het leukste zou zijn als er nog een "nieuwe" winnaar komt, iemand die nog niet eerder gewonnen heeft.

@wjb Wil je bij jouw postings de oplossing nog ietsje lastiger maken?     Check (gedaan dus..) 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het bericht aangepast. 

Ik heb de uitkomst even "weg"gehaald want ik deed buiten mededingen mee. :wink:

Ik had niet naar de oplossingen gekeken (stonden er hier niet eerst drie streepjes??) en ik was hier ook op uitgekomen na zo'n 10 minuten rekenen. (20 combinaties uitgewerkt...) 

En daarom stel ik voor dat @Vikash @Noordzee als winner gaat uitroepen. :relaxed:

 

In dat geval is de wisselbeker nu bij jou @Noordzee. Wil jij volgende week een nieuwe bedenken?

Reputatie 7
Badge +28

Als niemand meer met een goede oplossing komt, dan neem ik de wisselbeker in ontvangst. 

Maar ik geef bv. @ChrisWissink @PeterG @huistijger @Giant2000 @Dennis Schreve @Henk2304 @Nadia @Susan_ @Lisa @Friesian @RBxx @JanD @Bart_ @Marcia_  @Maja_ @Erwin_  @Alex_P @Natasja  etc…. ook een kans om hun rekentalenten te laten zien.  

Ik en rekenen....:rolling_eyes:  1 + 1 = 5

Toch?:nerd::joy:

Reputatie 7

Ik en rekenen....:rolling_eyes:  1 + 1 = 5

Toch?:nerd::joy:

Dat is helemaal correct. Volgende week iets vroeger opstaan, dan weet ik zeker dat je kans maakt de dwaling van 12 mei te winnen. :wink:

Reputatie 7
Badge +20

@Noordzee Ik ben van het type ‘hakken over de sloot met wiskunde’. Dat geeft niks: ik ben nog steeds heel blij met mijn (door sommigen wat neerbuigend betitelde) ‘pretpakket’. Als je leuke geschiedenis- of andere alfavragen hebt ben ik je man. Als gerekend moet worden verstop ik me liever onder tafel om te wachten totdat het ergste voorbij is.   

Ik en rekenen....:rolling_eyes:  1 + 1 = 5

Toch?:nerd::joy:

Dat is helemaal correct. Volgende week iets vroeger opstaan, dan weet ik zeker dat je kans maakt de dwaling van 12 mei te winnen. :wink:

Och als er geen moeilijkere vraagstukken zouden zijn dan zou ik er voor tekenen.:hugging: ​​​​​​:relaxed:

54 X 0,50 = 27
1 X 3 = 3 (30)
7 X 10 = 70 (100 euro)

Noordzee schreef: Maar ik geef bv. PeterG e.a. ook een kans om hun rekentalenten te laten zien.

Laat maar. Na een frustrerend half uur (heb m’n rekenmachine / oude mobiel al boos op tafel gegooid) ga ik maar eens kijken of ik nog wat klanten kan ondersteunen. Dit soort sommen, meestal met gewichten fruit, was ik op school ook heel slecht in.

Ik kom wel op of 100 bundels of 100 euro maar niet beiden tegelijk.

Reputatie 7
Badge +16

Als niemand meer met een goede oplossing komt, dan neem ik de wisselbeker in ontvangst. 

Maar ik geef bv. @ChrisWissink @PeterG @huistijger @Giant2000 @Dennis Schreve @Henk2304 @Nadia @Susan_ @Lisa @Friesian @RBxx @JanD @Bart_ @Marcia_  @Maja_ @Erwin_  @Alex_P  etc…. ook een kans om hun rekentalenten te laten zien.  

Alleen al het tellen van al deze tags levert mij al een duizelig gevoel op. Ik sluit me aan bij @Bart_ in deze. Nog steeds is Windows Logo → R → CALC → Enter mijn beste vriend. Maar ik ga mijn hoofd er nog even over breken later vandaag, mijn geheugen wordt er de laatste maanden toch al niet beter op :nerd: .

Reputatie 7
Badge +21

Noordzee schreef: Maar ik geef bv. ...RBxx... e.a. ook een kans om hun rekentalenten te laten zien

Bedankt :wink: Ik doe mijn best, maar was tot nog toe steeds te laat. Trouwens, de uitdaging om bij winst zelf een puzzel te bedenken is nog groter :tired_face: Daar ga ik eerst maar aan werken…..

Reputatie 7
Badge +30

@Noordzee Ik ben van het type ‘hakken over de sloot met wiskunde’. Dat geeft niks: ik ben nog steeds heel blij met mijn (door sommigen wat neerbuigend betitelde) ‘pretpakket’. Als je leuke geschiedenis- of andere alfavragen hebt ben ik je man. Als gerekend moet worden verstop ik me liever onder tafel om te wachten totdat het ergste voorbij is.   

Ik zit dus bij @Bart_  onder de tafel als jullie me kwijt zijn! Heb een paar jaar bijles gehad en het zweet breekt me nog steeds uit als ik berekeningen moet maken..

Reputatie 7

Beste @Marcia_, ik betaal al jaren veel te veel voor mijn abonnement.

Ik wil het best even voor je voorrekenen :wink: maar je kunt me ook op mijn blauwe (bruine) ogen vertrouwen en even een maandelijks terugkerende correctie van min 27,49 euro bij mijn abonnement vastleggen.

@Noordzee Ik ben van het type ‘hakken over de sloot met wiskunde’. Dat geeft niks: ik ben nog steeds heel blij met mijn (door sommigen wat neerbuigend betitelde) ‘pretpakket’. Als je leuke geschiedenis- of andere alfavragen hebt ben ik je man. Als gerekend moet worden verstop ik me liever onder tafel om te wachten totdat het ergste voorbij is.   

Ik zit dus bij @Bart_  onder de tafel als jullie me kwijt zijn! Heb een paar jaar bijles gehad en het zweet breekt me nog steeds uit als ik berekeningen moet maken..

@Marcia_  en @Bart_  hoe laat  hebben  jullie  ook alweer schafttijd?:grin:

Reputatie 7
Badge +16

@Marcia_ Houd je je wel aan de 1,5 meter afstand dan? Weet niet of @Bart_ z’n brede tafel heeft :sweat_smile:

@ChrisWissink pssst zachtjes,  volgens mij zijn ze een moeilijke  tafel aan het oplossen. :nerd:

Reputatie 7
Badge +16

Haha @Friesian,
de tafel van 0 zeker? 0x0, 1x0. Ik hoop dat het rekenen van die 1,5 meter ze beter afgaat :rofl::joy:

Reputatie 7
Badge +30

Haha heel goed punt, Chris. Ik pak m'n eigen tafel wel :P

Reputatie 7

Haha heel goed punt, Chris. Ik pak m'n eigen tafel wel :P

Dan neem je toch zeker wel de tafel van 1 (1x1=1, 2x1=2) want anders wordt het misschien te moeilijk voor je. :wink:

Reageer