Dwaling op Donderdag 13 januari 2022

  • 13 January 2022
  • 22 reacties
  • 372 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen (het is per slot van rekening na middernacht),

 

Omdat ik totaal geen ochtendmens ben en ik weet dat iedereen met spanning zit te wachten om weer te gaan puzzelen is hier de Dwaling op Donderdag.

 

Allereerst, ik heb zelf veel plezier aan de raadsels (niet altijd van de wiskundige :yum: ) maar het is vaak erg moeilijk en er wordt niet veel gereageerd. Daarom vandaag een (volgens mij) niet al te moeilijk raadsel.

 

Raadsel:

Een boer komt met een zak graan, een kip en een vos bij een brede rivier. Aan de oever ligt een roeiboot echter is deze te klein om alles in één keer mee naar de overkant te nemen. De boer kan elke keer maar één dier of voorwerp meenemen.

Hoe komt de boer met de zak graan, de kip en de vos aan de overkant waarbij de zak graan en de kip onaangetast aankomen?

 

Zoals altijd zet je antwoord in het wit in de reacties zodat iedereen een kans heeft zelf met een antwoord te komen. Morgen komt het antwoord, en omdat ik deze Dwaling heel vroeg heb geplaatst zal ik een winnaar kiezen en dat hoeft dus niet degene die als eerste met het goede antwoord komt te zijn.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Kip eerst, dan leeg terug. Dan de vos, en de kip mee terug. Daarna de graan en als laatste haalt hij de kip nadat hij leeg terug is gegaan.

Reputatie 7

Hij eet de kip eerst en brengt daarna in 2 tochtjes de vos en het graan ook naar de overkant.

Reputatie 7
Badge +21

Kip naar overkant
leeg terug
Graan naar overkant
Kip mee terug
Vos naar overkant
leeg terug
Kip naar overkant

ps. de vos en de zak graan kunnen verwisseld worden. Eerst de vos en dan het graan kan ook.

Reputatie 7
Badge +21

Haha, @Jasper past de regels wel heel creatief toe :joy: , maar wat de kip daarvan vindt … :tired_face:

Reputatie 7
Badge +28

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia    @Paul_ @Rutger_  @Thomas  @Rob 

 @Dennis Schreve  @Friesian @genetic @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@PeterG @RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexa_  @Jasper @Bart_Z 

@Heine @Jeroen_dB @Hoopvol @Ron @Niek_ @Hanna_ 

@Jose_ @Job_ @Marguaritha @Danny @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_@MrCable @Michael001 @jimny @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_ @SledgehammerNL @Doornekamp33 @fame29 @GeSp @joop2011 @KeesYagi @Raymondt @Denise. @peter-keetfm @Sebastiaan_ @Vikash @Ward_ 

@Maurice85 @Carboxy  @cornelis48 @brnrd @Bart2020 @DennisLuccassen @Imarco @Joris62 @Willy22 @Reacher @wjb @waltervl @D-box @martijn197108 @tonymelony @tmoesel 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321  @Zeelandenaar @Berteman @Jeroen Ruiter @HansaanZet @genetic @Pauwerful @P.J.M. van der Vooren 

Antwoord:

Eerst met de kip naar de overkant,

Dan terug om de vos op te halen,

Kip weer mee terug vanaf de overkant,

zak graan naar de overkant en kip achterlaten, dan nog een keer terug om de kip op te halen.

Admin: hele reactie in wit gezet ;)

Reputatie 7
Badge +19

Hahaha hij is leuk :grin:  

Ik zeg, steek eerst over met kip,  daarna met het graan en laat de vos lekker achter. Heb je toch niks aan, aan de kip en het graan wel ;)

Reputatie 7
Badge +10

Gewoon een stukje doorlopen en de brug overlopen :ok_hand_tone2:

Reputatie 7
Badge +10

@Babylonia

@Noordzee 

Zou je me in het vervolg niet meer met dit soort "reminder” berichten lastig willen vallen,
en me uit die verzendlijst schrappen.

Zit helemaal niet te wachten op allerlei tijdverdrijf raadseltjes en spelletjes.
Beschouw dit soort berichten als “SPAM”.

Normaal zou ik je een persoonlijk bericht sturen, en je dat verzoek doen.
Maar die mogelijkheid heb jezelf afgeschermd. Dus kennelijk wil jezelf ook geen onnodige berichten.

Reputatie 7
Badge +28

je bent verwijderd uit het overzicht.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben misschien niet helemaal de juiste persoon voor dit soort raadsels. Ik vraag me vooral af waarom die vos zich laat meeslepen door die boer. Als vos wil je dat toch helemaal niet? (Die kip zal er ook niet op zitten te wachten, vermoed ik trouwens.) 

  

Reputatie 7
Badge +11

De boer neemt alles mee naar een DHZ-zaak en koopt hier wat hout om een kist te bouwen om de zak graan te beschermen tegen de kip. Vervolgens naar de dierenwinkel voor een muilkorf om de kip tegen de vos te beschermen. Daarna terug naar de rivier en dan maakt de volgorde niet meer uit.

Of:

Boer neemt de zak graan mee in de boot, vos zwemt zelf maar naar de overkant en die kip komt in het tweede tochtje mee.

Mijn antwoord:

3x heen en terug varen

Maar misschien denk ik te simpel:)

Reputatie 7
Badge +10

Hij eet de kip eerst en brengt daarna in 2 tochtjes de vos en het graan ook naar de overkant.

Hoe is dit de kip onaangetast mee naar de overkant nemen? :rofl:

Reputatie 7
Badge +10

Mijn antwoord:

3x heen en terug varen

Maar misschien denk ik te simpel:)

De volgorde is bepalend want de vos kan de kip opeten en de kip het graan.

Reputatie 7
Badge +10

Het antwoord is door maar enkelen gegeven, creatieve antwoorden genoeg :rofl:.

Het “juiste” (volgorde kan gewisseld worden) is om de kip mee terug te nemen zodat deze niet samen met of het graan of de vos aan de overkant is want anders eet de kip het graan of de kip wordt opgegeten door de vos (niet door de boer @Jasper :smirk: ).

 

@Ik_Hussel  @RBxx  @Doornekamp33 hebben het dus juist.

 

 

Bij deze nomineer ik @Doornekamp33  voor de Dwaling op Donderdag van volgende week.

@Maurice85 Dank je dat je mij nomineert, alleen ben ik redelijk slecht in het verzinnen/opzoeken van een dwaling dus wil ik de eer aan een ander geven om de dwaling te verzorgen.

 

Reputatie 7
Badge +10

Wellicht dat @Ik_Hussel of @RBxx dan de Dwaling voor deze week wil verzorgen? :blush:

Reputatie 7
Badge +21

Ik laat de eer deze week graag aan @Ik_Hussel , het ontbreekt mij dit keer aan tijd.

Reputatie 7
Badge +12

Deal, wil ik er wel vast bij zeggen dat het een dwaling van me vriendin wordt waarschijnlijk 😅 Die is daar goed in.

Reputatie 7

@Ik_Hussel het is vandaag Dwaling op Donderdag :wink:  

Lastig hé? Soms is een dwaling oplossen makkelijker, dan er één verzinnen. Kom je er uit? 

Reputatie 7
Badge +12

@Ik_Hussel het is vandaag Dwaling op Donderdag :wink:  

Lastig hé? Soms is een dwaling oplossen makkelijker, dan er één verzinnen. Kom je er uit? 

Ja, nu mee bezig. Sorry erg drukke dag op het werk.