Dwaling op Dinsdag 17 november

  • 17 November 2020
  • 17 reacties
  • 311 keer bekeken

Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties

Dwaling 1 

Op school kunnen kinderen meedoen aan het spel “Raad de knuffel”. Op de grond staan vier afgesloten manden. In elke mand zit een ander knuffeldier: een hond, een beer, een aap of een octopus.
Het is de bedoeling dat de kinderen raden welk knuffeldier onder welke mand verborgen zit. Er zijn 100 kinderen die meedoen. Na afloop hebben 27 kinderen geen enkel knuffeldier goed geraden, 48 kinderen precies één knuffeldier goed heeft en 28 kinderen precies twee knuffelbeesten goed hebben geraden. Hoeveel kinderen hebben precies drie knuffels geraden? En hoeveel hebben er vier goed?

Dwaling 2 

Welk woord zoek ik? Vul letters aan op de puntjes: 

Dwaling 3

Doorloop de cirkel in wijzer- of tegenwijzerzin en je ziet per cirkel een woord van 8 letters. Beide woorden zijn synoniemen van elkaar. Zoals je ziet, moet je nog enkele letters toevoegen. Vraag: Geef beide woorden.

Spelregels: Iedereen met een kpn forumprofiel mag en kan meedoen. Graag je antwoord in het wit publiceren. Dan blijft het voor de volgende deelnemers nog steeds uitdagend om mee te spelen :) 

De winnaar verdient eeuwige KPN Forumroem en mag de volgende Dwaling op Dinsdag bedenken :trophy:


17 reacties

Reputatie 7

@Noordzee, @wjb. @Henk2304, @SjorsK, @Dennis Schreve, @RBxx, @Giant2000@obelisk, @Joep1965, @Anneke-Anna

 

  

Reputatie 7
Badge +28

Ga ik na 16.00 naar kijken, Nadia. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Antwoord 1 : 

0 27 + 48 + 28 = 103, dus klopt niet. Zijn knuffelbeesten en knuffeldierenandere wezens, aN ZEG IK 15 MAAL 3 GOED EN 10 MAAL 4 GOED. (ZONDER ONDERBOUWING) 

 

 

Antwoord 2 :  : 

PARAMANAWAAN

 

Antwoord 3 : 

Zinktuit 

Aromavat 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Kom er maar in : 

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia  @Natasja  @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Vikash

@ChrisWissink @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ @Edwin_Merks 

Ik ben bang dat ik voor deze het komende jaar nodig ga hebben ...

Reputatie 7
Badge +10

De (Microsoft) mail komt niet binnen, vond al zo rustig, webmail net gecheckt en volle inbox. 

Bedankt voor de mention, ik sla deze keer even over. 

Badge +12

pffff...daar moet ik eens heel erg goed voor gaan zitten..

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben bang dat ik voor deze het komende jaar nodig ga hebben ...

Inderdaad, voorlopig ben ik ook nog helemaal verdwaald :thinking:

Reputatie 7

Ik ben bang dat ik voor deze het komende jaar nodig ga hebben ...

Inderdaad, voorlopig ben ik ook nog helemaal verdwaald :thinking:

Ojee, is het te lastig? Ik heb zelfs @wjb hier nog niet gezien ;)  

Ik houd de dwaling in elk geval nog 24 uur open. Dan hebben jullie nog ruim de tijd om aan de raadsels op te lossen :) 

Reputatie 7
Badge +21

Inderdaad, voorlopig ben ik ook nog helemaal verdwaald :thinking:

Ojee, is het te lastig? Ik heb zelfs @wjb hier nog niet gezien ;)  

Nou, het is zeker niet een van de makkelijkste dwalingen :stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +17

Eens kijken.

  1. Ik kom hier niet uit. Als ik een rekensommetje erop los laat, kom ik op 103 kinderen uit, terwijl er maar 100 zijn. Het woordje ‘precies’ geeft aan dat ze er niet meer goed kunnen hebben. Ik heb werkelijk geen idee. Misschien heeft het iets te maken met knuffeldier versus knuffelbeesten en knuffels?
  2. Panamakanaal
  3. Panorama = uitzicht
Badge +12
  1. Als je er 3 goed hebt dan heb je er ook 4 goed (want de vierde is dan in te vullen). Maar als ik de andere optel kom ik al tot 103...en daar haak ik dus af.
  2. panamakanaal
  3. panorama en uitzicht

 

Reputatie 7

Dwaling 1: Hoe vaak heeft de octopus zich vermomt? Ik zou het niet weten.

 

Dwaling 2: Panamakanaal

 

Dwaling 3: panorama en uitzicht

Reputatie 7

Er is een winnaar. Vandaar dat ik toch wat vroeger dan eerder aangegeven jullie de oplossing doe toekomen.

Dwaling 1

Hier heb ik zelf een foutje gemaakt. Dat is slechts 1 opgevallen. Diegene heeft dit raadsel tevens goed. Want:

3 knuffels goed geraden : 0

4  goed geraden: de rest: had 7 moeten zijn

Uitleg: Het is niet mogelijk om drie knuffels correct te raden: de vierde is dan ook correct! Dus niemand heeft drie knuffels goed geraden en 100-27-38-28 = 7 kinderen hebben vier knuffels geraden.

Dwaling 2

Panamakanaal

Dwaling 3

Panorama & Uitzicht

Gefeliciteerd Edwin... Uh, @SledgehammerNL jij hebt alle dwalingen correct. Heel scherp ook dat je doorhad dat dwaling 1 boven dan 100 deelnemers kwam. Het ging uiteindelijk om het antwoord: 3 goed raden is niet mogelijk, dan is de 4e knuffel ook goed.

Jij mag Dwaling op Dinsdag volgende week organiseren. 

Badge +12

Er is een winnaar. Vandaar dat ik toch wat vroeger dan eerder aangegeven jullie de oplossing doe toekomen.

Dwaling 1

Hier heb ik zelf een foutje gemaakt. Dat is slechts 1 opgevallen. Diegene heeft dit raadsel tevens goed. Want:

3 knuffels goed geraden : 0

4  goed geraden: de rest: had 7 moeten zijn

Uitleg: Het is niet mogelijk om drie knuffels correct te raden: de vierde is dan ook correct! Dus niemand heeft drie knuffels goed geraden en 100-27-38-28 = 7 kinderen hebben vier knuffels geraden.

Dwaling 2

Panamakanaal

Dwaling 3

Panorama & Uitzicht

Gefeliciteerd Edwin... Uh, @SledgehammerNL jij hebt alle dwalingen correct. Heel scherp ook dat je doorhad dat dwaling 1 boven dan 100 deelnemers kwam. Het ging uiteindelijk om het antwoord: 3 goed raden is niet mogelijk, dan is de 4e knuffel ook goed.

Jij mag Dwaling op Dinsdag volgende week organiseren. 

Mensen die mij kennen mogen Edwin blijven zeggen 😉 Voor de rest heb ik inderdaad mijn profielnaam gewijzigd. Ik kwam er achter dat het gewoon niet altijd handig en wenselijk is om je eigen naam in een forum als profielnaam te hebben. Vandaar de switch naar SledgehammerNL. Die naam gebruik ik ook in games en op andere fora. Tot zover de uitleg ;-)

 

Wat betreft de dwaling: goh..was ik toch een beetje wakker bij dwaling 1. De rest was een beetje puzzelen. Ik ga mijn best doen voor de dwaling van volgende week! Ik zal er wel even tijd voor moeten maken want mijn agenda is flink gevuld..maar ik doe mijn best!

 

grt, Edwin

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Nadia 

Denise en ik hadden ook in de gaten dat er al 103 keer geraden was. Daardoor raakte ik in de war en ben dan maar uitgegaan van een verschil in knuffelbeesten en knuffeldieren. 

 

Reputatie 7

Mea culpa @Noordzee . Goed dat jij en Denise het ook doorhadden dat er 103 deelnemers waren. Halve punt extra 😜

Succes met de Dwaling op Dinsdag volgende week @SledgehammerNL

Reageer