Beantwoord

Dwaling op dinsdag

  • 14 April 2020
  • 21 reacties
  • 581 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Vandaag wil ik eens een testje met jullie uitvoeren. Hoeveel (niet op de foto zichtbare) elektrische apparaten kun je hieronder werkend aansluiten? Wie is de snelste met de goede oplossing? 

Edit: Wil je eerst zelf even puzzelen? Dan niet direct naar beneden scrollen voor de oplossing. 💪

 

icon

Beste antwoord door wjb 14 April 2020, 21:56

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7

12 apparaten maar het zouden er ook maar zo 11 kunnen zijn als van die ene aansluiting echt één gat dicht zit.

Reputatie 7
Badge +28

Nope, 12 is niet juist  

 

Reputatie 7
Badge +21

11

Reputatie 7
Badge +28

Njet, 11 is ook niet goed. 

Reputatie 7

13!

Reputatie 7
Badge +28

Non, 14 is verkeerd.

 

Reputatie 7

nou ja ik zit er 1 naast vermoedt ik 13 dus :stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +28

Nein, 13 is ook niet waar ik naar op zoek ben. 

Reputatie 7

Dus het snoer van het stekkerblok links onder is toch gebroken en één van de aansluitpunten in het stekkerblok rechtsboven werkt niet omdat er één gat van dicht zit en het stekkerblok rechtsonder doet niet mee want daar zit geen snoer aan.

Dan zijn het er dus 8.

Reputatie 7
Badge +28

JAAA, @wjb is de eerste met de goede oplossing. Hierbij daag ik jou uit om volgende week dinsdag (?)  met een raadsel te komen. 

Badge +19

,

Reputatie 7
Badge +16

4 apparaten, exclusief de eerste stekkerdoos.

Reden: Daisy chainen is brandgevaarlijk. Om deze reden heb ik de technische mogelijkheid om te daisy chainen uitgesloten ;) 

Technisch gezien is meer wel mogelijk maar waar mogelijk wil ik liever geen onverantwoord risico lopen :) 

Bij elke stekkerdoos heb je 1 gat nodig voor de doorlus, dus het aantal gaten - het aantal dozen + 1

Daisy chainen is brandgevaarlijk. Om deze reden heb ik de technische mogelijkheid om te daisy chainen uitgesloten ;) 

Technisch gezien is meer wel mogelijk maar waar mogelijk wil ik liever geen onverantwoord risico lopen :) 

(ik dacht al wel dat hier iemand mee zou komen)

Dat komt omdat deze verdelers niet tegen hoge stromen kunnen (ook al staat er op dat het tot 16A is “goedgekeurd” maar dan wel voor heel even zeker !), als je er 1 neemt met een flinke kachel dan smelt-tie ook weg, een heleboel kleine verbruikers kan wel, maar dat is zo’n verhaal dat er snel wordt geroepen dat het doorlussen gevaarlijk is.

Hier heb ik alles op 4A zekering en 10mA differentiaal beveiliging zitten, dan kan je doorlussen zoveel je wil zonder gevaar.

(NB voor de grootverbruikende apparaten andere zekeringen met dikkere kabel.)

Geen, want ze zijn niet verbonden met het stroomnet.:wink::relaxed:

4 apparaten, exclusief de eerste stekkerdoos.

Reden: Daisy chainen is brandgevaarlijk. Om deze reden heb ik de technische mogelijkheid om te daisy chainen uitgesloten ;) 

Technisch gezien is meer wel mogelijk maar waar mogelijk wil ik liever geen onverantwoord risico lopen :) 

 

Oeiiiiii.

Hihi, Daisy is de community manager bij het Simyo team.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +28

Haha @Friesian ,

Maar die aansluiting  is aanwezig, dus jouw antwoord wordt niet goed gerekend. 

Haha @Noordzee :wink::grinning:

Vandaag wil ik eens een testje met jullie uitvoeren. Hoeveel (niet op de foto zichtbare) elektrische apparaten kun je hieronder werkend aansluiten?

Geen, want ze zijn niet verbonden met het stroomnet.:wink::relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +17

Erg leuk gedaan @Noordzee 

Gefeliciteerd @wjb:smile:

Reputatie 7

A little late to the party. Vet leuk dit, @Noordzee morgen weer? 😉

Reputatie 7
Badge +28

A little late to the party. Vet leuk dit, @Noordzee morgen weer? 😉

@wjb is (morgen?) aan de beurt! 😋

Reputatie 7

Wordt vervolgd: Dwaling op dinsdag 28 april 2020

Reageer