Dwaling op dinsdag 10 november 2020

  • 10 November 2020
  • 33 reacties
  • 958 keer bekeken

Reputatie 7

Ook vandaag voor de liefhebbers weer een dwaling op dinsdag.

 

Dit keer maar één uitdaging, dus als je wilt winnen moet je er (heel) snel bij zijn.

 

Wat is het hoogste getal dat je kunt maken door twee lucifers te verplaatsen?

 

 

Deze is niet te moeilijk … toch?

 

Zoals gebruikelijk de antwoorden graag in het wit.

 

Succes:

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia  @Natasja  @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Vikash

@ChrisWissink @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable 

 


33 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Als volstrekte alfa (het zweet breekt me al uit bij de meest eenvoudige rekensommetjes) doe ik toch eens een poging. 

mijn gokje: 15005

;-) 

Reputatie 7

Als volstrekte alfa (het zweet breekt me al uit bij de meest eenvoudige rekensommetjes) doe ik toch eens een poging. 

Vandaar dit keer een dwaling waarvoor je niet hoeft te rekenen. :wink:  

Goede poging overigens maar het kan hoger. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +28

Mijn oplossing : 

 

9909

 

Reputatie 7
Badge +28

Nog een oplossing : 

Als er meer dan 4 cijfers mogen : 

9 8 118 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Kom er maar in : 

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia  @Natasja  @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Vikash

@ChrisWissink @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

 

(@wjb : Ik had jouw tag van 6 uur geleden niet ontvangen.) 

Reputatie 7
Badge +7

Mijn oplossing: 9909

Reputatie 7

Ik hoop wel dat iemand van jullie vanavond nog met de juiste oplossing gaat komen. :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +7

Bah!

Reputatie 7

Bah!

Je mag best nog een poging doen hoor. :wink:

Ik denk:

9900

Reputatie 7
Badge +10

Kom zo (20 minuutjes) met een antwoord! 👍
(ook hier geen eerdere notificatie behalve nu net die van @Noordzee )

Reputatie 7
Badge +10

Ik denk.....ik maak van een nul losse stokjes wat uitkomt op:  511108 (ik ben ‘m eerlijkheidshalve ooit ergens tegengekomen, het plaatje zie ik voor me en dit antwoord staat me nog iets van bij)

Reputatie 7
Badge +21

Mijn poging: 98118

Ook hier geen (eerste) mention, alleen die van @Noordzee 

Stond die er direct bij tijdens plaatsing? Later toevoegen via een edit werkt niet, is mijn ervaring.

Reputatie 7

Ook hier geen (eerste) mention, alleen die van @Noordzee 

Stond die er direct bij tijdens plaatsing? Later toevoegen via een edit werkt niet, is mijn ervaring.

De mentions zijn inderdaad na plaatsing toegevoegd aan het openingsbericht.

Daar mag InSided zich dan eens over buigen.

 

En ondertussen laten we dit topic gewoon nog even doorlopen om iedereen een kans te geven die fantastische prijs te bemachtigen die nu al traditioneel wordt toegekend aan de eerste die zonder "vals spelen" (@Anneke-Anna :wink: ) het juiste weet te formuleren.

Reputatie 7
Badge +21

En ondertussen laten we dit topic gewoon nog even doorlopen om iedereen een kans te geven die fantastische prijs te bemachtigen die nu al traditioneel wordt toegekend aan de eerste die zonder "vals spelen"​​​​​ ​het juiste weet te formuleren.

Interessant, ik zou bijna gaan spieken. Maar dat is nog erger… :sweat_smile: 

Reputatie 7

En ondertussen laten we dit topic gewoon nog even doorlopen om iedereen een kans te geven die fantastische prijs te bemachtigen die nu al traditioneel wordt toegekend aan de eerste die zonder "vals spelen"​​​​​ ​het juiste weet te formuleren.

Interessant, ik zou bijna gaan spieken. Maar dat is nog erger… :sweat_smile: 

Ook dat is uiteraard "vals spelen" en zal derhalve onherroepelijk resulteren in diskwalificatie. :wink:

Reputatie 4
Badge +2

Mijn oplossing:

98118

8003

Reputatie 7

Deze dwaling op dinsdag zal nog een nachtje en ochtend geopend blijven zodat iedereen zich die lucifers nog een keer rustig voor de geest kan halen om te kijken of er toch niet nog een wat groter getal van te maken is.

Reputatie 7
Badge +21

Doordat ik mijn vriendin help met de verbouwing heb ik hier eigenlijk geen tijd voor en doe dus nu alleen buiten mededinging mee.
Meestal zet ik nu de computer al vroeg uit dus ik zie het nu vanmorgen pas, het is nu 05:05 uur lekker vroeg, maar zit hier al een half uurtje mijn roestige hersens te kraken.
Ik ben ook een ochtendmens en ben 's morgens op mijn best :blush:
Als je maar twee lucifers mag verplaatsen dan kom ik niet hoger dan:

5111008
De eerste nul plaats je de horizontale stokjes ook verticaal waardoor je drie maal een 1 krijgt.

Oh ik zie nu dat ik een 0 teveel heb geplaatst, afijn ik doe toch zonder mededingen mee, dus maakt ook niet uit. antwoord moet zijn 511108

En nu laat ik mijn koppie thee koud worden, da's jouw schuld @wjb:sunglasses:
Afijn ff happie eten en dan koffie, da's ook lekkerder dan thee.

Als het 4 getallen moeten blijven kom ik op 9900

9800

Admin: tekst gewit ;)

Reputatie 7
Badge +21

@jimny 
Maak je antwoord even wit, dit kun je nog doen binnen een uur na plaatsing door rechtsonder je bericht op de drie puntjes te klikken.

Reputatie 7

Mmmmh. Ik moest hier toch nog even naar kijken. Je had beloofd dat het een makkelijke was, toch?

Mijn antwoord: 511108 door de eerste nul van 5008 op te breken: de bovenste lucifer en onderste een 1 te maken, ontstaan er drie keer een 111 dus: 511108

Reputatie 1

Leuk!!

mijn antwoord:

15005

 

Reageer