Dwaling op Donderdag 17 februari 2022

  • 17 February 2022
  • 9 reacties
  • 156 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13

Goedemiddag allemaal, 

Het is weer tijd voor de nieuwe Dwaling op Donderdag en vandaag de volgende puzzel: 

Gisteravond hebben Heleen en haar man hun buren (twee echtparen) uitgenodigd voor een diner bij hen thuis. De zes personen zaten aan een ronde tafel. Heleen vertelt je het volgende:

  • "Victor zat links van de vrouw die links zat van de man die links zat van Anna.
  • Esther zat links van de man die links zat van de vrouw die links zat van de man die links zat van de vrouw die links zat van mijn man.
  • Jim zat links van de vrouw die links zat van Roger.
  • Ik zat niet naast mijn man."

De vraag: Wat is de naam van Heleen's man? 

Zoals altijd, deel je antwoorden in het wit, dan blijft het voor iedereen spannend. Veel succes allemaal. :blush:

Hanna_ 2 jaar geleden

Het goede antwoord is: Roger!

@RBxx, @Alex_P  @Denise_ en @Erik_ hadden het allemaal goed! 

Ik heb van @Paul_ begrepen dat hij heel graag de volgende Dwaling op Donderdag wil maken. :wink:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Frans Bauer

 

Reputatie 7
Badge +17

Het antwoord: Roger. 

 

Uitleg (niet klikken als je het niet wilt weten!):

Ik heb Heleen eerst neer gezet en genoteerd dat naast haar in ieder geval niet haar man zit. Bij Esther werd het me duidelijk dat ze om en om zaten en dat Heleen's man dus recht tegenover haar moest zitten. Vanuit daar gerekend om Ester in te vullen. Bleef er nog één plek over voor een vrouw: Anna. En vandaaruit dus verder gerekend om Victor neer te zetten. Als laatste Jim en Roger ingevuld, kon maar op één manier.

 

Reputatie 7
Badge +30

Pfffff, met paint en 15 rondjes om de tafel kom ik denk ik uit op

 

Roger

 

als de man van Heleen

Reputatie 7
Badge +21

De man van Heleen heet:  Roger

Reputatie 7
Badge +24

Het is sowieso Esther

Reputatie 7
Badge +13

Het goede antwoord is: Roger!

@RBxx, @Alex_P  @Denise_ en @Erik_ hadden het allemaal goed! 

Ik heb van @Paul_ begrepen dat hij heel graag de volgende Dwaling op Donderdag wil maken. :wink:

Reputatie 7
Badge +28

@Hanna_ @Paul_ 

Ik zie nu pas deze dwaling. En ik had er hiervoor kennelijk ook al eentje gemist. 

Het lijkt mij handig dat de organisator de volgende keer de vaste bezoekers van het forum gaat taggen.  

Zie onderstaand topic voor een voorbeeld:

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Goede tip! @Noordzee 

Reputatie 7
Badge +21

Je kan ook  Abonneren  op de Huiskamer, dan heb je het in eigen hand :wink: