Beantwoord

Dwaling op donderdag 14 april 2022

  • 14 April 2022
  • 4 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +16

Dwaling op donderdag 14 april 2022

Als winnaar van vorige week heeft @Joris62 mij uitgenodigd om vandaag de dwaling te verzorgen. Ik hoop niet dat ik het al te lastig voor jullie ga maken, ik ben benieuwd!

Zet je antwoorden in het wit neer zodat de antwoorden niet zichtbaar zijn.

@Alex_P  @Alexa_  @Bart_  @Erik_  @Erwin_  @Lisa @Maja_ @Marcia_ 

@Nadia @Rutger_  @Thomas  @Dennis Schreve  @Giant2000 @Chrizziey 

@Henk2304 @huistijger  @JanD @Joep1965 @Nick83  @Noordzee 

@RBxx  @SjorsK  @saxman @obelisk @Alexandra  @Jasper @Bart_Z 

@Jeroen_dB @Hoopvol @Ron  @Hanna_ @Willy22 

@Jose_   @Robin_ @Loes_ @Hoopvol @Anneke-Anna @Denise_ @Michael001  @Dennis ABD 

@Bram_  @Shyrin_  @Doornekamp33  @GeSp @joop2011 @Raymondt  @Vikash 

@NHendriks @LaurensZalm @DennisA78 @Ik_Hussel @Katana321   @Berteman @Jeroen Ruiter 

@HansaanZet @Pauwerful @wjb 

 

Dwaling 1:

In deze som staat elke letter voor een ander cijfer (geen enkel cijfer is 0). Voor welk cijfer staat X?

 

Dwaling 2:

In Gent wonen een aantal studenten samen in een studentenhuis waar enkel Grieks, Italiaans en Engels gesproken wordt. 3 studenten spreken Grieks, Italiaans en Engels. 7 studenten spreken Engels. Twee studenten zijn tweetalig en spreken enkel Grieks en Italiaans. Één studentje spreekt Engels en Grieks. Eén van de studenten spreekt alleen maar Italiaans en drie alleen maar Grieks. Hoeveel studenten wonen er in het studentenhuis?

 

Dwaling 3:

In een magisch vierkant van 3x3 vakjes is de som van de drie getallen in elke rij, in elke kolom en op de twee diagonalen gelijk. Deze som noemt men de magische constante van het magisch vierkant. Wat is de magische constante van nevenstaand magisch vierkant?

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 14 April 2022, 09:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

De dwaling is natuurlijk van 2022 🤣

Reputatie 7
Badge +24

@Giant2000 Leuk deze dingen! 😊

X = 38 

Constante= 3854

Reputatie 7
Badge +16

Kennelijk waren de dwalingen moeilijker dan gedacht, er is slechts 1 reactie gekomen van @Alex_P die met 2 goede antwoorden wordt uitgedaagd om volgende week de dwaling te verzorgen.

Nog even de antwoorden van de 3 dwalingen:

Dwaling 1:
De volledige som ziet er als volgt uit
   8 9 9
   8 9 9
----------
1 7 9 8
E=9, S=8, A=1 en X=7 en dat was dus het antwoord.

Dwaling 2:
Als je alles optelt zijn dat er 16. Echter, 3 hiervan spreken zowel Grieks, Italiaans als Engels dus zij kunnen met elke student spreken. Het antwoord is dus 13.

Dwaling 3:
Het vierkant ziet er als volgt uit:
10 12  5
 4    9  14
13  6    8
De magische constante is dus 27

Reputatie 7
Badge +10

Aaah, er kwam hier wat tussen, sorry @Giant2000 ik had al een ‘kladje’ getikt….volgende keer beter 🍀

 @Alex_P succes 👍