Dwaling op Dinsdag 12 mei

  • 12 May 2020
  • 36 reacties
  • 1331 keer bekeken

Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Hay,

Bijna vergeten maar deze week is de eer aan mij voor een Dwaling op Dinsdag…. Ik heb er twee voor jullie gevonden. 

  1. Nummerreeksje, altijd leuk ;)

 

  1. Je hebt 3 lucifers, hiermee moet je het cijfer 6 maken zonder de stokjes te breken. Hoe?

Tip. Zet je antwoord in wit. Dan kan iedereen een keer raden. Succes! 

 


36 reacties

Reputatie 7

Wie, oh wie gaat er vandoor met de wisselbeker :trophy: Dwaling op Dinsdag?

@wjb, @Noordzee, @PeterG, @huistijger, @RBxx, @Dennis Schreve, @SjorsK, @Giant2000, @Nick83, @Joep1965, @Tycha en alle anderen leden.          

De prijs: eeuwige roem op het forum en aan jou de eer om volgende week een dwaling te presenteren aan de KPN community  

Reputatie 7
Badge +28

87 en het linke stoke rechtop. De andere twee vanaf het stokje in een punt naar elkaar toe. (Wel een beetje rara r 6 ) 

 

Is dit hierboven te lezen? 

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Niks te zien @Noordzee:

😁

Volgens mij 128 en VI.

Reputatie 7

Buiten mededinging.

Het parkeerplek is nummer 87 en de lucifers kunnen als VI neergelegd worden.

Reputatie 7

Wat denk jij, @Dennis Schreve ? :)

 

Reputatie 7

Heel goed Noordzee en wjb hebben het (alweer) snel opgelost.

 @PeterG heeft 'm bijna goed. De lucifers kloppen, maar de parkeerplek. Kijk nog eens goed ;)

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben heel slecht in dit soort raadseltjes. De 6 had ik al gauw gevonden maar het autonummer laat ik aan anderen over.

De lucifers kloppen, maar de parkeerplek. Kijk nog eens goed ;)

Kom toch steeds weer op hetzelfde. Dat is het enige verband wat ik zie. 10 verschil, 20 verschil, 30 verschil

Zet anders die auto even weg :wink: !

Reputatie 7
Badge +21

't Was ff lastig met de parkeerplaats, maar ineens ging het licht branden :yum:
Je moet het op de kop lezen dus is het antwoord 87
De lucifers was makkelijker  VI 

Reputatie 7
Badge +28

Als het antwoord van @huistijger goed wordt bevonden door @Nadia  , dan sta ik de wisselbeker graag af.  Akkoord, Nadia ?  

Want ik ben al een keer geweest, de eerste keer dat het niemand lukt om een oplossing te vinden, dan neem ik de handschoen wel weer op. 

Reputatie 7
Badge +21

De lucifers had ik snel opgelost, maar de parkeerplaats heb ik helaas (nog) geen idee. Ben benieuwd naar de uitleg.

Aha, @huistijger geeft de uitleg, sorry voor het spieken. Een simpele nummerreeks, je moet het even zien :sunglasses:

Reputatie 7

De lucifers had ik snel opgelost, maar de parkeerplaats heb ik helaas (nog) geen idee. Ben benieuwd naar de uitleg.

Ik zou zeggen, ga eens op de stoel van de chauffeur van die auto zitten en parkeer hem niet achteruit maar vooruit in. :sunglasses:

 

Oeps Nadia is me voor.

Reputatie 7

Ik heb mijn post (voor wjb zijn reactie) toch nog even verwijderd. Tipje van wjb helpt. Als het daarna toch nog lastig is, herplaats ik mijn post weer :)

Reputatie 7
Badge +22

Hah, @PeterG@Giant2000 en @RBxx. Dan bied ik jullie een ander perspectief… :nerd:

  Nu is het vast zichtbaar!

87

aAdmin: plaatje verwijderd i.v.m. spelbederf ;)

Reputatie 7

JAAAAA. Heel goed, @Dennis Schreve. Ik heb het plaatje even verwijderd. Komt zo weer terug ;) 

RBxx schrijft: de parkeerplaats heb ik helaas (nog) geen idee. Ben benieuwd naar de uitleg.

Dito hier, aangezien mijn berekening dus niet klopt. Was net m'n hoofd kwijt, was gaan dwalen in m'n flat… :man_tone1: . Waarschijnlijk 'zie’ ik het a.d.h.v. alleen de oplossing nóg niet.

En die oplossing van wjb, andersom parkeren, raak ik helemaal gedraaid van!

Ik ben nog niet in de verleiding gekomen oplossingen hier zichtbaar te maken :relaxed: .

Reputatie 7

En die oplossing van wjb, andersom parkeren, raak ik helemaal gedraaid van!

Dan ben je op de goede weg. :wink:

Hè hè. Kwartje valt. Snapte ineens de tip van wjb: 87. Reeks 86 87 88 89 90 91

Reputatie 7

Hahahah. JA! verdraaid goed, Peter :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hebben @Giant2000 en @RBxx 'm nu ook? Waar is @Henk2304 ?

Reputatie 7
Badge +21

Ja @Nadia , na de tip van @wjb en mijn spieken bij @huistijger :grin: is het mij nu ook duidelijk 87...

Reputatie 7
Badge +21

Mag jij wel spieken van dokter Ruud? :yum:

Reputatie 7

Ik verklaar hierbij @huistijger als winnaar van de Dwaling op Dinsdag.:confetti_ball:

GEFELICITEERD, jij mag volgende week dinsdag onze hersens laten kraken. Heb er nu al zin in 

Reputatie 7
Badge +21

Oh jee, ik ben er beduusd van.
Gelukkig heb ik nog een week om erover na te denken.
Eigenlijk heeft Homer het opgelost hoor, die fluisterde het me in.
Afijn laat ik hem ook de nieuwe Dwaling bedenken :yum:

 

Reputatie 7
Badge +16

Voor Lucifer ga ik voor 78. En de lucifers heb ik ook. 

 

 

Leuk gedaan trouwens :D 

Reageer